2e scherm (inbouw) aansluiten op de Alphine w9970.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Wij hebben een Opel Insignia, en daarin zit zat een dvd800 in alleen wij waren daar niet niet tevreden over, dus wij gingen op zoek naar een andere radio die wel aan onze eisen zou voldoen.
En zodoende kwamen wij op "Alphine w997d" uit, waar wij ook heel erg tevreden over zijn.

http://www.mediafire.com/...8ed-b613-f358c21e571d.jpg

(Het rood gemarkeerde is de fabriek scherm)

Wij hebben deze ook laten inbouwen met ivm geen kennis over bepaalde dingen en tijdgebrek,en een van onze vragen was bij de desbetreffende bedrijf. of er wat aan de fabrieks scherm van de dvd800 gedaan kon worden zodat het niet een dood ding zou worden,er zou naar gekeken worden.

Maar helaas ze konden ons geen oplossing bieden en dus ben ik op internet gaan kijken naar een oplossing, ik zocht naar schermen met een hdmi aansluiting en kwam hierop:

https://www.kiwi-electron...uchscreen?search=6%20inch

Ik heb dit bij het bedrijf aangeven en ze hebben de maten van de scherm in de auto opgenomen en gekeken of het zou passen, ik weet niet precies maar ze moesten anders scherm bestellen omdat het niet zou passen.

Bij het aansluiten zijn ze erachter gekomen dat het niet werkte ..scherm deed raar met strepen en dergelijk.
Hebben ze iets verkeerds gedaan of iets gemist , ik weet het helaas niet.
Ik heb hier helaas geen verstand van en vandaar dat ik het liet inbouwen met de hoop dat zij wel verstand van zouden hebben.

Dus hier hield het een beetje op voor mij ..maar ik zit wel met een dood schermpje en nog steeds op zoek naar een oplossing.

Maar misschien zijn er wel andere schermen die er op aangesloten kunnen worden,waarvan ik het bestaan niet vanaf weet.
Of heel misschien hadden ze het verkeerd aangesloten en past het schermpje wel op de de radio.

Edit:
Ik zou ook deze optie kunnen doen, maar dan zou ik de frame waar de fabriek scherm zit moeten aanpassen wil ik deze kunnen plaatsen :

http://www.alpine-electro...cts/monitors26/tme-m680em

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2017 14:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 23:43
Verwarrend verhaal. Wat wil je nou eigenlijk?

Je hebt een navigatiesysteem eruit laten halen (dvd800) en (je noemt dat een radio?) laten vervangen voor het Alpine systeem (dat te zien is op de foto). Wat moest het bedrijf doen aan het scherm van de dvd800? Een ander scherm plaatsen, maar waarvoor?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:30

houthakker

Poehé

Resumé;
- Je hebt de DV800 laten vervangen door een Alphine INE-W997D (met enkel HDMI uit).
- Je hebt nu het originele Insignia scherm over, maar die wordt momenteel niet gebruikt (is niet aangesloten op de Alphine).
- Je hebt een scherm gekocht bij kiwi electronics en laten inbouwen maar dat werkt niet (?).
- Je zoekt een andere oplossing die wel werkt.

Dan is mijn antwoord;
- Waarom werkt het kiwi schermpje niet?
1. Werkt het uberhaupt wel, is het niet gewoon stuk? Probeer het eens met een andere hdmi bron (dvd speler, computer, etc...).
2. Onsteunt het kiwi schermpje wel de resolutie (volgens alpine: enkel 480p uit).
3. Staat de alpine wel goed ingesteld? (in de handleiding staat niet zoveel, alleen dat je Rear Monitor kan aanzetten). Misschien kun je tijdelijk een TV aansluiten om te kijken of de HDMI uitgang wel iets uitstuurd.

Je zou ook een DVD800 display adapter kunnen gebruiken, die kun je aansluiten op het originele scherm (wel vrij prijzig). Zoek maar eens op iCIDLink7:
http://www.carvision.nl/i...n=article&aid=251&lang=EN

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DurkVell schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:48:
Verwarrend verhaal. Wat wil je nou eigenlijk?

