Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coaqii
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08 09:01
Mijn vraag
Ik had windows server 2012 in gebruik op mijn laptop. Nu heb ik een nieuwe en heb ik alles gebackupt en terug gezet. Mijn windows 8 vm start gewoon maar mijn server heeft een error, 0xc000000e. Ik heb al een heleboel geprobeert zoals:
bcdedit
STARTREP.EXE
bootrec.exe

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik had een laptop met een 2820qm en gebruik virtualbox

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://techontip.wordpre...d-device-is-inaccessible/

En alle andere hits van [google=0xc000000e virtualbox server 2012].

Vertel wat je precies gedaan hebt om de machines te restoren. Vertel wat je precies gedaan hebt om het te repareren. Zonder deze info kunnen wij alleen maar gokken. Waarschijnlijk zit het in de machine settings en is je disk veranderd of draai je nu AHCI of juist niet. Of BIOS vs UEFI. (Ik heb VBox even niet bij de hand, dus kan je de exacte namen even niet geven).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coaqii
Room42 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:26:
https://techontip.wordpre...d-device-is-inaccessible/

En alle andere hits van [google=0xc000000e virtualbox server 2012].

Vertel wat je precies gedaan hebt om de machines te restoren. Vertel wat je precies gedaan hebt om het te repareren. Zonder deze info kunnen wij alleen maar gokken. Waarschijnlijk zit het in de machine settings en is je disk veranderd of draai je nu AHCI of juist niet. Of BIOS vs UEFI. (Ik heb VBox even niet bij de hand, dus kan je de exacte namen even niet geven).
Ik heb simpelweg de virtual machine geimporteerd, https://techontip.wordpre...d-device-is-inaccessible/ had ik al geprobeerd en meer kon ik niet vinden online over server 2012. Ik doe het uit het boek Netwerkbeheer van Jan Smets, daar moest ik ook een 2e server maken en die doet het wel gewoon. Best raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coaqii
Heb de schijf van de server aan mijn windows 8 werkstation gehangen, hij herkend alles. Dus mijn vraag is: Wat is de reden dat hij niet wilt opstarten? Ik kan geen reden verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Coaqii schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:26:
Heb de schijf van de server aan mijn windows 8 werkstation gehangen, hij herkend alles. Dus mijn vraag is: Wat is de reden dat hij niet wilt opstarten? Ik kan geen reden verzinnen.
Dan is mijn vraag: Wat is het verschil tussen beide machines ;)
Blijkbaar heb je dus een configuratieverschil tussen beide VM's. De virtualbox .vbox-bestanden zijn gewoon text/xml-bestanden dus die kun je met bijvoorbeeld Notepad++ of Winmerge vergelijken.

Wat je ook kan doen is de werkende machine clonen en de schijf overzetten ('The easy way out'). Dan heb je niks geleerd maar wel weer een werkende situatie.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron