Mijn vraag
Ik overweeg om mijn pc te gaan upgraden. Probleem is, aangezien ik nog een oud moederbord heb met een AM3 socket wordt de upgrade al een dure grap.
Ik zit er aan te denken de volgende onderdelen te halen
Intel Core i5-6600K / 3.5 GHz - 6 MB cache € 251,00
ASUS Z170 PRO GAMING - Moederbord € 149,30
Kingston HyperX FURY - DDR4 € 135,94
Nou is de reden dat ik wil gaan upgraden, de hele erg frame drops/stutters die ik tegenwoordig heb tijdens mijn games. Ik speelde voorheen Overwatch en Rocket League zonder enige probleem. World of Warcraft liep ook altijd prima. Alleen de laatste tijd dropt de fps van deze games naar 10-20 fps en schiet dan weer terug naar 60 fps. De drops vinden vooral plaats op de momenten dat er actie plaatsvindt of dat het ergens erg druk is.
Voordat ik de prijzige investering maak is mijn vraag aan jullie.
Gaat dit mijn problemen oplossen of is iets anders misschien de oorzaak?
Mijn huidige systeem heeft een
AMD FX 8320 3,5 ghz
Geforce GTX 960
16 gb RAM
Ik overweeg om mijn pc te gaan upgraden. Probleem is, aangezien ik nog een oud moederbord heb met een AM3 socket wordt de upgrade al een dure grap.
Ik zit er aan te denken de volgende onderdelen te halen
Intel Core i5-6600K / 3.5 GHz - 6 MB cache € 251,00
ASUS Z170 PRO GAMING - Moederbord € 149,30
Kingston HyperX FURY - DDR4 € 135,94
Nou is de reden dat ik wil gaan upgraden, de hele erg frame drops/stutters die ik tegenwoordig heb tijdens mijn games. Ik speelde voorheen Overwatch en Rocket League zonder enige probleem. World of Warcraft liep ook altijd prima. Alleen de laatste tijd dropt de fps van deze games naar 10-20 fps en schiet dan weer terug naar 60 fps. De drops vinden vooral plaats op de momenten dat er actie plaatsvindt of dat het ergens erg druk is.
Voordat ik de prijzige investering maak is mijn vraag aan jullie.
Gaat dit mijn problemen oplossen of is iets anders misschien de oorzaak?
Mijn huidige systeem heeft een
AMD FX 8320 3,5 ghz
Geforce GTX 960
16 gb RAM