Domein registreren: waar te zoeken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:18

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik zou graag een .com domein willen registreren. Aangezien ik dit nog nooit heb gedaan, weet ik even niet goed wat ik precies nodig heb. Ik gebruik ProtonMail, en daar kan ik een eigen domeinnaam gebruiken. Klopt het dat, wanneer ik mijn domeinnaam registreer, ik deze met ProtonMail kan gebruiken zonder een 'email service' van de registrar te hoeven gebruiken?

Verder weet ik niet echt wat het verschil is tussen de verscheidene registrars. Mijn duckduckgo search op "register domain" levert verscheidene websites op, waarbij je bij sommige 5$ betaald, en andere 10-15$. Wat is belangrijk om op te letten, naast de prijs?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 19-02-2017 15:02)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nee je hoeft alleen DNS records te kunnen editen en dat kan vziw bij elke domein registrar als je alleen een domein registreert zonder iets extra.
Lees dit: https://protonmail.com/support/knowledge-base/dns-records/

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:40
Ik heb mijn domeinnamen bij Hostnet staan, prima aanbieder.
Er kan opzich weinig fout gaan met een domeinnaam maar mocht je een keer de klantenservice nodig hebben is het wel handig om te weten dat het ook goed is.

Bij Hostnet heb je een prima klantenservice, is ook makkelijk met het uitbreiden van diensten enzovoort..

Daarnaast heb ik goede ervaringen met is.nl, Internedservice. Als je een probleem hebt bel je er naar toe, je wordt doorgestuurd naar de technische dienst en lossen het vaak zo voor je op. Ook als je van plan bent om een website te draaien is dit een zeer goede aanbieder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:45

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Vind dit wel belangrijk:

Domeinnaam whois Privacy
Easy controlepaneel
Bulk optie
DNS SEC

Heb hier mijn domeinnamen staan:
https://www.vimexx.nl/domeinnaam

Afbeeldingslocatie: https://www.vimexx.nl/img/new-theme/domeinnaam2.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door MCP cloud op 19-02-2017 11:50 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:53

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik heb zelf al mijn domeinen bij GoDaddy staan. Eén van 's werelds grootste als het op hosting en domeinnamen aankomt met een degelijke klantenservice en enorm veel mogelijkheden.

@fiberdordrecht, denk eraan dat whois privacy ingaat tegen de regels van ICANN en dat je bijkomend niet zelf de geregistreerde eigenaar bent van je domein.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 20:41
Ik heb goede ervaringen met Versio (alleen domeinnamen)
Uitgreid dns beheer, autoreminders wanneer een domeinnaam verloopt.
Klantenservice beantwoord vragen redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Blokker_1999 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:54:
Ik heb zelf al mijn domeinen bij GoDaddy staan. Eén van 's werelds grootste als het op hosting en domeinnamen aankomt met een degelijke klantenservice en enorm veel mogelijkheden.

@fiberdordrecht, denk eraan dat whois privacy ingaat tegen de regels van ICANN en dat je bijkomend niet zelf de geregistreerde eigenaar bent van je domein.
nah klopt niet, is service dat je extra kan nemen/krijgt..
En ik blijf de houder ;) net effe gekeken in controlepaneel....

Lees voer :9

https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/opt-out-verzoeken
https://www.yourhosting.nl/domeinnaam-registreren/anoniem/
https://nl.godaddy.com/domainaddon/private-registration.aspx

[ Voor 13% gewijzigd door MCP cloud op 19-02-2017 12:27 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:18

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :)

Wanneer ik bijvoorbeeld bij Vimexx kijk, krijg ik de keuze om een 'hostingpakket' af te nemen. Ben ik dat nodig wanneer ik mijn domeinnaam op dit moment puur en alleen wil gebruiken voor mijn ProtonMail mail-adres?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nee je hoeft alleen DNS records te kunnen editen en dat kan vziw bij elke domein registrar als je alleen een domein registreert zonder iets extra.
Lees dit: https://protonmail.com/support/knowledge-base/dns-records/

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:53

Blokker_1999

Full steam ahead

Is afhankelijk van de eigenaar van het TLD voor een stuk en leuk dat SIDN die mogelijkheid wel geeft, maar bij een .com (waar de TS het over heeft) ga je via de ICANN en in geval van conflict kijken zij effectief naar de data die in de WHOIS gegevens staat. Sta jij daar niet als eigenaar maak jij bij de ICANN geen enkele aanspraak op dat domein.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht "Partij A" om wat voor reden dan ook onderuit gaan heb je toch echt een probleem. Het is leuk dat jij op je factuur je naam/adres etc. vermeld hebt staan echter zal SIDN en een nieuwe domeinboer, je identiteit willen verifiëren a.d.h.v. whois details. In feite ben jij dus qua betaling eigenaar, maar in de praktijk - in geval van problemen - zekers niet en kun je echt fluiten naar je domeinnaam.

Dit is voor zover ik mij meen te herinneren, daarom dan dus ook dat SIDN de eis stelt dat whois gegevens altijd juist zijn. Overigens is het anonimiseren van een NL-Domein sowieso overbodig daar deze gegevens voor velen per definitie al niet inzichtelijk zijn via Whois queries.

Zelf registreer ik mijn domeinnamen overigens via Versio en Freenom, waarbij deze laatste in veel opzichten toch redelijk goedkoop is en (net als Versio) op prepaid basis werken. Freenom is overigens ook de partij die gratis domeinnamen met TLD's tk, gq, ga, ml en cf onder hun hoede hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:32:
[...]

Mocht "Partij A" om wat voor reden dan ook onderuit gaan heb je toch echt een probleem. Het is leuk dat jij op je factuur je naam/adres etc. vermeld hebt staan echter zal SIDN en een nieuwe domeinboer, je identiteit willen verifiëren a.d.h.v. whois details. In feite ben jij dus qua betaling eigenaar, maar in de praktijk - in geval van problemen - zekers niet en kun je echt fluiten naar je domeinnaam.

Dit is voor zover ik mij meen te herinneren, daarom dan dus ook dat SIDN de eis stelt dat whois gegevens altijd juist zijn. Overigens is het anonimiseren van een NL-Domein sowieso overbodig daar deze gegevens voor velen per definitie al niet inzichtelijk zijn via Whois queries.

Zelf registreer ik mijn domeinnamen overigens via Versio en Freenom, waarbij deze laatste in veel opzichten toch redelijk goedkoop is en (net als Versio) op prepaid basis werken. Freenom is overigens ook de partij die gratis domeinnamen met TLD's tk, gq, ga, ml en cf onder hun hoede hebben.
thja....als jij het prima vind dat ze (iedereen) jouw kunnen vinden welk adres je woont moet je het vooral doen :+