overstappen naar kleine simkaart, sms berichten weg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 09:26
ik heb nu een oude telefoon, een nokia 6230i. (mini-sim)
ik heb een anderee telefoon waar een nano micro simkaart in moet.

op de oude simkaart staan sms berichten.
ik kan deze dus niet overzetten naar de nieuwe telefoon.

wat gebeurt er met de oude simkaart en de sms berichten die er op staan wanneer ik de micro sim activeer?
kan ik met de oude simkaart in de nokia 6230i deze nog lezen wanneer de simkaart is gedeactiveerd?

[ Voor 4% gewijzigd door engelbertus op 20-02-2017 12:44 . Reden: het is een nokia 6230i (mini-sim) ipv 6310, en in de iphone 4s gaat een microsim ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:39
Normaal zijn die nog leesbaar. Je kan eventueel ook proberen ze te kopieëren op jouw nieuwe sim?

[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 19-02-2017 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SMS berichten naar geheugen telefoon kopieren, daarna als nieuwe SIM binnenkomt niet gelijk in je nieuwe telefoon doen, maar eerst de SMS berichten naar de SIM kopieren (als dat nog kan).

Zijn die SMS berichten echt zo belangrijk? Stuur ze dan naar een ander nummer die ze dan weer kan doorsturen naar jezelf straks.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:37
Exporteer 'gewoon' je messages en contacts (en whatever) met de nokia suite software.

En google even hoe je die dingen weer op je nieuwe telefoon kan importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
@gambieter
ik kan de sms berichten niet naar de telefoon kopieren. het is trouwens een nokia 6230i...
ik kan ze dus ook niet via de telefoon naar een andere sim kopieren?
op de nokia kun je de berichten trouwens ook niet van de simkaart afhalen. met de simcontacten is daar wel een optie voor.. dat is netjes gelukt... al had ik dat ook al via icloud gedaan...

@zetje01

ik kan nergens vinden hoe ik sms berichten kan importeren op een iPhone 4s.. is dat wel mogelijk?

ik heb ze met nokia suite wel geëxporteerd naar een csv bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Op Tweakers is het wel de bedoeling om eerst wat eigen inzet te tonen voordat je een topic opent. Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

engelbertus schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:41:
@gambieter
ik kan de sms berichten niet naar de telefoon kopieren. het is trouwens een nokia 6230i...
ik kan ze dus ook niet via de telefoon naar een andere sim kopieren?
op de nokia kun je de berichten trouwens ook niet van de simkaart afhalen. met de simcontacten is daar wel een optie voor.. dat is netjes gelukt... al had ik dat ook al via icloud gedaan...

@zetje01

ik kan nergens vinden hoe ik sms berichten kan importeren op een iPhone 4s.. is dat wel mogelijk?

ik heb ze met nokia suite wel geëxporteerd naar een csv bestand.
In een 4s hoeft geen Nano sim ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 22:05

HaTe

haat niet

Waarom niet gewoon de oude simkaart in nano vorm knippen en dan in de nieuwe telefoon doen? Daarna kan je ze exporteren naar de telefoon.
Andere optie als je niet wilt knippen is inderdaad contacten op de Nokia opslaan (als dat kan), vervolgens simkaart er uit, nano simkaart er in en contacten op deze simkaart zetten.
De nano simkaart past best in een normaal simkaart slot, vaak klemt zo'n kaartje best goed zodat je de contacten wel uit kan lijnen. Niet nodig, normaal zit zo'n nano sim ook in een normale sim adapter.

[ Voor 8% gewijzigd door HaTe op 20-02-2017 11:56 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 17:16
https://www.androidpit.co...ver-deleted-text-messages
Hiermee kan het ook.
en je hebt ook een app SMS Backup & Restore

[ Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 20-02-2017 11:57 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

engelbertus schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:41:
@gambieter
ik kan de sms berichten niet naar de telefoon kopieren.
Want? Zelfs oudere Nokia telefoons kunnen dat, dus begrijp even niet waarom het niet zou kunnen. Is de telefoon defect? Je kan in dat geval proberen de SIM-kaart naar het juiste formaat te knippen, zijn gewoon tangetjes voor die dat heel simpel doen, aangezien je al een backup hebt in CSV-formaat, lijkt me dit wel het proberen waard. Hoef je ook geen contacten over te zetten e.d. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engelbertus
rens-br schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:45:
[mbr]Op Tweakers is het wel de bedoeling om eerst wat eigen inzet te tonen voordat je een topic opent. Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?[/]
Wat ik zelf gedaan heb is kijken hoe ik contacten kan overzetten. de contacten kunnen op iphone vanaf de simkaart worden geimporteerd. ik heb deze via een iphone 3 GS naar de iphone gekopieerd. hier past de simkaart gewoon in. dan synchroniseren met icloud, en dan moeten ze op de iphone 4s ook tevoorschijn komen.

