Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan_v_Seters
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-04 07:35
Hoi,

Ik heb vandaag het probleem gekregen dat mijn videokaart niet meer herkend wordt door Windows (10). Gisteren functioneerde het systeem nog goed bij het uitzetten. De DVI uitgang van de videokaart werkt nog wel (geeft wel normaal beeld), alleen de videokaart als geheel wordt niet herkend. Ook de BIOS lijkt mijn videokaart te herkennen want ik kan deze kaart instellen als 'primary display oid'.
Dit is nu de tweede keer dat ik dit probleem ervaar. De vorige keer heb ik de kaart een keer uit het systeem gehaald, het systeem laten opstarten zonder videokaart en daarna de videokaart weer terug gezet. Uiteindelijk is het me weer gelukt om de kaart aan de praat te krijgen. Tot gisteren...

Herkend iemand dit probleem en/of weet iemand hoe dit goed op te lossen...?

Bij voorbaat dank.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64 bit
EVGA Geforce GTX960 4GB
Gigabyte GA-B150M-D3H
Core i7 met 16 GB DRAM

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb vandaag de BIOS van mijn MoBo geflasht naar de laatste firmware en de drivers van mijn MoBo bijgewerkt.
De drivers van mijn videokaart kan ik niet updaten omdat de update tool zegt dat er geen Nvidia GPU in het systeem zit.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Raar probleem. zie je wel iets staan in apparaat beheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:55

rdejongjr

Gnome

Als bios en Windows al geeneens meer een kaart zien zal hij 9/10 keer de geest hebben gegeven.
Registreer het ding op evga, met een weekje of 2 een vervangende kaart in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 21:36

Nemesizz

Untouchable

Welke voeding heb je? (merk + wattage en eventueel leeftijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
@Nathan_v_Seters probeer de kaart er eens opnieuw in te zetten.
Heb vaak zat gehoord dat een kaart wel eens uit z'n pcie-slot is gezakt ( gewicht )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan_v_Seters
  • Laatst online: 09-04 07:35
@coolbvrobin De kaart is alleen te vinden als ik de verborgen apparaten aanzet in apparaatbeheer

@Nemesizz Ik heb een ocz zt series 750 W voeding, wel een paar jaar oud, maar vermogen mag eigenlijk geen probleem zijn.

@frankym Ik heb geprobeerd de kaart opnieuw te installeren, maar dat bied geen oplossing. De kaart wordt nog steeds niet herkend. Ik denk ook niet dat hier het probleem zit, aangezien ik via de DVI uitgang van de kaart wel beeld heb, en deze kan volgens mij alleen via de pcie slot aangestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Als je bij verborgen aparaten en dan in de eigenschappen van je kaart kijkt. Zal er denk ik een foutcode te zien zijn. kijk daar eens na.
Heb je dit al geprobeerd?
-andere voeding
-andere videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
@Nathan_v_Seters daar zou je nog best wel eens gelijk in kunnen hebben dat je kaart er dan wel goed in zit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtx660
  • Laatst online: 24-09-2021
Hoi Nathan Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een GTX 660, sinds eergisteren is dit het probleem.
Net als bij jou zegt de Nvidea software ook dat het geen kaart ziet.
Pagina: 1