Mijn vraag
Ik wil graag in ons nieuwe huis mijn nieuwe TV aan de wand hangen en alle apparatuur in een trapkast, achter de bank wegwerken. Voor dit doel heb ik een dikke buis laten plaatsen die van onze trapkast naar de de plek waar de TV moet zijn gaat komen.

Helaas weet ik nog niet precies hoe dit aan te pakken.
Uitrusting is als volgt:
In meterkast:
De nodige topics over hoe dit aan te pakken. Resultaat hiervan is:
Ik neig er nu naar om het op te zetten zoals hierboven al een beetje af te leiden is: Coax en UTP vanuit meterkast naar trapkast doortrekken. Hier zet ik dan de tuner en blu-ray speler neer. Via een dikke buis gaat er vervolgens beeld richting TV (en van TV naar de soundbar).
Maar de vragen waar ik eigenlijk mee zit zijn: is dit een handige oplossing, wat kan er beter en ook: moet/kan dit met 1 lange HDMI kabel en een soort splitter o.i.d. of moet ik meerdere HDMI-kabels door de holle buis gaan leggen? Als dat niet hoeft liever niet; ik heb vanuit het verleden vrij slechte ervaringen met (HDMI-)kabels die tegen elkaar aan liggen....
Ik wil graag in ons nieuwe huis mijn nieuwe TV aan de wand hangen en alle apparatuur in een trapkast, achter de bank wegwerken. Voor dit doel heb ik een dikke buis laten plaatsen die van onze trapkast naar de de plek waar de TV moet zijn gaat komen.

Helaas weet ik nog niet precies hoe dit aan te pakken.
Uitrusting is als volgt:
In meterkast:
- Binnenkomende TV/internet kabel (Ziggo of glasvezel)
- Netwerkschijf (Synology)
- Uitgaande UTP naar trapkast
- Uitgaande coax naar trapkast
- Binnenkomende UTP vanuit trapkast
- Binnenkomende coax uit trapkast
- Uitgaande grote holle buis richting TV
- Alle apparatuur
- Binnenkomende grote holle buis richting TV
- Nieuwe TV (nog uit te zoeken)
- Nieuwe soundbar (nog uit te zoeken, maar ben erg gecharmeerd van de Bose Soundtouch 300)
- Nieuwe afstandsbediening -> denk gezien alles wat ik gelezen heb een BlueTooth ab nodig te hebben, zoals een Logitech
- TV tuner kast (vermoedelijk Ziggo Horizon)
- Nieuwe TV (nog uit te zoeken)
- Blu-ray speler
- Chromecast (voor zover nog nodig als de nieuwe TV Netflix en YouTube ondersteund)
De nodige topics over hoe dit aan te pakken. Resultaat hiervan is:
- De aangelegde buis tussen meterkast en tv
- Voorkeur voor de Bose soundbar
- Idee om een BT-ab te kopen van Logitech
Ik neig er nu naar om het op te zetten zoals hierboven al een beetje af te leiden is: Coax en UTP vanuit meterkast naar trapkast doortrekken. Hier zet ik dan de tuner en blu-ray speler neer. Via een dikke buis gaat er vervolgens beeld richting TV (en van TV naar de soundbar).
Maar de vragen waar ik eigenlijk mee zit zijn: is dit een handige oplossing, wat kan er beter en ook: moet/kan dit met 1 lange HDMI kabel en een soort splitter o.i.d. of moet ik meerdere HDMI-kabels door de holle buis gaan leggen? Als dat niet hoeft liever niet; ik heb vanuit het verleden vrij slechte ervaringen met (HDMI-)kabels die tegen elkaar aan liggen....