Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09-2023
Ik zoek een?
Nieuwe Smartphone voor moeders

Wat is je budget?
Ergens tussen de €100-€150(in China) lijkt me wel wat, maar vooral goede prijs/kwaliteit verhouding is belangrijk. Voor Nederlandse telefoon is €200 ongeveer de max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

-Huidige telefoon is een Huawei Y300
-Whatsapp
-foto's/video's maken (camera zoals bijv. 13MP van mijn Jiayu S3 is prima.)
-video's kijken
-Geen heavy dingen zoals games ofzo, wil wel graag een 'vlotte' (als in: snel) telefoon.
-Software moet Nederlands zijn
-Telefoon met internationale ROM dus, die niet geflashed hoeft te worden. Chinese spamapps verwijderen op een telefoon met superuser-functie vind ik geen probleem.
-Formaat 5-5,5 inch ongeveer verwacht ik, maar is geen vaste eis.
-Scherm mag wat kleiner zijn met 720p, maar mag ook groter zijn met 1080p
-Liefst met stock Android

Wat heb je zelf al gevonden?

In China:
- Xiaomi redmi 3s of een 4 versie, maar die blijken niet echt (standaard) Nederlandse software te hebben voor zover ik nu weet.
En in Nederland:
- Wileyfox swift 2
- Motorola G4 of G4 Plus
Merkvoorkeur: een betrouwbaar budgetmerk (bijv. Motorola), maar liever geen Huawei meer.

Alvast dank voor het meedenken! _/-\o_
Welke vragen heb je hier nog over?
Weet iemand waarom de Aliexpress mobile phones website ineens totaal anders is sinds gister, als je sorteert op aantal orders? Daarnaast zijn een hoop telefoons niet

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Hier op het forum is de Swift 2 de best aanbevolen telefoon in deze prijsklasse.
De Moto G4 doet het ook goed maar daalt in populariteit.

Ik zou voor je moeder gewoon lokaal een telefoon kopen, dan zit je ook niet moeilijk met eventuele support e.d. of dekkingsproblemen met 4G banden die niet goed ondersteund worden. Voor jezelf kun je prima rommelen met een toestel, maar voor een ander moet het goed en klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Persoonlijk zou ik voor iemand anders altijd voor een Nederlands toestel gaan, aangezien bijna alle Chinese toestellen bloatware hebben. Dit kan je wel oplossen met een andere ROM, maar persoonlijk zou ik de moeite niet willen nemen.

Verder heb je natuurlijk geen support, waardoor je moeder al gauw elke keer bij jou gaat uitkomen.

De Wileyfox Swift 2 is een heel mooi toestel en voldoet gewoon aan al je eisen. Het toestel is ook lekker vlug, door de schone Android versie. En komt ook als beste uit de test: reviews: Betaalbare Android-smartphones: high-end looks en features voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Dank voor het meedenken. Ik kom net deze tegen:
https://www.aliexpress.co...=2114.12010608.0.0.jwGUX7
Zou dit misschien nog wat zijn? Dit is zo'n beetje de enige Xiaomi in de prijsklasse die ik zoek waarbij verkoper aangeeft dat language Dutch ook beschikbaar is (zie screenshots). Hong Kong Goldway is daarnaast wel één van de meest betrouwbare shops op Alie voor zover ik weet.. Ik hoor graag hoe jullie er over denken :)

