Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelp0
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-11-2022
Hoi allemaal,

Ik ben recentelijk afgestudeerd (MSc in Computer Science). Nu ben ik deze week gaan solliciteren bij wat bedrijven (als java dev) en heb ook meteen mijn eerste gesprek bij 1 bedrijf gehad. Het gesprek ging erg goed en een paar uur later werd ik gebeld met een offer, 2500 bruto p maand, NS reispas, telefoon + laptop, 8% vakantiegeld en geen 13e maand/bonus. Ik heb trouwens geen werkervaring en dit was mijn eerste sollicitatie. Ik vertelde dat ik het eigenlijk wel te weinig vond. Ze willen graag met me onderhandelen hierover.

Waar moet ik ongeveer op richten bij mijn onderhandeling? Wat ik van vrienden en studiegenoten weet met een HBO/BSc is dat ze gemiddeld 3k bruto krijgen per maand als junior programmeur. Is dit ook een goed startsalaris voor een startende dev met een mastertitel?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18
Ik zou me als ik jou was vooral in het begin niet blindstaren op salaris. Vooral in het begin van je carrière zijn andere dingen belangrijker. Zoals wat voor team je in terecht komt. Zitten daar een paar ervaren seniors in waar je veel van kan leren bijvoorbeeld? Dat is goud waard.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Helemaal eens met sig96...

En wat betreft het aanbod is het gewoon een redelijk aanbod. Je zal vast iemand kunnen vinden met een afgeronde HBO of BSc die een aanbod van 3K heeft gekregen, maar dat zijn uitzonderingen. Startsalaris voor HBO ligt in de regel tussen de 2000 en 2300, met MSc zo'n beetje tussen de 2300 en 2600.

Overigens is het natuurlijk prima om te onderhandelen, dus dat doe je goed. Maar probeer wel realistische blijven en niet te hebberig te worden. Ik denk dat als je inzet op 3000 en uiteindelijk uitkomt op zo'n 2750 je een prima startsalaris zou hebben.

En bedenk dat je ook niet binnen no-time hoeft te accepteren, je kunt prima aangeven dat je nog andere gesprekken hebt lopen en daar graag het resultaat van wilt zien. (wat voor de eerste partij een prima reden zou kunnen zijn om hun aanbod te verbeteren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-06 05:57

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Daarnaast kan je binnen een aantal jaren al flink groeien in salaris, dit is eigenlijk overal in de IT het geval. Investeer heelveel tijd in je ontwikkeling en pak zoveel mogelijk kennis.

1. Organisatorisch (Agile/Scrum/Kanban-bord, blijf breed inzetbaar en heb een breede blik op het project)
2. Programmeren, Jboss EAP, Maven, Jenkins, CD, CI.. en vergeet vooral niet Unit testautomation, maar ook applicatie/e2e testautomation support.
3. Pak die avonduurtjes om je verder te verdiepen in de zaken die je dezelfde dag hebt geleerd. (Thuisopstelling is altijd prettig in dit geval)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In jouw situatie zou ik de vraag over "hoeveel €" even parkeren. Een duidelijke afspraak (op papier!) om na 6 maanden te bespreken of je omhoog kunt naar 2750 is ook winst.

Veel belangrijker zijn afspraken over secundaire voorwaarden: reispas 1e klas i.p.v. 2e zodat je rustiger zit in de trein, vakantiedagen, pensioen, (bij)scholing. Bijkomend voordeel is dat je op die manier 'wisselgeld' crëert: krijg je geen gunstig aanbod voor scholing, dan heb je een argument om later bruto salaris hoger te vragen.

Lees je even in via bijvoorbeeld Intermediair.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50
kelp0 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 01:44:
Waar moet ik ongeveer op richten bij mijn onderhandeling? Wat ik van vrienden en studiegenoten weet met een HBO/BSc is dat ze gemiddeld 3k bruto krijgen per maand als junior programmeur. Is dit ook een goed startsalaris voor een startende dev met een mastertitel?
3k (of meer) voor een pas afgestudeerde vind ik een erg knap salaris. Ik vraag me af of die vrienden van je niet een klein beetje overdrijven. De makkelijkste manier is gewoon meerdere sollicitatieprocedures hebben lopen en dan het aanbod naast elkaar leggen.

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:58
Jeugd van tegenwoordig ;) dat is echt een prima startsalaris hoor.

Zou toch vooral kijken naar of je het werk leuk vind en of je er veel kan leren en doorgroeien.

[ Voor 42% gewijzigd door Ramon op 19-02-2017 10:37 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 792093

Mischien zou je kunnen onderhandelen voor een dertiende maand, of een '' halve '' dertiende maand handige voordeel van 13/14 maand etc is dat je meer leeft naar je gewone maandsalaris en je dan opeens mooi een '' bulk geld '' erbij hebt voor te sparen of een leuke computer etc :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:41
Hoe zitten ze qua opleiding? Kun je certificaten halen of bieden ze (veel) trainingen aan? Dat vind ik een erg belangrijk argument, je moet altijd proberen door te blijven leren, zoals hierboven ook al duidelijk werd gemaakt.

Verder is een startsalaris natuurlijk erg afhankelijk van de baan en van de sector. Als je gaat programmeren bij een softwarehuis is een startsalaris zoals jij dat noemt redelijk, en een paar honderd euro meer zou al een behoorlijk goed startsalaris zijn.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Bij ons zetten ze vaak laag in, maar als ze weten wat voor vlees ze in de kuip hebben ga je ook snel omhoog. Denk dat je voor een starter wel redelijk goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelp0
Thx voor alle reacties! Ik zie veel handige info langskomen en het is goed om te weten dat dit een redelijk aanbod is. Zoals ik al zei is dit mijn eerste sollicitatie ooit dus ik weet er zelf gewoon bar weinig van. Ook met wat zoeken in de Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) vond ik nog erg variabele startsalarissen. Het enige wat ik weet is dat ongeveer elk bedrijf flink zoekt naar goede developers. Overigens, bij de overheid verdien je als IT trainee 2500 voor een 36 urige werkweek, en dan krijg je ook nog een eindejaarsuitkering erbij.

Wat ik vooral uit het gesprek haalde was dat ze zeer goed wisten waar ze mee bezig waren, niet alleen qua projectmanagement maar ook de developers wisten veel. Het is een vrij groot internationaal IT bedrijf, hebben een interne academy en ik weet zeker dat ik er zeer veel ga leren. Als ik de baan zou nemen zouden de eerste paar maanden trouwens puur voor bijscholing/training zijn.

Het was vrij duidelijk dat ze mij extreem graag willen hebben, dus daarom heb ik het offer niet meteen geaccepteerd. Veel geld verdienen is niet erg belangrijk voor me, maar ik wil wel een salaris hebben dat matcht met wat ik doe. Overigens zit ik ook te kijken naar 32 of 36 uur, aangezien ik zelf projecten heb die ik wil realiseren.

Ik denk dat ik in ieder geval ga proberen om iets hoger te krijgen, bij 2700/2800 of een dertiende maand ben ik zeer tevreden. De ns pas heb ik niet nodig, aangezien het bedrijf bijna op loopafstand ligt. Ik ga het ook wel hebben over groeimogelijkheden en salarisverhogingen, ik geloof dat ze dat met een percentage per jaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Mooi startsalaris hoor. Mag je ook verwachten/eisen na een master Computer science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

kelp0 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:43:
Als ik de baan zou nemen zouden de eerste paar maanden trouwens puur voor bijscholing/training zijn.
Ter illustratie dat opleidingen slecht aansluit bij de wensen van het bedrijfsleven.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelp0
Greyfox schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:09:
[...]

