Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 16:26
Beste heren en dames,

Ik zit mij nu al lang gek te zoeken naar een sim only abo, waarmee ik ook naar landen binnen de EU kan bellen. Alleen kom ik veel sim only's tegen, waar het vanuit de EU naar NL bellen enkel in het pakket zitten.

Mijn vraag is als volgt:

Weet iemand welke provider een goede sim-only aanbiedt, waar ook bellen NAAR het buitenland (EU) in het pakket zit? Ik zoek namelijk ongeveer de volgende specificaties:
  • Bellen/smsen in NL: 200min/sms
  • Databundel in NL: 1GB/1,5GB
  • Bellen naar buitenland (Roemenië en Ierland): 200min
Of is het misschien slimmer om te kijken naar 2 sim only's? Mijn toestel ondersteund namelijk dual sim, dus misschien is dit een goedkopere keuze?

Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan schoppen. Alvast bedankt!

Mvg,

EvilDeeds

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:22
https://www.vodafone.nl/shop/aanbiedingen/simonly.shtml

Vanaf Vodafone Red zit er wat tussen om ook vanuit NL naar buitenland te bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Met t-mobile kun je ook 120 tot onbeperkt in (en naar) de eu bellen. *knip*. Hoe goed bedoeld ook. Maak de volgende keer even een TR aan. Staat gewoon op de betreffende sites.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 20-02-2017 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik zou even wachten als je dat kan. Volgens mij moeten providers na juni sowieso abonnementen aanbieden waarmee je kan bellen en roamen in de EU vanuit je bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 16:26
Def1ant schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:17:
https://www.vodafone.nl/shop/aanbiedingen/simonly.shtml

Vanaf Vodafone Red zit er wat tussen om ook vanuit NL naar buitenland te bellen
Daar had ik alnaar gekeken en staat het volgende:
Je krijgt 20 minuten waarmee je kunt bellen naar nummers in de EU

Het bellen naar nummers in de EU is dus slechts 20min.
jongetje schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:20:
Met t-mobile kun je ook 120 tot onbeperkt in (en naar) de eu bellen. Is wel de bedoeling dat je zelf ook wat tijd in onderzoek steekt. Staat gewoon op de betreffende sites.
Er staat vaak vanuit de EU bellen naar NL, vandaar dat ik de weg kwijt ben. Maar ik zal t-mobile voorwaarden nogmaals doorlezen.
GioStyle schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:22:
Ik zou even wachten als je dat kan. Volgens mij moeten providers na juni sowieso abonnementen aanbieden waarmee je kan bellen en roamen in de EU vanuit je bundel.
Oh dit wist ik niet. Even over inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GioStyle schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:22:
Vanaf 15 juni worden roamingkosten in de EU afgeschaft. In de verordening zie ik echter niets staan over de situatie waarin je niet roamt. Nu al zijn de roamingtarieven door de EU gelimiteerd, maar zie je dat het (veel) goedkoper is om vanuit een ander EU-land naar Nederland te bellen dan andersom.

Mijn tip is om eens naar VOIP te kijken. Er zijn aanbieders die je voor 1,2ct/minuut naar Roemenië en Ierland laten bellen. Voor 200 minuten voipen heb je maar 100 MB data nodig, en dat kan ook nog over wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Probleem is dat je wanneer je in Nederland bent je niet roamt en de providers kunnen vragen wat ze willen.

Op dit moment is het meestal goedkoper om met je abonnement vanuit een ander EU land te bellen dan om dat vanuit Nederland te doen (naar een willekeurig ander EU land), omdat dan de max. roamingtoeslag geldt.
Maar niet in Nederland dus, dan geldt die max niet, want geen roaming.

Geen idee of dit vanaf juni wel onder de regeling gaat vallen, maar het valt in ieder geval niet onder roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van TPL naar MAA.

Maar het op tweakers wel de bedoeling om eerst zelf wat eigen inzet te tonen en dit te vermelden in de OP. Geef dus even aan welke abonnementen je zelf al had gevonden en waarom die niet voldeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Als je een duo sim toestel hebt, is het dan een idee om een Nl's nummer voor je Nl'se contacten te houden en buiten Nl naar een sim only te kijken voor je EU contacten? (gezien Nl 1 van de duurste roaming kosten van de EU heeft)
Anders is alleen via wifi/data bellen goedkoper.
Pagina: 1