Je hebt een navigatiesysteem eruit laten halen (dvd800) en (je noemt dat een radio?) laten vervangen voor het Alpine systeem (dat te zien is op de foto). Wat moest het bedrijf doen aan het scherm van de dvd800? Een ander scherm plaatsen, maar waarvoor?? 8)7
Wij wilden graag dat scherm wat overbleef als 2e scherm gebruiken ,en als dat niet kon een ander scherm erin die wel op de alpine systeem aangesloten kon worden.
Het maakt toch niet uit waarvoor. en ja radio, dat zit er ook op :+
houthakker schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:14:
Resumé;
- Je hebt de DV800 laten vervangen door een Alphine INE-W997D (met enkel HDMI uit).
- Je hebt nu het originele Insignia scherm over, maar die wordt momenteel niet gebruikt (is niet aangesloten op de Alphine).
- Je hebt een scherm gekocht bij kiwi electronics en laten inbouwen maar dat werkt niet (?).
- Je zoekt een andere oplossing die wel werkt.

Dan is mijn antwoord;
- Waarom werkt het kiwi schermpje niet?
1. Werkt het uberhaupt wel, is het niet gewoon stuk? Probeer het eens met een andere hdmi bron (dvd speler, computer, etc...).
2. Onsteunt het kiwi schermpje wel de resolutie (volgens alpine: enkel 480p uit).
3. Staat de alpine wel goed ingesteld? (in de handleiding staat niet zoveel, alleen dat je Rear Monitor kan aanzetten). Misschien kun je tijdelijk een TV aansluiten om te kijken of de HDMI uitgang wel iets uitstuurd.

Je zou ook een DVD800 display adapter kunnen gebruiken, die kun je aansluiten op het originele scherm (wel vrij prijzig). Zoek maar eens op iCIDLink7:
http://www.carvision.nl/i...n=article&aid=251&lang=EN
Het bedrijf waar we het lieten inbouwen heeft het geprobeerd met een kiwi scherm,waarom het niet werkt weet ik niet , ik kreeg het alleen te horen dat het niet werkte.
We zijn er vanuit gegaan dat het bedrijf meer kennis zou hebben van wat wel kon en niet, en meer technische inzicht dan wij hebben.

Eigenlijk wil ik nu een kiwi scherm zelf kopen om te kijken wat er aan de hand is, maar nu je met die display adapter komt ,is dat heel interessant..
Alleen de hoofdunit van de dvd800 zit er niet meer in dus..alleen de scherm, dus is dat voldoende?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:30

houthakker

Poehé

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:04:
[...]

Wij wilden graag dat scherm wat overbleef als 2e scherm gebruiken ,en als dat niet kon een ander scherm erin die wel op de alpine systeem aangesloten kon worden.
Het maakt toch niet uit waarvoor. en ja radio, dat zit er ook op :+

[...]

Het bedrijf waar we het lieten inbouwen heeft het geprobeerd met een kiwi scherm,waarom het niet werkt weet ik niet , ik kreeg het alleen te horen dat het niet werkte.
We zijn er vanuit gegaan dat het bedrijf meer kennis zou hebben van wat wel kon en niet, en meer technische inzicht dan wij hebben.

Eigenlijk wil ik nu een kiwi scherm zelf kopen om te kijken wat er aan de hand is, maar nu je met die display adapter komt ,is dat heel interessant..
Alleen de hoofdunit van de dvd800 zit er niet meer in dus..alleen de scherm, dus is dat voldoende?
Volgens mij is alleen het scherm voldoende; dit soort converters sturen rechtstreeks het scherm aan (lvds in dit geval).
Is dat misschien ook niet de reden waarom het bedrijf de "kiwi" oplossing niet aan de praat kreeg; hebben die niet stiekem geprobeerd de lcd controller van het kiwi scherm op het originele opel lcd proberen aan te sluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door houthakker op 22-02-2017 10:43 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
houthakker schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:35:
[...]

Volgens mij is alleen het scherm voldoende; dit soort converters sturen rechtstreeks het scherm aan (lvds in dit geval).
Is dat misschien ook niet de reden waarom het bedrijf de "kiwi" oplossing niet aan de praat kreeg; hebben die niet stiekem geprobeerd de lcd controller van het kiwi scherm op het originele opel lcd proberen aan te sluiten?
Ik was er helaas niet bij, maar mijn vrouw wel, maar ik denk dat ze de usb van de alphine hebben gebruikt en ik denk dan ook dat die niet genoeg geeft.
Maar meer hebben ze ook niet geprobeerd.

De de converter is dus voldoende, moet dus een hdmi kabel met een verloop naar tulp.
Pagina: 1