AUX aansluiten op autoradio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:16
Wij hebben onlangs een occasion gekocht (Nissan Note 2006) met een ingebouwde radio (Blaupunkt/Nissan MMR IDC-G).

Ik wil graag AUX kunnen aansluiten op deze radio. Volgens de bediening en tekst op de radio is het radio met 6 CD Changer, plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/buQAAOSwBahVc4LR/$_1.JPG

Echter heb ik nergens de CD wisselaar kunnen vinden, ook niet aan de verkoper gevraagd, waarschijnlijk geen wisselaar aanwezig. Dus ik dacht, ik sluit de AUX kabel aan op de pins van de CD wisselaar.

Ik heb een tekening/diagram gevonden wat overeen lijkt te komen met mijn radio:
Afbeeldingslocatie: http://www.tehnomagazin.com/images/bp2346-47.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.pinout.net/connectors/Blaupunkt3.jpg

Dus ik mijn radio unit demonteren en kijken hoe het er van de achterkant uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/enYxZ2k.jpg

Dat blauwe blokje is bedoelt voor de CD wisselaar lijkt het, dus inderdaad dan klopt het dat ik geen cd wisselaar heb kunnen vinden.

Ik verwijder het blauwe blokje, zijn er geen pins aanwezig :( Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QsOMO1A.jpg

Sticker van radio: http://imgur.com/78I3HN7

is het nu dikke pech, of is er nog een mogelijkheid om AUX hierop werkend te krijgen?

Bedankt _/-\o_

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik zie geen logica in de bekabeling van de gele plug. Een enkele zwarte ongeaarde draad wat overeen moet komen met line-out LF en geen andere line-out bekabeling.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blauwe plug, de 3 rechts hebben in L, in R en ground, dat zou kunnen werken.

Als je hem open kan maken, weet je precies of er echt niets achter die aansluiting zit, of dat het enkel de aansluiting achter is.

[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 19-02-2017 12:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En waar wou je dat dan op aansluiten? Op die pins die er niet zitten?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
Weet je zeker dat de blauwe connector niet verbonden is? Dat is namelijk niet te verwachten omdat het weglaten de productiekosten verhoogt in plaats van verlaagt.
edit: bij nader inzien lijkt het display ook niet voorbereid op een CD wisselaar ?

Bij m'n Ford heb ik net als hierboven een setje van Ebay afgetrokken voor AUX. Daarna nog een bestelling uit China voor een ground loop insulator om tegelijk te kunnen laden zonder storing.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 19-02-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

idd, dat zal lastig worden.

Ik heb zelf ooit bij een oudere radio intern de AM module ontkoppelt en daarop een line input gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Rukapul schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:40:
Weet je zeker dat de blauwe connector niet verbonden is? Dat is namelijk niet te verwachten omdat het weglaten de productiekosten verhoogt in plaats van verlaagt.
edit: bij nader inzien lijkt het display ook niet voorbereid op een CD wisselaar ?

Bij m'n Ford heb ik net als hierboven een setje van Ebay afgetrokken voor AUX. Daarna nog een bestelling uit China voor een ground loop insulator om tegelijk te kunnen laden zonder storing.
Nou ja, zeker weten.. Je ziet het op de foto :)

Op de front staat er echt "6CD Changer", als ik vervolgens op de knopjes 1 t/m 6 druk, krijg ik op beeld: No CD (inserted) oid. Zie ook dit plaatje (van internet)
SinergyX schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:37:
Blauwe plug, de 3 rechts hebben in L, in R en ground, dat zou kunnen werken.
Blauwe plug heeft geen pins, zie mijn foto's/plaatjes :)

[ Voor 15% gewijzigd door c-nan op 19-02-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Ik heb een ncxus v3 in mijn Seat Toledo uit 2003. Volgens mij is dat ook een blaupunkt radio.

Dit kastje doet net of het een CD wisselaar is. Vervolgens kan je er een USB stick in doen of SD kaart met 6 mapjes die elk als het ware een CD zijn. Volgende en vorige nummer enzo kan je gewoon via de bestaande autoradio kiezen. Er zit ook een mini-jack op als "aux" ingang maar die gebruik ik nooit. Er zit namelijk tevens een bluetooth module in die best aardig geluid levert. Wanneer je de radio op CD speler zet, verbind via bleutooth, en daadwerkelijk muziek afspeelt, schakelt hij het geluid van de USB stick over naar bluetooth. Tevens ondersteund hij A2DP (ofzo) dat er voor zorgt dat de knoppen van je radio ook je telefoon kunnen bedienen. Dus als je via Deezer muziek afspeeld, en je druk volgende op de radio, dan schakelt Deezer naar het volgende nummer. Oh, en er zit een carkit in, maar deze is niet heel geweldig.

Kortom, echt een geniaal apparaatje. Koste mij destijds zo'n 60 euro via ebay.de. Ik weet niet of deze ook voor jouw radio verkrijgbaar is, maar goede kans dat er op zn minst een vergelijkbaar apparaatje bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
SuperKris schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:35:
Ik heb een ncxus v3 in mijn Seat Toledo uit 2003. Volgens mij is dat ook een blaupunkt radio.

