Laptop audio jack issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle234
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Beste Tweakers,

Ik zou graag 16ohm in-ear headhones voor mijn laptop gebruiken. Hierbij loop ik tegen het probleem dat deze te gevoelig blijken. Om een normaal volume te creëren staat het volume in windows op 4-6 en youtube op 20-30%. Dit heeft ook tot gevolg dat er statische ruis mee komt, wat vooral merkbaar is in een stille ruimte op momenten dat er even geen geluid wordt afgespeeld.

De 3 opties waar ik op dit moment aan denk om dit op te lossen:

Bluetooth headphones. Dit zou het probleem omzeilen door geen gebruik meer te maken van audio uitgang, maar aangezien ik geen grote fan ben van accu's (en vooral niet van lege accu's), lijkt mij dit niet ideaal.

Aux verleng kabeltje met volume control. Dit zou het probleem oplossen door weer een "normaal" volume te gebruiken op de laptop (wat misschien ook een beter geluid geeft?).
Bijv. https://www.allekabels.nl...l-met-volumeregeling.html

USB audio adapter. Vergelijkbaar met alleen een kabeltje met volume control.
Bijv: pricewatch: Delock USB Sound Adapter 7.1

Iemand tips over wat te doen in dit geval? Of wat vooral niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Al gedacht aan een Dragonfly of iets soortgelijks? Werkt als versterker en DAC. Zal je oortjes makkelijk kunnen aansturen en je omzeilt het zeer waarschijnlijk matige DAC van je laptop ook meteen. Lijkt me een win-win. Heb zelf wel eens m'n in-ears direct in de mini-jack van m'n laptop geplugd en ik schrok ook van hoe armetierig dat ineens kan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle234
Linius schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:23:
Al gedacht aan een Dragonfly of iets soortgelijks? Werkt als versterker en DAC. Zal je oortjes makkelijk kunnen aansturen en je omzeilt het zeer waarschijnlijk matige DAC van je laptop ook meteen. Lijkt me een win-win. Heb zelf wel eens m'n in-ears direct in de mini-jack van m'n laptop geplugd en ik schrok ook van hoe armetierig dat ineens kan klinken.
Die heb ik inderdaad ook voorbij zien komen, dat zou zeker een mooie oplossing zijn. De prijs is alleen wel erg hoog. Voordat bedrag kan ik misschien beter een bluetooth setje kopen, aangezien ik nu een in-ear sennheizer setje van 40e gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenners
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-03 19:55
Is inderdaad niet goedkoop. Maar wel save voor heel wat jaren luisterplezier. Misschien is de volgende upgrade wel een nieuwe hoofdtelefoon. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle234
Na toch wel erg goede reviews te hebben gelezen over de Dragonfly heb ik er net eentje opgepikt.

Nu is het issue van de statische ruis verminderd, maar verre van acceptabel. Met het windows op mute is het toch nog veel te veel aanwezig en ongeveer op het level van bijvoorbeeld mijn desktop en telefoon. Maar met een toch vrij prijzige Dragonfly had ik toch wel iets meer verwacht. Verder is het volume ook nog verder versterkt waardoor windows op 2% en software op 20%-30% al vrij luid is. Ik geloof dat dit verder ook niet meer te tweaken is, of zijn er misschien nog opties die ik over het hoofd zie?

I neig er nu toch naar het volume analoog te verminderen, aangezien de "ruis/volume" ratio misschien nog best goed is. Of misschien toch minder gevoelige in-ears?

[ Voor 7% gewijzigd door Jelle234 op 20-02-2017 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:18
Staat de ingebouwde microfoon van je laptop niet aan (op monitor stand)? Dat kan voor veel ruis zorgen. Het is namelijk raar dat je nu nog steeds zoveel ruis ervaart.

Disable al je opname apparaten eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Grenco op 20-02-2017 22:00 ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelle234
Nog een kleine update. Het probleem bleek dus ook voor een groot deel bij de inears te liggen. De dragonfly omgewisseld voor een pricewatch: Bowers & Wilkins C5 Serie 2 (Zwart) en de ruis is vrijwel geheel weg en daarbij ook nog eens een veel beter geluid.
Pagina: 1