hallo, ik heb een acer travelmate en bij het opstarten (windows 10) zie je eerst een scherm met een schermvullende afbeelding. dan moet je een willekeurige toets indrukken waarna je bij het inlogscherm komt. ik wil dat de laptop bij het opstarten direct het inlogscherm laat zien, kan dat?
Google even op "windows 10 directly to login screen"jazzvb schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:41:
hallo, ik heb een acer travelmate en bij het opstarten (windows 10) zie je eerst een scherm met een schermvullende afbeelding. dan moet je een willekeurige toets indrukken waarna je bij het inlogscherm komt. ik wil dat de laptop bij het opstarten direct het inlogscherm laat zien, kan dat?
Zelf het antwoord vinden om een probleem op te lossen is vele malen bevredigender dan alles voorgekauwd krijgen op een forum
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
En daarnaast snauwen we eerder dan we kauwen
Eerst aan de slag, kom je er niet uit, kom dan bij ons terug voor meer informatie
Eerst aan de slag, kom je er niet uit, kom dan bij ons terug voor meer informatie
I reject your reality and substitute my own
het mooie van fora is dat je dingen kunt vragen als je er niet uitkomt. da's nu het geval. ik heb de suggestie opgezocht en kwam uit op twee manieren om het scherm te omzeilen. de eerste is via gpedit.msc. en de tweede via de register editor. ik heb ze beide opgevolgd, maar helaas krijg ik toch nog het lock screen te zien.
Welke twee manieren waren dit dan....kun je hier wat meer info over geven?jazzvb schreef op Saturday 18 February 2017 @ 22:03:
het mooie van fora is dat je dingen kunt vragen als je er niet uitkomt. da's nu het geval. ik heb de suggestie opgezocht en kwam uit op twee manieren om het scherm te omzeilen. de eerste is via gpedit.msc. en de tweede via de register editor. ik heb ze beide opgevolgd, maar helaas krijg ik toch nog het lock screen te zien.
jazeker. kan dat in het engels?
1. [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization]
"NoLockScreen"=dword:00000001
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\TestHooks]
"Threshold"=dword:00000000
2. Press Win+R to open the run dialog. next type gpedit.msc to open group policy editor. in the left side treeview select Computer Configuration->Administrative Templates->Control Panel->Personalization. Once there on the right hand side double click (or right click and select edit) the "Do not display the lock screen" policy. In the dialog that opens select "Enabled" and click Ok. Close GP Editor and press Win+L to lock your PC. Youll notice it doesn't display the slide up lockscreen anymore.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\TestHooks]
2. Press Win+R to open the run dialog. next type gpedit.msc to open group policy editor. in the left side treeview select Computer Configuration->Administrative Templates->Control Panel->Personalization. Once there on the right hand side double click (or right click and select edit) the "Do not display the lock screen" policy. In the dialog that opens select "Enabled" and click Ok. Close GP Editor and press Win+L to lock your PC. Youll notice it doesn't display the slide up lockscreen anymore.
Uiteraard kun je vragen. Wij antwoorden echter pas als we zien dat iemand zelf al van alles geprobeerd heeft. Ten eerste voorkom je hiermee dat wij soortgelijke opties aandragen. Daarnaast wordt eigen initiatief simpelweg gewaardeerd.het mooie van fora is dat je dingen kunt vragen als je er niet uitkomt. da's nu het geval.
Impliceert namelijk dat je zelf geen enkele vorm van voorwerk hebt gedaan. Als je dit wel had gedaan had je namelijk op zijn minst geweten dat de mogelijkheid er is en was deze vraag overbodig geweest.ik wil dat de laptop bij het opstarten direct het inlogscherm laat zien, kan dat?
Waarom in het Engels? Volgens mij ben je toch gewoon Nederlander? In ieder geval is Nederlands hier wel de spreektaal.jazzvb schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:47:
jazeker. kan dat in het engels?
Als jij niet de moeite neemt om ons op een fatsoenlijke manier van input te voorzien, hoe kun je dan van ons verwachten dat wij wel de moeite gaan nemen om tijd en moeite te investeren om jou te helpen?
[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 18-02-2017 23:07 ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Switchie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:05:
[...]
Waarom in het Engels? Volgens mij ben je toch gewoon Nederlander? In ieder geval is Nederlands hier wel de spreektaal.
Als jij niet de moeite neemt om ons op een fatsoenlijke manier van input te voorzien, hoe kun je dan van ons verwachten dat wij wel de moeite gaan nemen om tijd en moeite te investeren om jou te helpen?
offtopic:
Wat een reactie.. Hij heeft gewoon een tutorial in het Engels gevonden en copy+paste (ha, Engels) hij hier om te laten zien wat hij heeft geprobeerd.
Wat een reactie.. Hij heeft gewoon een tutorial in het Engels gevonden en copy+paste (ha, Engels) hij hier om te laten zien wat hij heeft geprobeerd.
allemachtig zeg... met positief zijn bereik je veel meer hoor.
je stelde nota bene zelf voor om een engelse zoekopdracht te doen. dan is het logisch dat je engelse resultaten krijgt. en nu mag ik geen engelse woorden gebruiken.
dank je, S_Chief.
sorry: S_Chef ; )
je stelde nota bene zelf voor om een engelse zoekopdracht te doen. dan is het logisch dat je engelse resultaten krijgt. en nu mag ik geen engelse woorden gebruiken.
dank je, S_Chief.
