Toon posts:

[mySQL 5.7]Oude data folder online krijgen na crash

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 02:23
Mijn media/mySQL servertje is gecrashed. Hardstikke dood, maar geeft niet, want al erg oud. Nieuw servertje opgetuigd en alles naar wens, op 1 ding na.
Op de oude server draaide mySQL server 5.6 en die gebruikte ik als database voor Xbmc (geen Kodi, dat draait niet op mijn OUYAs). Dat werkte als een trein.
Doordat de server gecrashed is heb ik natuurlijk geen migratie of export van de data kunnen doen. Wel heb ik de data folder van de server veilig gezet (ProgramData\MySQL\MySQL Server 5.6\data).
Hierin bevindt zich 1 folder die ik weer online wil hebben (myvideos78).

Dit gaat niet via via mySQL Workbench aangezien ik geen geexporteerde versie heb, laat staan een draaiende variant. Ik heb dus geprobeerd de oude folder in de huidige data folder te kopieren (volgens deze pagina https://forums.mysql.com/read.php?156,208751,208751)

Nu staat er in MYSQL Workbench bij de SCHEMAS wel myvideos78. Als ik die uitklap zie ik de totale tables structuur. Dus ik dacht Bingo!

Maar helaas, als ik de eerste 100 rijen wil op vraag van de table movie via rechter muisknop dan krijg ik de foutmelding dat de table niet bestaat (laat staan dat er data in zit en de query werkt)

Is er een manier dat ik alsnog de oude data folder (myvideos78) online kan krijgen en zoja hoe ?

Hoop dat hij hier goed staat, had mijn twijfels waar te posten (clients / servers / programming)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Beste antwoord (via -SaveMe- op 19-02-2017 00:17)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als het een InnoDB-tabel is, heb je ook de ibdata-file nodig. Als de server te snel is afgesloten, heb je daarnaast de innoDB-logfiles nodig om dataverlies te voorkomen.

Je kunt zien of je InnoDB gebruikt door de afwezigheid van een *.myd file met je data.

[Voor 61% gewijzigd door GlowMouse op 19-02-2017 00:31]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Als het een InnoDB-tabel is, heb je ook de ibdata-file nodig. Als de server te snel is afgesloten, heb je daarnaast de innoDB-logfiles nodig om dataverlies te voorkomen.

Je kunt zien of je InnoDB gebruikt door de afwezigheid van een *.myd file met je data.

[Voor 61% gewijzigd door GlowMouse op 19-02-2017 00:31]

• -SaveMe-
GlowMouse schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:04:
Als het een InnoDB-tabel is, heb je ook de ibdata-file nodig.
AAaaaaah! Dat was em! ibdata1 heet die file bij mij. In Workbench kan ik de data weer zien/querieen.
Nu nog kijken of xbmc ze ook nog ziet, dat bewaren we tot morgen! Thanks! _/-\o_

• -SaveMe-
Nog iets te vroeg gejuicht. Xbmc ziet nog geen tabellen. Wel de DB, anders zou die blijven hangen bij het opstarten, dus wel connectie met de DB. Heb ook nog de oude log files terug gezet, daar kreeg ik errors over.

Nu valt me op dat sqlnotifier zegt dat er 1 service online is en nul intsances. Hoe krijg ik nu een instance met myvideos78 online ?

• GlowMouse
  • Niet online
Misschien kan xbmc niet inloggen? De MySQL-useraccounts zitten in de mysql-database.

• -SaveMe-
GlowMouse schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:02:
Misschien kan xbmc niet inloggen? De MySQL-useraccounts zitten in de mysql-database.
Ik heb zelf al handmatig het benodigde account (user/pass) aangemaakt. XBMC kan ikloggen, anders hangt xbmc on startup.

Server zegt dat er geen instance draait, moet toch altijd minimaal 1 instance draaien ?

EDIT
Volgens Workbench draait de instance (mySQL57). Heb nog even de user xbox rights on all schemas gegeven. Eens kijken of dat helpt ...

EDIT2
Dat van SQLNotifier klopt. Er draait 1 service (mySQL57) en die wordt gemonitored.

[Voor 21% gewijzigd door -SaveMe- op 19-02-2017 19:40]

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 21:32
Als de data belangrijk voor je is waarom draai je dan geen backups naar een externe locatie?

• -SaveMe-
PainkillA schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:27:
Als de data belangrijk voor je is waarom draai je dan geen backups naar een externe locatie?
Goede vraag ;) Omdat de data eigenlijk niet ZO belangrijk is. Slechts een database met films. Ik kan hem wel opnieuw aanmaken waarbij ik dan alleen de watched status verlies. Maar omdat ik de data nog had wilde ik het wel graag online brengen. Dat is uiteindelijk gelukt ...

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:15
-SaveMe- schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:00:
[...]

Goede vraag ;) Omdat de data eigenlijk niet ZO belangrijk is. Slechts een database met films. Ik kan hem wel opnieuw aanmaken waarbij ik dan alleen de watched status verlies. Maar omdat ik de data nog had wilde ik het wel graag online brengen. Dat is uiteindelijk gelukt ...
Je zou altijd je data nog kunnen dumpen als insert/replace queries, je XBMC een nieuwe database laten aanmaken en ze daar in laten schieten?

• -SaveMe-
Thanks voor het meedenken. Het is me uiteindelijk gelukt door nogmaals aanmaken van de juiste user+pass, deze de juiste rechten te geven en het default scheme in te stellen :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee