onstabiliteit door onderspanning ?

Pagina: 1
Acties:

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
ff systeem op een rijtje,
hoofdtroep:
abit kt7a-raid
1.33Ghz amd fsb 266
2x 256mb pc-133 en 1x 128mb pc-133

kaartjestroep:
Gforce 2 pro 64mb
Sblive value
100mbit netwerkkaartje (zo'n miniatuur even-groot-als-pci-slot rtl chip kaartje)

hdzooi:
1x 7200rpm 20gb seagate baracuda udma100, 1x 30gb quantum lct15 5400rpm (dacht ik) en 1x 7200rpm 45Gb ibm

en 9 hd ventilators, chipset ventilatortje, silverado cpu blok (2 turbine ventilators)

verder nog een usb intelyeye op de ps2 poort

en dit alles op een 300W voeding ..
kan dit te weinig wezen voor dit systeem ?
want met win2k heb ik geregeld dat hij spontaan gaat hangen.
dat ik er dus een 400w (of 500w :9) voeding in moet hangen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Moet genoeg zijn, ik heb er wel ietsje meer in zitten (zie sig plus 2*15 GB HD in raid0, 3 80mm casefans, standaard Asus A7V133 chipsetkoelerje, GF2 PRO met fannetje, CPU koeler 80mm)
DIt alles werkt ook op een 300 Watt voeding (wel met de nodige voedingkabelsplitters (wat een woord :( )

Verwijderd

Als het niet een kwaliteitsvoeding is kan dat zeker wel. Die tbird & die geforce trekken lekker wat, dan heb je nog es een zooi hd's en fans... Ze zeggen niet voor nix dat een kwaliteits 250watt PSU vaak nog beter is als een brakke 300 watt...

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Misschien is er inderdaad een probleem met de spanning, maar misschien ook niet. Trekt de GF2Pro niet veel stroom van de AGP? Dat kan een probleem zijn. Op wat voor momenten hangt hij? Kan ook weer een SB Live probleem zijn, die kaart vind ik niet echt lekker en al helemaal niet onder 2000. Nieuwe drivers (LiveWare 3 voor 2k) enzow?

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:09
ja duuh, wat ben je er mee van plan met die computer? Aico van maken of zo? gaat er toch geen 9 coolers inzetten? maar eh, ik heb ook problemen met mijn PC: athlon 1,2 GHz. Tijdens de setup van win2000 blijft ie hangen. Hij doet niets meer. Snap er ook niets van. Is een nieuwe compu (gistern opgehaald)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 17:17 schreef maartenb het volgende:
ja duuh, wat ben je er mee van plan met die computer? Aico van maken of zo? gaat er toch geen 9 coolers inzetten? maar eh, ik heb ook problemen met mijn PC: athlon 1,2 GHz. Tijdens de setup van win2000 blijft ie hangen. Hij doet niets meer. Snap er ook niets van. Is een nieuwe compu (gistern opgehaald)
Verander je temperatuur-settings in de BIOS eens een beetje... OF inderdaad waterkoeling of een airco in je PC!

Het is buiten veel te warm, en als zo'n Processor ook nog eens extra warmte produceert, dan zit je PCtje al gauw op 80 graden te werken. En met stil-temperatuur-alarm, blijft ie gewoon lekker hangen!!!

Zou jij toch ook doen als je t te warm heb t om te werken? :+
Pagina: 1