Vraag

• wout1981
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Hallo allemaal
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone aangezien mijn Samsung Note 3 kuren begint te vertonen - om de paar dagen start hij vanzelf op en soms krijg ik het lock screen niet te zien maar blijft het scherm zwart.
Ik was erg tevreden met het 5.7 inch toestel dus wil weer een ding met een groot scherm (min 5.7 inch). Ik zit financieel wat krap dus wil eigenlijk minder dan 250 euro uitgeven.
Online kwam ik de volgende vergelijking tegen - kan iemand mij adviseren?

http://www.gearbest.com/c...357565_589910-11_21_21_11

Ik wil minstens een FHD scherm, GPS en liefst ook externe storage (ik heb nu 32GB + 64GB sd card). Heb geen 2 sims nodig.
Alvast bedankt!

Beste antwoord (via wout1981 op 21-02-2017 20:54)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Ja, een nieuw speeltje is altijd leuk!
Echter, je uitdaging zal zijn dat je van een vlaggeschip toestel richting een budget toestel gaat. De Chinese toestellen zijn leuk, maar 4G ondersteuning is over het algemeen niet voor alle banden die hier gebruikt worden in Europa.
Je zult dus in moeten leveren op specificaties, of door sparen, of 2de hands kijken.
De makkelijkste specificatie om op in te leveren is je scherm formaat, ga je van 5,7 naar 5,5 inch neemt de keuze al enorm toe:
categorie: Smartphones

Alle reacties

• swhnld
Misschien kun je je gegevens veilig stellen en de telefoon eerst een fabrieksreset geven voordat je een nieuwe koopt? Dat opnieuw opstarten kan heel goed een software issue zijn. Ook kan een nieuwe SM kaart helpen.

• wout1981
dank je swhndld
Ik heb de Note al meerdere keren gereset en dat lijkt allemaal niet te helpen. Toevallig heb ik ook net een nieuwe simkaart want ik ben 2 maanden geleden van provider geswitcht. Ik denk dat hij het na een paar jaar gewoon langzaam aan het begeven is (ook al zijn de problemen maar om de 2 a 3 weken).
Ergens heb ik stiekem ook wel zin in een nieuwe telefoon ;)

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
Ja, een nieuw speeltje is altijd leuk!
Echter, je uitdaging zal zijn dat je van een vlaggeschip toestel richting een budget toestel gaat. De Chinese toestellen zijn leuk, maar 4G ondersteuning is over het algemeen niet voor alle banden die hier gebruikt worden in Europa.
Je zult dus in moeten leveren op specificaties, of door sparen, of 2de hands kijken.
De makkelijkste specificatie om op in te leveren is je scherm formaat, ga je van 5,7 naar 5,5 inch neemt de keuze al enorm toe:
categorie: Smartphones

Verwijderd

Ik zou gaan voor een tweedehands Note 4.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11 10:08
Veel note 4's hebben ook problemen met spontaan rebooten. Samsung ziet het pas als een issue als het meer dan een keer per dag voorkomt, aldus de heren van de klantenservice.

Verwijderd

Bastard schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:34:
Veel note 4's hebben ook problemen met spontaan rebooten. Samsung ziet het pas als een issue als het meer dan een keer per dag voorkomt, aldus de heren van de klantenservice.
Mijn Note 4 is 2,5 jaar oud nooit problemen mee gehad.
Enkel een nieuwe accu ingezet verder nooit problemen mee, geroot en wat aangepast werkt super.

Verwijderd

Kijk eens naar een Xiaomo Redmi Note 3. Ben je voor €150,- gesteld. Heb er hier 4 (Note 2 en 3) in huis. Top voor het geld.

• wout1981
Goede tip! 2e hands note 4 is net zo duur als die andere dingen.

Qua specificaties lijken die nieuwe modellen net zo goed / beter dan mijn Note3 - denken jullie echt dat het evengoed zal voelen als een stap terug? (bijv. het scherm is beter op die nieuwe dingen)

• wout1981
Heb een 2e hands Note4 gekocht; haal 'm komend weekend op :)
Dank jullie allemaal voor de tips!

• Zemisch
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik heb zowel de note 3 als note 4 en helaas heeft mijn note 4 het bekende spontaan reboot en vast lopen wat op probleem met het nand geheugen heeft nootherstel gedaan maar niet lang succes. Mijn oude node 3 werkt nog zonder enige probleem echt een wonder. Samsung support kwa software update erg jammer blijft met Android 5 zitten balen ik wil niet een nieuwe kopen omdat Samsung met opzet geen support levert om een nieuwe te verkopen
Dit topic is uit 2017 ik gok dat de TS'er ondertussen wel een keuze gemaakt heeft ;)

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 01-11-2019 06:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.