Dit kastje doet net of het een CD wisselaar is. Vervolgens kan je er een USB stick in doen of SD kaart met 6 mapjes die elk als het ware een CD zijn.
Zit daar nog een beperking op het aantal nummers per "CD"? Ik heb ook een wisselaar, sinds kort werkt die eindelijk, maar hij hapert ook af en toe, en kan soms de CD's niet lezen ("algemene CDC fout").
Zo'n "kastje" zou dat heel mooi kunnen oplossen. Mijn Blaupunkt radio (standaard Ford Focus 2004) laat alleen zien welk nummer (1,2,3 enz) er speelt, verder niets. 60 euro is op zich prima, maar als het niet voldoet is het verspilde moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
RemcoDelft schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:45:
[...]

Zit daar nog een beperking op het aantal nummers per "CD"? Ik heb ook een wisselaar, sinds kort werkt die eindelijk, maar hij hapert ook af en toe, en kan soms de CD's niet lezen ("algemene CDC fout").
Zo'n "kastje" zou dat heel mooi kunnen oplossen. Mijn Blaupunkt radio (standaard Ford Focus 2004) laat alleen zien welk nummer (1,2,3 enz) er speelt, verder niets. 60 euro is op zich prima, maar als het niet voldoet is het verspilde moeite.
Ik weet het niet helemaal meer zeker maar volgens mij telt mij radio tot 99 nummers. Die kan ik dan ook gewoon kiezen met de knoppen op mijn radio. Stel dat er 200 nummers op staan gaat hij na nummer 99 wel verder naar 100. Ik weet zo even niet meer wat de display doet. Of hij op 99 blijft staan of terug gaat naar 1.

Je kan iig niet met de knoppen van 99 naar 100, naar 101 etc. Dan gaat hij raar doen. Binnen het praktische is 99 dus wel het maximum. Ik weet niet exact hoe het kastje en de radio met elkaar praten, maar er is in bepaalde mate wel communicatie tussen de 2. Het kastje kan vertellen welk nummer er gespeeld wordt, maar de radio kan ook zeggen welk nummer er gespeeld moet worden.

Hoe dan ook, meer dan 50 nummers is totaal niet praktisch. Ik heb gewoon een berg USB stickjes van 4 euro per stuk die ik wissel, maar nog vaker speel ik via mijn telefoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Heb even verder gekeken. Schijnt dat het een 'built-in' cd wisselaar is. Ik kan rechtsreeks 6 CD's in de radio doen. Maarja, dat helpt mij niet om AUX aan te sluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 14:00
Het ziet er op de foto een beetje uit als een 2-din radio. Is het dan niet gewoon een idee om er een nieuwe (eventueel goedkope) radio in te zetten? De iso stekkers zien er in ieder geval normaal uit dus dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Zo`n kastje aanschaffen heb je ook meteen USB stick ondersteuning:

http://www.carinterface.n...ssan-autoradios_ytm06-nis

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Het kan aan mij liggen maar.....
•Geschikt voor auoradio's van BOSE/Clarion/Panasonic en met een CD wisselaar aansluiting
Ook het model BP5387 van TS staat niet in de lijst......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 17:52

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Al die externe kastjes zijn leuk, maar als de radio geen aansluiting heeft voor een externe cd-wisselaar, gaan die niet werken.

Dus in plaats van maar dom linkjes neer te gooien met de opmerking dat de TS die maar moet aanschaffen, lees eerst even wat hij schrijft... :N

Wat je wel kan doen, is een FM-transmitter aanschaffen, zoals deze.. Dan ben je volledig vrij van het type autoradio. Prijs is alleen wel dat de audiokwaliteit minder is dan een directe line-in op de radio.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:38

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Mogelijk dat er binnenin nog een mogelijkheid is om het audiosignaal van de cdwisselaar te onderbreken en daar je aux ingang van te maken. Er zijn radio's waar je een dergelijke hack op uit kunt voeren. Als je er dan een willekeurige cd in stopt en die afspeelt hoor je die niet meer maar wel het sinaal wat je zelf invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Wat ik al eerder aangaf is dat de toch niet gebruikte AM ontvanger prima los te koppelen is en die audio signalen te gebruiken zijn. Oudere radio's hebben vaak een gescheiden AM/FM ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 16:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wisselaar zit in je headunit... dus idd geen externe aansluiting mogelijk. Jammer maar helaas.

/edit:
Of via AM/FM inderdaad, dat kan werken maar kost altijd kwaliteit.

[ Voor 29% gewijzigd door Icephase op 24-02-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:27
De maat staat toe een eigen radio te plaatsen.

Er zijn setjes te koop op ebay voor montage en om de knopjes op het stuur aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 20:32
Niet helemaal on topic, maar toch een reactie. Ik heb in een auto (note 2006) met dezelfde radio een Android Radio van Joying gemonteerd. Dankzij het diagram van Polat06 heb ik ook de stuurwiel bediening aan kunnen sluiten en volledig werkend gekregen. Zonder adapter of converter; met Key 1 in 10 (voor de volume, SRC en up/down) en Key 2 in 11 (voor de boordcomputer; i-knop). Massa (12) doorgelust naar ground in de Iso stekker.

Vervolgens de functies geprogrammeerd vanuit de radio en voila!

Polat 6: bedankt :) En mijn advies: gewoon een Android radio, dan heb je alles wat je nodig hebt.
Pagina: 1