Toon posts:

PC Upgraden of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik overweeg om mijn pc te gaan upgraden. Probleem is, aangezien ik nog een oud moederbord heb met een AM3 socket wordt de upgrade al een dure grap.
Ik zit er aan te denken de volgende onderdelen te halen

Intel Core i5-6600K / 3.5 GHz - 6 MB cache € 251,00

ASUS Z170 PRO GAMING - Moederbord € 149,30

Kingston HyperX FURY - DDR4 € 135,94

Nou is de reden dat ik wil gaan upgraden, de hele erg frame drops/stutters die ik tegenwoordig heb tijdens mijn games. Ik speelde voorheen Overwatch en Rocket League zonder enige probleem. World of Warcraft liep ook altijd prima. Alleen de laatste tijd dropt de fps van deze games naar 10-20 fps en schiet dan weer terug naar 60 fps. De drops vinden vooral plaats op de momenten dat er actie plaatsvindt of dat het ergens erg druk is.
Voordat ik de prijzige investering maak is mijn vraag aan jullie.
Gaat dit mijn problemen oplossen of is iets anders misschien de oorzaak?

Mijn huidige systeem heeft een
AMD FX 8320 3,5 ghz
Geforce GTX 960
16 gb RAM

Alle reacties

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-02 22:12
Welk moederbord heb je nu? Misschien throttled die en heb je daarom drops

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:57
Als je eerder die games prima op je pc kon spelen, is er dus kwa hardware niets mis met je pc...

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

Ardjee schreef op zondag 19 februari 2017 @ 00:55:
Welk moederbord heb je nu? Misschien throttled die en heb je daarom drops
Ja, inderdaad, een underpowered moederbord zorgt voor overhittende VRM's.

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord dat er in zit is: Asus M5A78L-M/USB

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De processor staat bekend nogal een heethoofd te zijn. Kans bestaat dat deze aan het throttlen is vanwege te hoge temperaturen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-02 23:02
Waarschijnlijk is die fx cpu niet eens de boosdoener maar je mobo. De vrm's zijn te slecht / te weinig voor die cpu. Richt er maar eens een fan op. Dan zou het beter moeten gaan.

waarom upgrade je niet naar een 7*** Intel cpu?

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit ik wel over na te denken maar i.v.m. het kosten plaatje heb ik nog mijn bedenkingen.
Ik wil eerst zeker weten wat de oorzaak is voordat ik er geld in ga stoppen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2017 01:27 ]

Verwijderd

Na de 8320 op stock draaien niet te warm, en ik kan zogoed als bijna met zekerheid zeggen dat het je moederbord is, zoiets als een 990 extreme van assrock is al een heel stuk beter. ( wel het liefst met een cpu fan die top down is dus ze lucht naar het motherboard blaast ) of teminste een kast met 1-2 intake fans en 1 outtake fan.

Daarom meer informatie nodig? Je gebruikt toch niet de stock koeler? Als het de wraith stock koeler is dan is het wel goed alleen de voorganger ervan was slecht ( zoals meeste stock koelers )

Welke kast heb je, mischien kun je 1-2 extra fans plaatsen mischien nog 1 intake fan en 1 meer richten op het moederbord.

Dus kun je even al je informatie van je pc posten?

Maar ga ook is met 1-2 bussen compressed air je pc stofvrij maken :)

Komt ook bij dat het nu een erg slechte tijd is om te upgraden zen is er bijna dus beter eerst dat afwachten en een quadcore ookal is het van intel heeft bevoorbeeld al wat problemen in bevoorbeeld bf1 in 64 pop multiplayer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2017 01:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik niet de stock cooler. Ik heb die paar jaar terug vervangen voor een Cooler Master fan. Weet de preciese naam niet jammer genoeg. Heb hier ook nergens een mail of iets dergelijks van liggen aangezien ik deze in de winkel gekocht heb.

Ik heb een kast met een grote fan aan de zijkant die al op het moederbord blaast.
Ik moet hem inderdaad wel weer eens stofvrij maken maar dit doe ik ook regelmatig (iedere paar maanden)

Ik ga even met wat temperatuur tools in de weer op met zien of hij op de momenten van de drops geen spikes in temp. heeft

Verder, ik heb gister de Overwatch even ge-optimized via mijn nvidia drivers, alles stond op low (had ik nog staan na een aantal tests) en op borderless windowed. Na het optimizen stond alles op ultra en full screen. Ik heb de rest van de avond nergens last van gehad. Geen drops, miss wat kleintjes maar niet van 60 fps naar 10, hooguit van 60 naar 50. Ik snap er nu vrij weinig meer van :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2017 11:57 ]

Pagina: 1