Welke router voor PS4 nat type1?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneManOwnage87
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Na weken prutsen met men modem + router ben ik tot de conclusie gekomen dat om met mijn ps4 een nat type 1 te krijgen ik een andere router moet kopen.

Aangezien bovenstaande vraag een heel uitgebreid en soms en oneindig verhaal lijkt te zijn is mijn vraag aan iedereen die wel een nat type 1 op hun router heeft welke router je gebruikt? (Of welke modem bij provider ziggo heb je met nat type 1 met meerdere aansluitingen?)
...

Op dit moment heb ik als modem een technicolor tc7200. (In bridge modus)
En als router de TP-Link TL-WR1043ND v1 (Altijd heel tevreden over geweest, maar heb de indruk dat het onmogelijk is om hiermee een nat type 1 mee in te stellen.)
...

Ik heb al geprobeerd op de modem de PS4 te port forwarden, upnp aan, dmz host,static ip. (3 dagen met ziggo klantenservice bezig geweest tot ze aangaven hier niet voor getraind te zijn.)
Resulteerde allemaal in nat type 2.
Daarna moden in bridge stand gezet.
Als je dan de ps4 hier direct op aansluit heb je wel nat type1 maar je wilt je pc uiteraard ook aansluiten.
Dus router erachter, weer port forwarden, upnp aan, dmz host,static ip en weer nat type 2.
Vandaar mijn vraag: welke router is wel geschikt?

Bij sommige topics zie ik ook opmerkingen van: Nat type 2 is genoeg.
Voor dat gene wat ik wil doen op de ps4 is het hebben van een nat type 1 een vereiste, het werkt simpelweg niet met nat type 2.

Alvast bedankt allen :)
...

Beste antwoord (via OneManOwnage87 op 21-02-2017 14:53)

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 16:04
Wat een moeilijk gedoe altijd met die NAT Types bij consoles zeg.

Punt 1: Stop met het blind staren naar NAT Types
Punt 2: Zoals eerder gezegd, NAT Type 1 = PS4 direct op je modem (oftewel: dit is eigenlijk geen NAT)
Punt 3: Zet je PS4 in DMZ. Je krijgt dan gewoon NAT Type 2 maar alle poorten worden toegelaten richting je PS4. Indien je dan nog steeds problemen hebt met het hosten van een server is de kans erg groot dat dit in de applicatie of 3e partij zit.

Vertrouw/geloof je het niet? Download op een PC/Laptop in je netwerk een willekeurige applicatie met een webservertje en forward de poort waarop die draait (9 van de 10 gevallen poort 80).
Kun je die webserver de hele dag bereiken?
- Ja? Je router/modem is in orde.
- Nee? Je router/modem is niet in orde.

Natuurlijk hoeft niet iedereen CCIE gecertificeerd te zijn om netwerken te snappen, maar blijf wel logisch na denken. En als het te moeilijk wordt, dan begin je gewoon met het uitsluiten van apparaten.

En als je het ECHT zeker wilt weten:
- Zet je modem uit (minimaal een kwartiertje)
- Trek alle cabels uit je modem (behalve de coax kabel)
- Sluit alleen je PS4 direct op je Modem aan
- Zet je modem aan
- Zet je PS4 aan
- Je PS4 krijgt nu je publieke IP toegewezen en NAT voor je PS4 is nu niet eens nodig. Dit zou NAT Type 1 op moeten leveren. Kijk nu of je kunt doen wat je wilt doen.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:14

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Weet je wel wat het verschil is tussen 1,2 en 3? En waarom je per se type 1 zou willen hebben?

Type 1 is niets anders dan je Ps4 direct op het internet inprikken. Kortom, alle benodigde poorten port-forwarden of je ps4 als dmz plaatsen. Lijkt mij functionaliteit die vrijwel iedere router aan boord heeft.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneManOwnage87
Hallo Yariva,

Op dit moment heb ik een ps4 pro gekocht en de vorige ps4 wil ik gebruiken als server voor de game ark.
De game ark is nog een volle ontwikkeling en niet alles loopt even soepel.
Als ik een server host dan kan je deze 10 minuten vinden en daarna is deze niet meer zichtbaar.
Ik heb begrepen dat als je nat type 1 hebt dat dan het probleem verholpen is.

Kan 2 dingen doen, proberen nat type 1 te regelen of het inderdaad zo is.
Of wachten en hopen dat de ontwikkelaars dit probleem verhelpen. (Kleine kans komende tijd ze zijn druk bezig met nieuwe content.)

Dmz & port forwarden is inderdaad aanwezig in de huidige router. Maar helaas resulteert dat niet in een nat type 1. (Wel 2)

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 16:41

Nox

Noxiuz

Gaan je poorten niet gewoon dicht in je firewall? Je zou DMZ dan kunnen proberen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneManOwnage87
Nox schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:24:
Gaan je poorten niet gewoon dicht in je firewall? Je zou DMZ dan kunnen proberen.
Heb de poorten geforward, DMZ ingesteld & firewall uitgezet.
Nog steeds nat type 2. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 16:41

Nox

Noxiuz

As we said, nat type 1 ga je niet krijgen achter een router (nat type 1 is geen nat eigenlijk). Maar het probleem met je server 'zichtbaar' zijn kan mogelijk verholpen worden.

En flikker je firewall weer aan, de rest van het netwerk is nu niet meer beschermd.

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 19-02-2017 18:27 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneManOwnage87
Nox schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:27:
As we said, nat type 1 ga je niet krijgen achter een router (nat type 1 is geen nat eigenlijk). Maar het probleem met je server 'zichtbaar' zijn kan mogelijk verholpen worden.

En flikker je firewall weer aan, de rest van het netwerk is nu niet meer beschermd.
Is dat werkelijk onmogelijk, een nat type 1 achter een router?
Geld dit ook voor een modem die 4 aansluitingen heeft?
Tips voor server zichtbaar houden is zeker welkom, das uiteindelijk men doel.
Firewall heb ik aangezet, had deze tijdelijk uitgedaan om te kijken of het daar aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41
Wat gebeurt er als je hem direct aansluit op je technicolor krijg je dan wel nat1 en een nat2 is idd vrijwel hoogst haalbare type op een router en meer dan voldoende.
ALs je echt nat1 wil moet je alle beveiliging uitzetten en port forwards aanzetten maar dan loop je meteen de hoogste risico op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneManOwnage87
franssnarf schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:10:
Wat gebeurt er als je hem direct aansluit op je technicolor krijg je dan wel nat1 en een nat2 is idd vrijwel hoogst haalbare type op een router en meer dan voldoende.
ALs je echt nat1 wil moet je alle beveiliging uitzetten en port forwards aanzetten maar dan loop je meteen de hoogste risico op.
Modem staat in bridge modus, als ik hem hier nu op aansluit is het een nat type 1.
Kan dan helaas men pc er niet meer op zetten, dus kom je tegen de router aan.
Ik wil echt een nat type 1, DMZ en port forwarden is specifiek op de ps4. (Dus vrijwel geen beveiligingsrisico.)
Maar zoals ik al zei ook beveiliging uitzetten + port forwarden & dmz instellen voor de ps4 heeft nog niet geleid tot het gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Dit vond ik op internet hij kreeg zo nat1:

Stap 1:
Zet je PS4 aan en zorg dat hij zelf een IP adres krijgt van de modem(dus niet statisch toewijzen nog).
Dit wordt op de PS4 het Eenvoudig instellen genoemd.
Je zou nu een internet verbinding moeten hebben met NAT 3.
Ga naar 'Verbindingsstatus weergeven' op de PS4 en kijk welk IP adres hij heeft toegewezen gekregen. (Bij mij 192.168.1.88)

Stap 2:
Login op de modem.
Klik op Home Network -> Devices.
Kijk welke naam hoort bij het device dat IP adres 192.168.1.88 heeft.
Klik op "Assign the public IP address of a connection to a device".
In het drop down menu kies de naam van je PS4 device dat je net hebt opgezocht.
Klik op Assign.

Stap 3:
Trek de kabel uit de PS4 en stop hem er weer in. (Als je wifi gebruikt zou je de PS4 uit en aan kunnen zetten).
Kijk in je modem weer bij Home Network -> Devices.
Bij de naam van je PS4 device zie je nu als het goed is een ander IP adres staan, zoals bijvoorbeeld 144.177.213.112.
Dit adres is je public IP adres en dat moet je nu aan je PS4 geven als statisch IP adres.

Stap 4:
Deze stap gaf mij het meeste moeite omdat ik niet de goede default gateway kon achterhalen, maar het was uiteindelijk simpel.
Ga naar je PS4 en stel je internet handmatig in.
Je moet nu je IP adres invullen wat je op het laatst gevonden hebt in je router (dus de 144.177 etc).
Als subnetmasker gebruik je 255.255.0.0.
Als standaard gateway gebruik je de eerste drie cijfers van je public IP adres en als laatste getal een 1. (dus in het voorbeeld wordt dat 144.177.213.1).
Primair DNS 8.8.8.8
Secundair DNS 8.8.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneManOwnage87
franssnarf schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:28:
Dit vond ik op internet hij kreeg zo nat1:

Stap 1:
Zet je PS4 aan en zorg dat hij zelf een IP adres krijgt van de modem(dus niet statisch toewijzen nog).
Dit wordt op de PS4 het Eenvoudig instellen genoemd.
Je zou nu een internet verbinding moeten hebben met NAT 3.
Ga naar 'Verbindingsstatus weergeven' op de PS4 en kijk welk IP adres hij heeft toegewezen gekregen. (Bij mij 192.168.1.88)

Stap 2:
Login op de modem.
Klik op Home Network -> Devices.
Kijk welke naam hoort bij het device dat IP adres 192.168.1.88 heeft.
Klik op "Assign the public IP address of a connection to a device".
In het drop down menu kies de naam van je PS4 device dat je net hebt opgezocht.
Klik op Assign.

Stap 3:
Trek de kabel uit de PS4 en stop hem er weer in. (Als je wifi gebruikt zou je de PS4 uit en aan kunnen zetten).
Kijk in je modem weer bij Home Network -> Devices.
Bij de naam van je PS4 device zie je nu als het goed is een ander IP adres staan, zoals bijvoorbeeld 144.177.213.112.
Dit adres is je public IP adres en dat moet je nu aan je PS4 geven als statisch IP adres.

Stap 4:
Deze stap gaf mij het meeste moeite omdat ik niet de goede default gateway kon achterhalen, maar het was uiteindelijk simpel.
Ga naar je PS4 en stel je internet handmatig in.
Je moet nu je IP adres invullen wat je op het laatst gevonden hebt in je router (dus de 144.177 etc).
Als subnetmasker gebruik je 255.255.0.0.
Als standaard gateway gebruik je de eerste drie cijfers van je public IP adres en als laatste getal een 1. (dus in het voorbeeld wordt dat 144.177.213.1).
Primair DNS 8.8.8.8
Secundair DNS 8.8.4.4
Bedankt voor het nemen van de moeite om het op te zoeken.

Ik heb dit allemaal geprobeerd. (Ben 3 weken lang intensief geweest met allerlei aanpassingen.)
Is het handig als ik screenshots maak en fotos upload van de ps4 & router settings?
Merk dat we toch elke keer terug komen op de instellingen en opstelling van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Je kan nog proberen er openwrt op te zetten kijken wat de router doet met andere firmware deze heeft misschien betere ondersteuning of instellingen: https://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneManOwnage87
franssnarf schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:37:
Je kan nog proberen er openwrt op te zetten kijken wat de router doet met andere firmware deze heeft misschien betere ondersteuning of instellingen: https://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd
Dit ziet er heel interessant uit. Ook wel complex. Je moet dan wel weten wat je gaat uitschakelen. Als al het andere faalt ga ik dit zeker proberen. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 16:04
Wat een moeilijk gedoe altijd met die NAT Types bij consoles zeg.

Punt 1: Stop met het blind staren naar NAT Types
Punt 2: Zoals eerder gezegd, NAT Type 1 = PS4 direct op je modem (oftewel: dit is eigenlijk geen NAT)
Punt 3: Zet je PS4 in DMZ. Je krijgt dan gewoon NAT Type 2 maar alle poorten worden toegelaten richting je PS4. Indien je dan nog steeds problemen hebt met het hosten van een server is de kans erg groot dat dit in de applicatie of 3e partij zit.

Vertrouw/geloof je het niet? Download op een PC/Laptop in je netwerk een willekeurige applicatie met een webservertje en forward de poort waarop die draait (9 van de 10 gevallen poort 80).
Kun je die webserver de hele dag bereiken?
- Ja? Je router/modem is in orde.
- Nee? Je router/modem is niet in orde.

Natuurlijk hoeft niet iedereen CCIE gecertificeerd te zijn om netwerken te snappen, maar blijf wel logisch na denken. En als het te moeilijk wordt, dan begin je gewoon met het uitsluiten van apparaten.

- Zet je modem aan
- Zet je PS4 aan
- Je PS4 krijgt nu je publieke IP toegewezen en NAT voor je PS4 is nu niet eens nodig. Dit zou NAT Type 1 op moeten leveren. Kijk nu of je kunt doen wat je wilt doen.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneManOwnage87
EricNL schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:58:

.......

- Zet je modem aan
- Zet je PS4 aan
Bedankt voor je reactie.

Zojuist thuis gekomen, ik ga morgen de situatie van nat type 1 uit testen met de ps4 om te kijken of dit inderdaad de juiste oplossing is. (Dus direct aan de modem in bridge modus)
Zal morgenavond een reactie plaatsen of dit gewerkt heeft.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oke vannochtend ps4 aan modem aangelosten in bridge modus.
Gecontroleerd op nat type 1 en vervolgens de server laten op starten. (Nat type 1 confirmed)
Daarna een vriend gevraagd de server op te zoeken. (Hij heeft zelf ook nat type 1)
Hij kon de server niet vinden.

Nat type 1 is dus niet de oplossing voor mijn probleem en ben dus echt afhankelijk van de ontwikkelaars van de game tot ze dit fixen.

Wil nog wel graag 1 ding kwijt betreft het nat type verhaal.
Ze zeggen dat alleen als je de ps4 direct aan de modem aansluit je nat type 1 hebt.
Als je een modem hebt met meerdere aansluitingen hebt dus een modem/router je altijd nat type 2 zult hebben.
Een vriend van mij heeft op zen modem de PC en ps4 aangesloten en toch nat type 1 met zen ps4. (Misschien dat iemand genoeg verstand heeft om dit uit te kunnen leggen.)
Dit gaf mij het idee dat als je de moden/router juist instelt je alsnog nat type 1 kan krijgen in die situatie.

Ik wil graag iedereen bedanken voor de moeite! :) Als ik weet hoe probeer ik de topic te sluiten.

[ Voor 37% gewijzigd door OneManOwnage87 op 21-02-2017 12:30 . Reden: Test uitgevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielW.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Iemand enig idee waarom ik nadat ik in mijn experiabox v10 (tele2) assign public ip doe en ps4 static ip heb gegeven. Ik nat type 1 krijg, ps4 door de netwerktest komt en ik op internet kan MAAR bij elk spel hij server lost geeft op het moment dat hij normaal de multiplayer game laad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
EmielW. schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:42:
Iemand enig idee waarom ik nadat ik in mijn experiabox v10 (tele2) assign public ip doe en ps4 static ip heb gegeven. Ik nat type 1 krijg, ps4 door de netwerktest komt en ik op internet kan MAAR bij elk spel hij server lost geeft op het moment dat hij normaal de multiplayer game laad?
Nee, en ik heb echt geen idee waarom je dit in een oud topic zou gaan vragen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1