Performance Samsung 950 NVME

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TommyGun|IA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben zeer tevreden over de snelheid van de Samsung 950 NVME.

Maar volgens userbenchmark.com/UserRun/2875917 is er veel meer uit te halen.
Is er een mogelijkheid om de snelheid te verhogen of is er niets aan de hand?
De schijf staat ingesteld op AHCI en heeft de meest recente driver en firmware.

Dit is het testresultaat van Sansung Magician
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/renkers/950nvmtestsamsung2.png

Alle reacties

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Is deze Samsung 950 Pro wel aangesloten op een PCIe 3x4 bus? Heb zelf ook een 950 Pro maar dan de 51GB. Als ik kijk naar de performance benchmark binnen Magician (5.0) heb ik onderstaande waardes:

Sequential (MB/s):

Read: 1722
Write: 1546

Random IOPS:

Read: 246,038
Write: 100,375

Zie je op het hoofdscherm van Samsung Magician staan:

NVMe driver: Samsung
Trim status: enabled

Onder Windows 10 had ik eerst de Microsoft driver geladen. Na ik deze vervangen heb voor de Samsung NVMe driver versie 2.1 zie ik nu ook de driver en trim status juist vermeld: http://www.samsung.com/se...e/ssd/download/tools.html

Uitgaande van bovenstaande waardes denk ik eerder dat de disk zit op een niet PCIe 3x4 bus.

• TommyGun|IA
  • Niet online
De trim status is enabled en ik heb de Samsung driver.

Ik heb een Asus Z97-K moederbord met M.2 Socket. Hier zit de NVME in. Ik denk dat ik beter de NVME in een bijvoorbeeld een Asus Hyper M.2 X4 PCI-E Mini Card kan stoppen.
Correct?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:02
TommyGun|IA schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:29:
Ik heb een Asus Z97-K moederbord met M.2 Socket. Hier zit de NVME in. Ik denk dat ik beter de NVME in een bijvoorbeeld een Asus Hyper M.2 X4 PCI-E Mini Card kan stoppen. Correct?
Zal inderdaad iets schelen, je huidige M.2 slot is PCIe 2.0 x2, terwijl je SSD een PCIe 3.0 x4 is. Als je 'm via een adapter in het tweede x16 slot plaatst draait deze op PCIe 2.0 x4 (mits je de bios aanpast), de overige twee x1 sloten kun je dan niet meer gebruiken.

• TommyGun|IA
  • Niet online
Wat is de beste oplossing om optimale prestaties te behalen?

• Nielson
Ander moederbord, bv een Z170/Z270. Heb je ook een nieuwe CPU en mogelijk geheugen nodig. Maar 'k zou me persoonlijk niet zo druk maken om benchmark cijfertjes, als het nu goed voor je werkt is het toch goed?

• TommyGun|IA
  • Niet online
Je hebt gelijk.
Zo'n PCIe kaart kost 30 piek. Is het proberen waard is het niet.

• Nielson
Met zo'n adapterkaart zul je mogelijk alsnog een bottleneck krijgen door de PCIe 2.0 interface, maar daar zijn vast wel benchmarks/reviews over te vinden. Mocht je zo'n kaart aanschaffen kun je ook een DeLock of Addonics pakken, stukje goedkoper dan de Asus, helaas niet met zwarte PCB.
Pagina: 1