Ter illustratie dat opleidingen slecht aansluit bij de wensen van het bedrijfsleven.
Natuurlijk, want het is een zeer commercieel bedrijf. Het bedrijfsleven heeft vaak een hele andere focus dan het wetenschappelijke onderzoek waar je voor wordt opgeleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 20:11

Dido

heforshe

Overigens zit ik ook te kijken naar 32 of 36 uur, aangezien ik zelf projecten heb die ik wil realiseren.
Niet helemaal on-topic aangezien het niet gaat over het salaris, maar let hier goed mee op.
In veel arbeidscontracten is namelijk opgenomen dat jij geen werk voor derden mag doen (op zijn minst in dezelfde branch) als je in dienst bent, tenzij je daar expliciet toestemming voor hebt.

Nu zullen veel bedrijven echt niet moeilijk doen over een open-source project waar je een paar uur per week insteekt, maar als je in dienst bent bij een consultancy-bedrijf en je gaat een website bouwen voor het reisbureau van je oom, zullen ze daar niet blij mee zijn.

Lees je contract goed, speel open kaart, en overweeg om van te voren schriftelijke principe-toestemming te vragen om naast je werk wat andere dingen te doen. Dat kan moeilijke situaties in de toekomst voorkomen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:01
Ik denk dat dat een zeer net aanbod is voor een starter. Als ze meer willen geven, zeker proberen. Bedenk wel van te voren wat je dan precies wilt, en waar je op uit wil komen.
Ik denk dat ik in ieder geval ga proberen om iets hoger te krijgen, bij 2700/2800 of een dertiende maand ben ik zeer tevreden.
Dan zou ik inzetten op die 2700/2800 per maand in plaats van een dertiende maand, want ik verwacht dat die dertiende maand belastingtechnisch iets ongunstiger is.
De ns pas heb ik niet nodig, aangezien het bedrijf bijna op loopafstand ligt.
Als je de NS pas niet nodig hebt, kan je misschien ook vragen naar een kilometervergoeding en die in je zak steken. Maar dat heeft alleen zin als je niet naar klanten toe moet en dus iedere dag naar het bedrijf zelf moet.
Ik ga het ook wel hebben over groeimogelijkheden en salarisverhogingen, ik geloof dat ze dat met een percentage per jaar doen.
Het is goed om er naar te vragen, maar reken nergens op totdat je het krijgt. Hoe vast ze ook zeggen dat een salarisverhoging gaat zijn, totdat je hem werkelijk hebt ontvangen heb je niets.

kelp0 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:33:
Natuurlijk, want het is een zeer commercieel bedrijf. Het bedrijfsleven heeft vaak een hele andere focus dan het wetenschappelijke onderzoek waar je voor wordt opgeleid.
[/quote]
En daarnaast moeten opleidingen ook breed opleiden, en niet alleen voor het kunnen werken met software-pakket X of programmeertaal Y.
Dido schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:43:
[...]

Niet helemaal on-topic aangezien het niet gaat over het salaris, maar let hier goed mee op.
In veel arbeidscontracten is namelijk opgenomen dat jij geen werk voor derden mag doen (op zijn minst in dezelfde branch) als je in dienst bent, tenzij je daar expliciet toestemming voor hebt.

Nu zullen veel bedrijven echt niet moeilijk doen over een open-source project waar je een paar uur per week insteekt, maar als je in dienst bent bij een consultancy-bedrijf en je gaat een website bouwen voor het reisbureau van je oom, zullen ze daar niet blij mee zijn.

Lees je contract goed, speel open kaart, en overweeg om van te voren schriftelijke principe-toestemming te vragen om naast je werk wat andere dingen te doen. Dat kan moeilijke situaties in de toekomst voorkomen.
Dat is inderdaad iets waar TS goed op moet letten, omdat die clausules in contracten ook vaak zo vaag omschreven zijn dat alles er wel onder kan vallen. En strikt genomen kunnen ze dan vaak ook moeilijk doen over een bijdrage aan een opensource project. Als het ook maar enigszins zou kunnen overlappen met wat je voor het bedrijf doet kan het al een probleem zijn.

