[Feedback] (filter)Eigenschappen UPS

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als ik naar een UPS systeem ga, bijvoorbeeld deze

Een van de velden is 'Capaciteit', waarbij het, gezien de eenheid 'VA', het om vermogencapaciteit gaat.

De batterijcapaciteit ontbreekt echter (en kan dus ook niet op gefilterd worden in de desbetreffende categorie, terwijl het wel een belangrijk criterium is voor de keuze van een UPS.

Kijk ik bij een van de leveranciers, bijvoorbeeld afture, dan zie ik dat zij de batterijcapaciteit wel hebben staan (in dit geval 86 VAh = 86 Wh).

Het lijkt me wenselijk dat deze specificatie wordt opgenomen in de PriceWatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Skyaero schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:15:
Als ik naar een UPS systeem ga, bijvoorbeeld deze

Een van de velden is 'Capaciteit', waarbij het, gezien de eenheid 'VA', het om vermogencapaciteit gaat.

De batterijcapaciteit ontbreekt echter (en kan dus ook niet op gefilterd worden in de desbetreffende categorie, terwijl het wel een belangrijk criterium is voor de keuze van een UPS.

Kijk ik bij een van de leveranciers, bijvoorbeeld afture, dan zie ik dat zij de batterijcapaciteit wel hebben staan (in dit geval 86 VAh = 86 Wh).

Het lijkt me wenselijk dat deze specificatie wordt opgenomen in de PriceWatch.
Ik zet deze op de longlist van gevraagde features. Gaan we dus in de toekomst uitzoeken en indien inderdaad handig toevoegen aan de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik ga deze kicken, omdat ik na zoeken bij UPS devices zag dat er Capaciteit in VA staat, zoals hier genoemd, zou je dat kunnen zien als "Vermogenscapaciteit", maar dat wordt echt niet gangbaar gebruikt. Bij een UPS zou iemand de batterij capaciteit willen weten, niet het zogenoemde blindvermogen in VA (VoltAmpere).

Verder geeft de product specificaties ook nog Piekenergiewaarde in kJ, totaal nutteloos lijkt me. Geen idee wat dat in de specs doet.

Prijs per VA lijkt me ook totaal niet nuttig voor een user. Prijs per Ah is nuttiger in dit geval, als je dan een vermogen hebt gekozen, kan je filteren op Prijs per Ah, waardoor je het meeste geld krijgt voor de capaciteit.

Lijkt me dat hier iemand eens goed naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@The_MAN Ik heb deze categorie destijds specs gegeven op basis van info van onze contentleverancier. Veel meer ga ik er niet aan doen helaas, ik kan wel een rondje doen of ze misschien nieuwe specs hebben, wie weet zit daar een van jouw verzoeken ook tussen. Mocht onze dataleverancier het niet hebben, houdt het op helaas. Ik zet 'm op de ToDo, maar ga er niet vanuit dat ik er snel tijd voor kan vrijmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 18:13
Ik heb al een aantal (kleinere) UPS gehad. Veelal consumenten versies.
De meeste lijken exact dezelfde batterij te gebruiken, een 12V 7.2Ah blok.
Dat is 86Wh.
Dat is de RBC 6, volgens mij.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Dit topic is gesloten.