RTLXL niet aan de praat te krijgen in Safari

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-03 09:36
Op een Mac met MacOS Sierra probeer ik de video's op RTL XL af te spelen. Eerst zonder plugins op een vers geïnstalleerd besturingssysteem; de player blijft zwart en de loading animatie blijft draaien. Hierna tegen mijn zin in Adobe Flash Player geïnstalleerd (jammer dat het nog nodig zou zijn). Ook met correct geïnstalleerde Flash Player geen video.

Silverlight schijnt nodig te zijn voor de betaalde video's op rtlxl.nl, nu zijn het gratis video's die ik probeer te kijken (onder Gemist) maar om te proberen dus ook Silverlight plugin geïnstalleerd. Ook hierna nog hetzelfde; zwart en loading animatie.

Adblock Plus plugin verwijderd; ook dit heeft geen resultaat. Tijdzone op Amsterdam. Iemand een idee :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Standaard is flash uitgeschakeld in Sierra, ookal installeer je de plugin, je moet hem handmatig inschakelen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefs
Dat klopt, dat heb ik gedaan. Ben het vergeten te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hier werkt het, mits ik Ghostery tijdelijk uitschakel.
Als ik Ghostery laat draaien dan blijft het scherm zwart of blijft hij een ronddraaiend laadcirkeltje tonen. Een voor een trackers uit/aan zetten heeft blijkbaar ook geen direct impact. (Heb er ook niet heel lang naar gekeken.)

De player probeert hier Flash te gebruiken zo te zien voor de gratis meuk, geen Silverlight.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Voor dit soort zaken heb ik Chrome nog geïnstalleerd. Gebruik dat als er een website is die niet zonder Flash werkt. Verder Flash vooral niet installeren, in verband met overmatig gebruik van resources en beveiligingsgaten.

Wat trouwens ook weleens werkt is gebruik maken van een andere User Agent in Safari, bijvoorbeeld naar een iPhone of iPad. Dan pakt hij de mobiele site en kun je video's wel gewoon afspelen.

[ Voor 14% gewijzigd door oohh op 19-02-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefs
Het switchen van User Agent helpt niet en moet ook geen oplossing zijn eigenlijk. Het is toch eigenlijk belachelijk dat iets simpels als een video kijken in 2017 nog voor problemen zorgt. Persoonlijk had ik allang een website die nog in het Flash tijdperk leeft links laten liggen, maar ik probeer dit voor iemand op te lossen.

Zojuist Firefox geïnstalleerd, ook daar werken de video's niet in. Aan Chrome begin in liever niet. Google weet al genoeg van iedereen. Wat zou ik verder nog kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had laatst een site (met video's) die het niet in Firefox deed, niet in Chromium, maar wel in Epiphany browser. (Intranet site, en verplicht bekijken.)

[ Voor 14% gewijzigd door Sendy op 20-02-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 20:48
Safari > Voorkeuren > Beveiliging > Plugin - instellingen > [Plugin benodigd voor RTLXL] > RTLXL op aan?

[ Voor 39% gewijzigd door matthijsg op 20-02-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefs
Jazeker.
Pagina: 1