Maar met open kaart en duidelijke communicatie is er bij veel werkgevers wel iets over af te spreken. En als dat niet kan, zet je het plan gewoon in de vriezer tot een later moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehammer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11-2021
mooi offer, wel eerste klas trein vragen.
je kan hierna altijd je horizon verbreden.
geld maakt niet gelukkig, je werkplek wel en je moet nog een poosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 01:23
Wow, wat kan ik dit beamen!
sig69 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 02:13:
Ik zou me als ik jou was vooral in het begin niet blindstaren op salaris. Vooral in het begin van je carrière zijn andere dingen belangrijker. Zoals wat voor team je in terecht komt. Zitten daar een paar ervaren seniors in waar je veel van kan leren bijvoorbeeld? Dat is goud waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 08:19

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Naar mijn mening moet een salarisonderhandeling altijd een beetje oncomfortabel zijn. Zie het als een spel. Ga nooit akkoord met het eerste bod (dat heb je dus al goed gedaan).
Besluit vervolgens voor je de onderhandeling in gaat wat voor jou het minimum is waarvoor je de baan wil accepteren. (2500 lijkt me een aardig begin). Vervolgens vraag je een top start salaris. Dit is nog te beargumenteren want je kent immers voorbeelden in de praktijk. Uiteindelijk kom je als het goed is ergens uit boven het eerste bod. Je merkt vaak snel genoeg wanneer de rek er uit is en als dat bedrag hoger is dan je minimum kun je het natuurlijk accepteren.

Vergeet niet dat salarisverhogingen in de toekomst vaak percentages zijn. 100 euro per maand meer nu kan zo leuk doorwerken.

Los van het salaris moet het natuurlijk wel een leuke baan zijn. Een paar honderd euro per maand meer of minder is wat dat betreft niet belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Tweak-Freak op 19-02-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik vind het eigenlijk helemaal geen goed bod, gezien de levensonderhoudskosten in Nederland. Het is ook geen constructief salaris, zelfstandig ergens wonen voor dit salaris is vrijwel onmogelijk overal in Nederland.

Mijn kamergenoot bij m'n laatste werkgever in Nederland heeft als starter een bod gehad van 4500 euro bruto in de randstad als ontwikkelaar en hij had niet eens een IT opleiding. Het is zeker de moeite om niet het eerste de beste bod te accepteren maar om even af te wachten.

Dat is ook mijn ervaring, ik heb in Nederland kort geleden een aanbod gehad voor iets meer dan 3k netto per maand en uiteindelijk verdien ik nu 3.5 keer zoveel netto in CH. Ik woon in Duitsland en alles is hier goedkoper dan in Nederland. Een paar maanden wachten en niet meteen het eerste bod accepteren kan zeker de moeite waard zijn. Het heeft mij uiteindelijk zo'n 2 tot 3 maanden gekost om iets echt naar m'n zin te vinden maar dat komt ook omdat de kerstvakantie er tussen zat en sollicitaties uitgesteld werden naar het nieuwe jaar.

Staar je niet blind op 'doorgroeien in salaris'. In mijn ervaring staat bij de meeste bedrijven de salarisontwikkeling voor ontwikkelaars de afgelopen 10 jaar al stil. De enige manier om een beter salaris te krijgen is om over te stappen. Je zult het toch echt zelf moeten doen en je hard moeten opstellen bij salarisonderhandelingen, geloof niet in de mooie beloftes van van bedrijven over doorgroeien. Daar komt in de praktijk meestal niets van terecht.