De berichten kun je echter niet importeren op de iphone.

In de iphone 4s moet een kleinere simkaart dan de simkaart die in de nokia gaat. verknippen is me vooralsnog wat drastisch, en biedt weinig oplossingen als ik de berichten niet op de telefoon kan opslaan. nu staan ze wel op de pc, dus wellicht kan ik ze wel via die weg op een nieuwe kleine sim krijgen, met een adapter, maar dan kan ik ze nog steeds niet importeren op de iphone.

de berichgten hoeven niet perse over, als ik ze op de nokia, met de oude gedeactiveerde sim nog kan lezen. ik weet echter niet of dat mogelijk is.
Ik heb daar idd naar gezocht, maar vindt daarover niets.

net als hier is iedereen behulpzaam met oplossingen voor het overzetten te vinden, maar dat is niet echt mijn vraag, omdat mij duidelijk was dat ik ze nooit vanaf de sim op de iphone krijg, en ook niet via icloud kan importeren.

wanneer er wel opties voor zijn om berichten te importeren zou ik die graag proberen, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 21:14
Bij een vodafone winkel kunnen ze aan de hand van een celebrite (speciaal apparaat) en diverse stekkertjes de data overzetten van de ene telefoon naar de andere.
Kosten durf ik niet te zeggen maar ze kunnen het wel, tip ga op een doordeweekse dag in de ochtend dan hebben ze vaker tijd dan in de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

engelbertus schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:25:
wanneer er wel opties voor zijn om berichten te importeren zou ik die graag proberen, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
Heb ook even zitten zoeken en de iPhone heeft inderdaad geen functie om smsjes van de Simkaart te lezen / importeren dus dat valt af.

Maar zijn die 10 tot 40 smsjes echt zo belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
CH40S schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:00:
[...]
Want? Zelfs oudere Nokia telefoons kunnen dat, dus begrijp even niet waarom het niet zou kunnen. Is de telefoon defect? Je kan in dat geval proberen de SIM-kaart naar het juiste formaat te knippen, zijn gewoon tangetjes voor die dat heel simpel doen, aangezien je al een backup hebt in CSV-formaat, lijkt me dit wel het proberen waard. Hoef je ook geen contacten over te zetten e.d. :)
naar mijn weten staat de sms-berichten op de simkaart. en niet op de telefoon? ik zie nergen een optie om ze te kopieren (nokia 6230i)
Het kan zijn dat ze op de telefoon staan... chter blijft het "probleem dan. zijn ze nog te benaderen met een gedeactiveerde of andere sim? zonder simkaart start de telefoon niet op, en heb hier geen andere of gedeactiverde sim liggen om t eproberen.

Met de nokia suite kun je een backup maken en synchroniseren op de pc, maar dat blijft dan binnen de suite. Het staat wel in een database bestand, maar daar kan ik verder niet iets mee doen. dat is waarschijnlijk eigen formaat van nokia? export naar csv heb ik wel gedaan. dus dat is wel al handig. ik zou ze echter graag als handige berichten kunnen lezen, met zender/ontvanger ipv alleen teefoonnumer. dus op de telefoon. om nu tot in lengte van dagen daarvoor die suite t emoeten gebruiken en installeren op al mijn toekomstige computer sis minder handig dan de oude telefoon bewaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

indien je berichten op de Sim staan kun je die ook na blokkade nog uitlezen op je 6310, ook je contacten nog. bij elke telefoonwinkel kun je je Sim laten knippen, maar vaak druk je zo de micro sim er uit of je moet wel een hele oude Simkaart hebben

Afbeeldingslocatie: http://img.phonescoop.com/img/g/510_2a61bcbd9c6b57111eac690d4a088acd.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 20-02-2017 12:36 . Reden: foto toegevoegd ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
rens-br schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:31:
[...]

Heb ook even zitten zoeken en de iPhone heeft inderdaad geen functie om smsjes van de Simkaart te lezen / importeren dus dat valt af.

Maar zijn die 10 tot 40 smsjes echt zo belangrijk?
Super belangrijk niet, maar t heeft een nostalgische waarde zeg maar, als er dan toch een mogelijkheid is zou ik die graag toepassen.
maar standaard zat het er niet in, en het verbaasde me dat het eigenlijk niet mogelijk was. vandaar de vraag hier. in csv formaat is het niet erg leuk leesbaar meer, maar beter dan dat het helemaal niet meer terug te lezen zou zijn na het deactiveren van de simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Als ik h e goed begrijp heet de simkaart op creditkaart formaat de normale maat.
De simkaart die in de nokia zit is dan een mini sim.
Een iphone s4 slikt een micro simkaart, en de nog nieuwere telefoons doen het met een nano simkaar.
De nanosimkaart is eigenlijk alleen nog maar zo groot als de koperen vlakjes, en is ook nog eens iets dunner dan de overige sim-formaten.
de microsim heeft daar rondom nog net een randje plastic en is dus net ietsje groter,
de mini sim is nog een stukje langwerpiger.

