Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell studio xps 8100 hangt bij booten op Windows logo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn dell studio is er spontaan mee gestopt, als ik nu in mijn bios ben en deze afsluit reset de pc zich niet meer, maar gaat uit
Op starten doet hij ook niet meer , zie wel het logo van Windows en het draaien van het opstarten, maar dan loopt hij vast en de pc schakelt zich uit.

Wat kan dit zijn kan het Moederbord kapot zijn of zo heb zelf verder geen idee

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Even je topictitel wat inhoudelijker gemaakt.

Je noemt het dat hij spontaan is gestopt. Dit betekent dat je daarvoor niets geks deed? Niets heb aangepast? Viel hij uit toen je bezig was of wilde hij opeens niet meer booten?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik zette hem aan en hij deed het niet meer .
heb niks aangepast

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En als ik het goed begrijp kom je wel tot het Windows logo maar gaat die vervolgens niet verder? Soms wil het uithalen van de BIOS batterij nog wel eens helpen. Windows al opnieuw geprobeerd te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, maar hij loopt al vast als uit de bios ga met de optie f10 save en exit dat is toch ook niet goed

heb Windows geprobeerd te installeren loopt hij ook op vast helaas

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Klinkt als een falende harde schijf dan. Welke harde schijf is het en hoe oud is ie?

Verwijderd

Topicstarter
Western digital 1 Tb van 2010

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:54
7jaar oud, heb je de mogelijk hij om hem in je pc te hangen of een docking station om de smart waardes uit te lezen ? Het is aannemelijk dat het de harde schijf is.

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten er 2 in zouden die beide stuk zijn ? en geeft dat ook het probleem dat als je uit de setup gaat met f 10 de pc ook vast loopt en uitschakeld?

hoor het graag van je.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:55

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:37:
Er zitten er 2 in zouden die beide stuk zijn ? en geeft dat ook het probleem dat als je uit de setup gaat met f 10 de pc ook vast loopt en uitschakeld?

hoor het graag van je.
Nee, als een HDD kapot is, gaat de PC niet uit nadat je de BIOS setup verlaat, dus daar zal het niet aan liggen. En uitschakelen hoort ook niet bij het opstarten van Windows (of je schijf nu wel of niet kapot zou zijn).

Ik betwijfel het of het de schijf is, zou eerder richting voeding gaan denken.
Een voeding die stervende is, en dus te pas en te onpas uitvalt, kan overigens wel een hardeschijf beschadigen (net tijdens een lees/schrijf actie, als die dan uitploft kan je schijf beschadigen, wat uiteindelijk wel kan resulteren in vastlopers vanwege bad sectors).
Pagina: 1