Er is best veel vraag naar ontwikkelaars op het moment en er zijn best nog bedrijven die wel goed betalen en die snappen wat het kost in de wereld. Het kost gewoon een beetje tijd om die te vinden. Het gaat niet alleen om het geld, een interessante baan is net zo belangrijk maar loondienst is inmiddels zover uitgekleed in Nederland dat je echt moeite zal moeten om iets te vinden dat realistisch betaalt.

Als WO starter zou ik inzetten op minimaal 3500 bruto per maand en goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Hier in Duitsland zou als WO starter als ontwikkelaar 55k tot 60k per jaar wel mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
gold_dust schreef op maandag 20 februari 2017 @ 04:00:
Als WO starter zou ik inzetten op minimaal 3500 bruto per maand en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Dat kun je over het algemeen gewoon wel vergeten. Proberen kan altijd maar als je zo ver boven de markt gaat zitten dan is de kans dat ze je meteen niet serieus meer nemen. 4500 is gewoon lachwekkend. Evenals dat je met 3000 bruto nergens kunt wonen; hoe doen al die net afgestudeerde HBOers het volgens jou dan?

Je verhaal komt ook compleet niet overeen met wat in het "Wat verdient" topic gemeld wordt, en daar zitten de salarissen al aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
Als WO starter zou ik inzetten op minimaal 3500 bruto per maand en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
In welke realiteit leven mensen tegenwoordig? Dat gaat in 99% van de gevallen niemand betalen, los van wat high profile toko's zoals advocatenkantoren, investment bankers of strategy consulting firma's aan de Zuidas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Mijn kamergenoot bij m'n laatste werkgever in Nederland heeft als starter een bod gehad van 4500 euro bruto in de randstad als ontwikkelaar en hij had niet eens een IT opleiding. Het is zeker de moeite om niet het eerste de beste bod te accepteren maar om even af te wachten.
Onwaarschijnlijk
Dat is ook mijn ervaring, ik heb in Nederland kort geleden een aanbod gehad voor iets meer dan 3k netto per maand en uiteindelijk verdien ik nu 3.5 keer zoveel netto in CH.
Dus jij zit te programmeren voor een netto jaarsalaris van 126.000?

Het kan, maar het heeft totaal niets meer te maken met Junior Developers, dan heb je het over de 1% die de loterij wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zit momenteel (als junior webdeveloper weliswaar) met een lager salaris, dus ik zeg: niets mis mee als starter!
Ik vind het eigenlijk helemaal geen goed bod, gezien de levensonderhoudskosten in Nederland. Het is ook geen constructief salaris, zelfstandig ergens wonen voor dit salaris is vrijwel onmogelijk overal in Nederland.
Dan ben ik zeer benieuwd waar je dit op baseert. ;) Ik kan namelijk met een lager salaris wel op mezelf wonen en aan het einde van de maand nog wat sparen (niet heel super veel, maar genoeg om zo nu en dan wat leuke dingen te kunnen doen).

Ik ben echt benieuwd wat jouw beeld is van 'levensonderhoudskosten in Nederland' en hoe je denkt dat te kunnen zien vanuit Duitsland of vanuit Zwitserland, als je daar werkt. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
Gomez12 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:32:
[...]

Onwaarschijnlijk

[...]

Dus jij zit te programmeren voor een netto jaarsalaris van 126.000?

Het kan, maar het heeft totaal niets meer te maken met Junior Developers, dan heb je het over de 1% die de loterij wint.
Als hij met CH het land Zwitserland bedoelt, dan is dat wel mogelijk. Collega van mij ging naar werken voor de Zwitserse vestiging van ons bedrijf en verdiende ook ineens véél meer voor hetzelfde werk. Dat een appartement even 2k per maand kost moet je echter niet vergeten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
_vision schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:37:
[...]

Als hij met CH het land Zwitserland bedoelt, dan is dat wel mogelijk. Collega van mij ging naar werken voor de Zwitserse vestiging van ons bedrijf en verdiende ook ineens véél meer voor hetzelfde werk. Dat een appartement even 2k per maand kost moet je echter niet vergeten. ;)
Wat ik al zeg, het kan... Het heeft alleen niets te maken met Junior Developers in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tuurlijk. Zwitserland is extreem duur, het heeft de hoogste Big Mac Factor ter wereld. We hadden het hier alleen over NL salarissen, niet in CH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:36

Dat is ook mijn ervaring, ik heb in Nederland kort geleden een aanbod gehad voor iets meer dan 3k netto per maand en uiteindelijk verdien ik nu 3.5 keer zoveel netto in CH. Ik woon in Duitsland en alles is hier goedkoper dan in Nederland. Een paar maanden wachten en niet meteen het eerste bod accepteren kan zeker de moeite waard zijn. Het heeft mij uiteindelijk zo'n 2 tot 3 maanden gekost om iets echt naar m'n zin te vinden maar dat komt ook omdat de kerstvakantie er tussen zat en sollicitaties uitgesteld werden naar het nieuwe jaar.

Staar je niet blind op 'doorgroeien in salaris'. In mijn ervaring staat bij de meeste bedrijven de salarisontwikkeling voor ontwikkelaars de afgelopen 10 jaar al stil. De enige manier om een beter salaris te krijgen is om over te stappen. Je zult het toch echt zelf moeten doen en je hard moeten opstellen bij salarisonderhandelingen, geloof niet in de mooie beloftes van van bedrijven over doorgroeien. Daar komt in de praktijk meestal niets van terecht.

Er is best veel vraag naar ontwikkelaars op het moment en er zijn best nog bedrijven die wel goed betalen en die snappen wat het kost in de wereld. Het kost gewoon een beetje tijd om die te vinden. Het gaat niet alleen om het geld, een interessante baan is net zo belangrijk maar loondienst is inmiddels zover uitgekleed in Nederland dat je echt moeite zal moeten om iets te vinden dat realistisch betaalt.

Als WO starter zou ik inzetten op minimaal 3500 bruto per maand en goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Hier in Duitsland zou als WO starter als ontwikkelaar 55k tot 60k per jaar wel mogelijk zijn.
Ik ben bang dat of je kamergenoot niet eerlijk is geweest of dat hij de meest uitzonderlijke junior talent in nederland is. 4500 euro buto als start zonder opleiding? Ik kan dit niet geloven.

Maar ik ben wel met je eens dat een hoop andere landen veel meer betalen voor een ontwikkelaar, de vraag is of je daar wil wonen ;)

Maar je zwitsers salaris klinkt wel erg mooi ja. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:36
[...]

valt nog mee als je bv kijkt wat je kwijt bent in amsterdam. je houdt uiteindelijk veel meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:21
muffstuff schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:32:
[...]

Ik ben bang dat of je kamergenoot niet eerlijk is geweest of dat hij de meest uitzonderlijke junior talent in nederland is. 4500 euro buto als start zonder opleiding? Ik kan dit niet geloven.
Of die kamergenoot was eigenlijk niet echt een starter, want had in zijn vrije tijd zulke leuke dingen in elkaar geprogrammeerd dat het bedrijf €4500 prima kan verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
muffstuff schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:33:
[...]

valt nog mee als je bv kijkt wat je kwijt bent in amsterdam. je houdt uiteindelijk veel meer over.
Ow. dat geloof ik zo. Ook omdat de inkomstenbelasting in Zwitserland wat vriendelijker is dan hier.

Maar goed, de vraag van TS ging over salaris in NL. Anders kunnen we ook Silicon Valley erbij halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Dan vraag ik me af waar dat zou zijn... Wij hebben meerdere kantoren in Duitsland met een paar duizend medewerkers, maar binnen ons bedrijf zal je echt niemand vinden die een dergelijk startsalaris krijgt...
muffstuff schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:32:
[...]

Dat lijkt me ook extreem sterk, als het al zo is dan is dat een enorme uitzondering...
Pagina: 1