ehm nou jouja... zie het plaatje hierboven. je ziet ook dat e koperen vlakjes op de nano sim kleiner zijn dan bij andere sims, en dat is wat doorgaans problemen kan geven bij het verknippen. je moet dan in het koper knippen, en dat geeft beschadigingen aan de simkaart

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 20-02-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit is de binnenkant van je 6310, of heb je het nog niet open gemaakt ?
Afbeeldingslocatie: http://eeevai.com/wp-content/uploads/2016/08/31535-375x500.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Hackus op 20-02-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
is dit de goeie link? ik krijg nu de simkaartjes te zien.
de nokia heb ik al vaak uitelkaar gehad, om het stof eruit te krijgen... sluit niet erg naadloos meer...
er zit ook een mediakaartje van 32 MB in waar je de foto's op kunt opslaan e.d.
het moet overigens een nokia 6230i zijn...was ff in de war met de 6310, wat ook een "legendarische" telefoon was...
de sim die er in zit is nog van BEN, van voordat het door T-Mobile was overgenomen.... _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door engelbertus op 20-02-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tegenwoordig krijg je een 3 in 1 sim

Afbeeldingslocatie: https://www.t-mobile.nl/sparen-afbeeldingen/1200-3-in-1-simkaart.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 20-02-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een 6230i heeft ook al standaard sim ipv de grote kaart uit 1992 :P

Afbeeldingslocatie: https://www.chip.de/ii/99286018_2cc55115b8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:39
Hackus schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:51:
Tegenwoordig krijg je een 3 in 1 sim

[afbeelding]
Inderdaad. Dus de sms'en van jouw oude sim naar jouw Nokia kopiëren, dan die nieuwe 3-in-1 kaart er in duwen (via een adaptertje als je zo geen 3-in-1) hebt en de sms'en naar de nieuwe kaart kopiëren.

Maar geen idee hoe een moderne smartphone om gaat met sms'en op kaart, op veel toestellen kan je inderdaad niet meer kopiëren van of naar sim-kaart of kiezen waar je sms'en opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

engelbertus schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:40:
ehm nou jouja... zie het plaatje hierboven. je ziet ook dat e koperen vlakjes op de nano sim kleiner zijn dan bij andere sims, en dat is wat doorgaans problemen kan geven bij het verknippen. je moet dan in het koper knippen, en dat geeft beschadigingen aan de simkaart
Een moderne Simkaart is eenvoudig te knippen in het gewenste formaat, als deze niet geleverd wordt in 3-in-een. Heb je echter een hele oude simkaart, wat ik verwacht. Dan lukt dat niet, omdat de contactpunten groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
D-Three schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:07:
[...]

Inderdaad. Dus de sms'en van jouw oude sim naar jouw Nokia kopiëren, dan die nieuwe 3-in-1 kaart er in duwen (via een adaptertje als je zo geen 3-in-1) hebt en de sms'en naar de nieuwe kaart kopiëren.

Maar geen idee hoe een moderne smartphone om gaat met sms'en op kaart, op veel toestellen kan je inderdaad niet meer kopiëren van of naar sim-kaart of kiezen waar je sms'en opslaat.
dat klopt. dat was ook wat ik in de startpost aangaf, en dat was ook niet de vraag :)
van sim naar telefoon gaat niet. kan ze wel op de pc zetten met nokia suite, en vervolgens op de nieuwe simkaart zetten. maar dan zou ik de simkaart moeten wisselen van iphone naar nokia. ik heb het liever benaderbaar op de gedeactiveerde sim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

engelbertus schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:51:
Ik heb het liever benaderbaar op de gedeactiveerde sim...
Die is simpel te beantwoorden. Je oude sim blijft gewoon benaderbaar. Je kan de pincode invullen en alles bekijken. Het is alleen niet meer mogelijk om een netwerk op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Hackus schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:55:
Een 6230i heeft ook al standaard sim ipv de grote kaart uit 1992 :P

[afbeelding]
"standaard" is de grote kaart FF1
mini sim is FF2, en die past in de nokia. deze hebben we jaren gehad. nu sinds kort micro en kort daarna nano.

ik had al een kleinere sim besteld, je krijgt dan een creditcardformaat sim met daarin steeds een kleiner uitdruk exemplaar van de andere formaten. die je ook als adapter kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Met de Nokia PC Suite (wel de juiste versie pakken) kun je een export maken van je SMS berichten en die vervolgens importeren op je nieuwe simkaart. Je nieuwe simkaart maak je vervolgens kleiner en die stop je in je nieuwe telefoon.
Pagina: 1