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 18:54
DanielFeyenoord schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:42:
Dank voor het meedenken. Ik kom net deze tegen:
https://www.aliexpress.co...=2114.12010608.0.0.jwGUX7
Zou dit misschien nog wat zijn? Dit is zo'n beetje de enige Xiaomi in de prijsklasse die ik zoek waarbij verkoper aangeeft dat language Dutch ook beschikbaar is (zie screenshots). Hong Kong Goldway is daarnaast wel één van de meest betrouwbare shops op Alie voor zover ik weet.. Ik hoor graag hoe jullie er over denken :)
Lijkt me een prima optie hoor. Als je sellers shipping method kiest, heb je volgens mij ook geen importkosten, btw etc. Zou er wel even een andere ROM opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Waarom een andere ROM? (Heb geen ervaring met custom roms flashen, maar met een goede handleiding zou ik het wel aandurven.) Ik heb zelf ongeveer 1,5jaar een Jiayu S3 met nog steeds de eerste niet-custom rom Android 4.4.4, en bevalt me eigenlijk nog steeds goed. De malwareapps heb ik bij aankoop allemaal handmatig verwijderd, en dat was prima te doen dankzij de eenvoudige superuser root-toegang optie bij de instellingen van de Jiayu + een app uninstaller. Ik weet niet of dit bij deze Xiaomi net zo gemakkelijk zou kunnen gaan?

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
DanielFeyenoord schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:21:
Waarom een andere ROM? (Heb geen ervaring met custom roms flashen, maar met een goede handleiding zou ik het wel aandurven.) Ik heb zelf ongeveer 1,5jaar een Jiayu S3 met nog steeds de eerste niet-custom rom Android 4.4.4, en bevalt me eigenlijk nog steeds goed. De malwareapps heb ik bij aankoop allemaal handmatig verwijderd, en dat was prima te doen dankzij de eenvoudige superuser root-toegang optie bij de instellingen van de Jiayu + een app uninstaller. Ik weet niet of dit bij deze Xiaomi net zo gemakkelijk zou kunnen gaan?
De meeste Xiaomi toestellen worden geleverd met Bloatware, Adware en andere rommel. Meestal is dit niet eenvoudig te verwijderen en de meeste Xaomi toestellen hebben ook geen standaard root.

Verder wil jij nog een ROM hebben, waarbij adware meegeleverd wordt? Ik kan de rom dan al niet meer vertrouwen en wil dan zo snel mogelijk iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb zelf ruime ervaring met adviseren en helpen met instellen van telefoons van oudere familieleden, en, zoals hier al vaker gezegd is: gewoon een toestel nemen, dat in Nederland te koop is, met Nederlandse garantie, mocht er wat mis mee zijn.
Experimenteren is leuk voor jezelf, wanneer je er de tijd voor over hebt, maar ik zou dat iemand anders nooit aanraden, al was 't alleen maar, omdat ze dan naar mij komen, wanneer er problemen zijn. Die mensen gaan niet proberen, contact op te nemen met een Chinese internet-shop.

[ Voor 12% gewijzigd door Marly op 20-02-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
DanielFeyenoord schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:21:
Android 4.4.4 terwijl je een 100% werkende android 6 en zelf een 98% werkende android 7 kan gebruiken?
Nieuwe rom installeren was waarschijnlijk zelfs makkelijker als de app unistaller :+

Zou gaan voor Xiaomi.
En ja, een andere rom. Anders is de kans groot dat je geen nederlands kan nemen + qua gebruiksgemak ga je een heel stuk vooruit.

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 20-02-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
@marly en Rens. Thanks voor jullie verhalen. Ik nijg nu zelf ook gewoon naar een NL telefoon (Wileyfox Swift 2) voor moeders. Misschien kan ik beter eerst een keer flashervaring opdoen met mijn eigen Jiayu.

@bottom line Ik heb de laatste pagina's forumposts over Android 7 gelezen in Jiayu S3 ervaringen&discussie, maar dat trekt me nog niet echt om daarop over te stappen. Op welke Android 6 100% werkend doel je precies? Misschien dat ik die dan (alsnog) eens ga overwegen m.b.v. jouw handleiding(en).

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
@DanielFeyenoord AICP11 ;)

Maar wel niet meer aangepast sinds midden 2016, aangezien het team dan helemaal is overgeschakeld naar android N (en daar ondertussen verder staan als eender welke fabrikant).
Overigs maakt het niet uit wat je doet, maar ik zou wel Android 4.4 zo snel mogelijk achter je laten.
Pagina: 1