Mijn vraag
Sinds kort beschik ik over het moederbord Gigabyte GA-B150-HD3P. Echter haal ik hier maar 100Mbit over terwijl ik een 250 Mbit abbo heb. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik wel 250Mbit haal? Heb glasvezel en op andere PC's haal ik zelf 300-350.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64 bits
Nieuwste drivers en BIOS
Clean install
Cat5 kabel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Clean install en alles up to date brengen.
Intel netwerk kaart aanpassen naar 1Gbit inplaats van automatisch. Echter stopt mijn netwerk er dan mee... Wat het rare ook is Intel ziet dat mijn kabel 255 meter lang is... Is een kabel van 20M dus dat klopt ook niet echt.
Dit krijg ik terug als ik de kabel test via Intel.
Cable Link Status : Failed
Link speed: 100Mbps. The link partner
is not capable of higher speeds.
Kan ik niet meer aan dan 100Mbps of verstuurd mijn router maar max 100Mbps? De router die ik gebruik is een Netgear 3500v2. Deze heb ik na behoren ingesteld en kan ik ook niks geks vinden.
Ik ben ten einde raad, aangezien elke andere PC wel normaal werkt.
Sinds kort beschik ik over het moederbord Gigabyte GA-B150-HD3P. Echter haal ik hier maar 100Mbit over terwijl ik een 250 Mbit abbo heb. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik wel 250Mbit haal? Heb glasvezel en op andere PC's haal ik zelf 300-350.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64 bits
Nieuwste drivers en BIOS
Clean install
Cat5 kabel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Clean install en alles up to date brengen.
Intel netwerk kaart aanpassen naar 1Gbit inplaats van automatisch. Echter stopt mijn netwerk er dan mee... Wat het rare ook is Intel ziet dat mijn kabel 255 meter lang is... Is een kabel van 20M dus dat klopt ook niet echt.
Dit krijg ik terug als ik de kabel test via Intel.
Cable Link Status : Failed
Link speed: 100Mbps. The link partner
is not capable of higher speeds.
Kan ik niet meer aan dan 100Mbps of verstuurd mijn router maar max 100Mbps? De router die ik gebruik is een Netgear 3500v2. Deze heb ik na behoren ingesteld en kan ik ook niks geks vinden.
Ik ben ten einde raad, aangezien elke andere PC wel normaal werkt.