Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

USB stick is tegen schrijven beveiligd

Pagina: 1
Acties:

• lolkejan
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06-11-2020
Hallo,

Ik heb een nieuwe ssd in mijn laptop gedaan, en via USB Windows 10 geïnstalleerd. Echter Pro geselecteerd ipv Home. Nu is de USB waar Windows op stond niet meer bereikbaar. Kan de USB ook niet formatteren. Heb al geprobeerd via het register een registersleutel toe te voegen, via command prompt lukt het me ook niet om de USB te formatteren. Het rare is ook dat in command prompt nu opeens de USB geen grootte mee krijgt in CMD. Ik heb de HP USB Disk Storage Format Tool gedownload, die geeft wel een volume maar de melding device media is write protected. Iemand nog tips?

[Voor 13% gewijzigd door lolkejan op 19-02-2017 14:15]

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06-05 15:19
Ook via cmd diskpart 'clean' geprobeerd?
http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/005929en

Overigens zie ik niet hoe windows 10 pro hiermee te maken heeft. Werken andere usb sticks wel?

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:12
Mocht je de data op de USB stick niet meer nodig hebben kan de HP USB Disk Storage Format Tool ook wel eens helpen.

• lolkejan
Clean geprobeerd, werkt ook niet. En in het starttopic vermeld ik al dat ik de HP USB Disk Storage Format Tool gebruikt heb.

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:03
Livecd met gparted proberen,(dus starten vanaf een livecd)
dan usb kiezen(met gparted),
dan bovenin puldown menu , en nieuwe mbr maken,
dan is de usb leeg, partitie maken.

Kijk ook of je usb geen beveiliging heeft op de usb stick(schijf/knop), dacht dat sommige dit hebben.

• speeder1988
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 04-05 18:51
Probeer het eens met al deze stappen. Zelf ook ooit gehad en hierdoor werkte het wel. Clean is niet genoeg.

https://www.google.nl/url...g2=ZHkZsS_dwRKglDVZcaZs-A

• Mezz0
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 27-03 00:12

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

Ook last van gehad. alle tools/reg aanpassingen geprobeerd maar werkte allemaal niet. Toen naar iemand gelopen met een mac en die formateerde de stick voor me en alles werkt weer.

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

• lolkejan
jan99999 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:34:
Livecd met gparted proberen,(dus starten vanaf een livecd)
dan usb kiezen(met gparted),
dan bovenin puldown menu , en nieuwe mbr maken,
dan is de usb leeg, partitie maken.

Kijk ook of je usb geen beveiliging heeft op de usb stick(schijf/knop), dacht dat sommige dit hebben.
Wat bedoel je met starten vanaf een livecd?

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05-05 15:58
lolkejan schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:29:
[...]

Wat bedoel je met starten vanaf een livecd?
Een CD (of USB stick) maken waarvan je linux kunt opstarten (net zoals je nu met de installatie van Win10 gedaan hebt)

• lolkejan
Probleem is opgelost door de stick retour te brengen naar de Hema. Heb een nieuwe meegekregen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True