[ Voor 7% gewijzigd door jazzvb op 18-02-2017 23:18 ]
Het gaat me ook niet zozeer om de taal maar om het stukje gemakzucht.S_Chief schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:15:
[...]
offtopic:
De moeite nemen om even netjes te omschrijven welke stappen je hebt doornomen komt heel anders over dan klakkeloos kopieeren.
Als er dan toch gequote (ook engels
De reden dat ik een Engelse zoekopdracht voorstel is omdat er simpelweg significant meer Engelse content beschikbaar is dan Nederlandse. Kans dat je een antwoord vind op een Engelstalige pagina is dus beduidend groter. Als je 'positiveit' bepleit had je overigens gewoon netjes kunnen vragen waarom ik dit voorstelde ipv in de aanval te gaanjazzvb schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:16:
allemachtig zeg... met positief zijn bereik je veel meer hoor.
dank je, S_Chief.
Nogmaals... Het gebruik van Engelse woorden als zodanig is absoluut niet het probleem. Sterker nog, het gros van technologisch-gerelateerde woorden is geleend van de Engelse taal. Het gaat me louter om het stukje gemakzucht. Zal niet eens beweren dat het je intentie is maar zo komt het wel een beetje over wanneer je klakkeloos copy+paste. (dit heb ik gevonden, red je er mee)
Switchie anders ga je je gelijk proberen te halen op een forum
Jazzvb voortaan beter zoeken
Je kan het login scherm "uitschakelen" : http://ccm.net/faq/43119-...tic-sign-in-in-windows-10
Je kan het login scherm wijzigen naar CTRL + ALT + DEL: https://support.microsoft...s-vista,-and-to-windows-7
Ik heb even die 2de gecontroleerd en dat werkt:
1 Windows toets + R, typ Control Userpasswords2
2 Tab geavanceerd
3 Vink de checkbox aan "Require users to press Ctrl+Alt+Delete"

Jazzvb voortaan beter zoeken
Je kan het login scherm "uitschakelen" : http://ccm.net/faq/43119-...tic-sign-in-in-windows-10
Je kan het login scherm wijzigen naar CTRL + ALT + DEL: https://support.microsoft...s-vista,-and-to-windows-7
Ik heb even die 2de gecontroleerd en dat werkt:
1 Windows toets + R, typ Control Userpasswords2
2 Tab geavanceerd
3 Vink de checkbox aan "Require users to press Ctrl+Alt+Delete"
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
@Quadradial, het loginscherm hoeft niet uitgeschakeld te worden; het gaat om het lock screen (het scherm met een foto voor het inloggen).
bij mij was die optie al uitgevinkt.
het blijkt dat sinds de update van windows 10 beide manieren (die ik heb toegepast) niet meer werken.
bij mij was die optie al uitgevinkt.
het blijkt dat sinds de update van windows 10 beide manieren (die ik heb toegepast) niet meer werken.
Wel goed lezen Jazzvb...
Je moet de optie aanzetten om CTRL + ALT + DEL te gebruiken.
Je kan niet de computer laten opstarten en dat deze dan gelijk vraagt om een wachtwoord.
Er moet een mechanisme voor zitten om je de mogelijkheid te geven om een account te kiezen.
Je kan namelijk meerdere accounts hebben op je machine.
De opties die jij aangaf waren oorspronkelijk voor windows 8
Je hebt voor zover ik kon vinden 3 smaken die wel werken:
1 ) Standaard laat windows 10 een plaatje zien (lock screen icm Windows spotlight) en doordat je op een willekeurige knop drukt kan je je wachtwoord ingeven
Voor dit scherm kan je allerlei instellingen aanpassen in Settings --> Personalizattion --> Lock Screen
(welke foto + welke apps die laat zien etc)
2 ) je kan het veranderen naar CTRL + ALT + DEL en dan je WW opgeven
https://support.microsoft...s-vista,-and-to-windows-7
3 ) alles uitzetten.
http://ccm.net/faq/43119-...tic-sign-in-in-windows-10
Je moet de optie aanzetten om CTRL + ALT + DEL te gebruiken.
Je kan niet de computer laten opstarten en dat deze dan gelijk vraagt om een wachtwoord.
Er moet een mechanisme voor zitten om je de mogelijkheid te geven om een account te kiezen.
Je kan namelijk meerdere accounts hebben op je machine.
De opties die jij aangaf waren oorspronkelijk voor windows 8
Je hebt voor zover ik kon vinden 3 smaken die wel werken:
1 ) Standaard laat windows 10 een plaatje zien (lock screen icm Windows spotlight) en doordat je op een willekeurige knop drukt kan je je wachtwoord ingeven
Voor dit scherm kan je allerlei instellingen aanpassen in Settings --> Personalizattion --> Lock Screen
(welke foto + welke apps die laat zien etc)
2 ) je kan het veranderen naar CTRL + ALT + DEL en dan je WW opgeven
https://support.microsoft...s-vista,-and-to-windows-7
3 ) alles uitzetten.
http://ccm.net/faq/43119-...tic-sign-in-in-windows-10
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
dank voor je reactie. ik vind het prettig om samen naar een oplossing te zoeken. maar volgens mij maak ik mezelf toch niet helemaal duidelijk.
is het lock screen iets van windows 10? want als ik mijn oude laptop met windows 7 aanzet, dan krijg ik meteen het inlogscherm te zien. ik hoef helemaal geen ctrl+alt+del in te tikken of een willekeurige toets voordat ik een wachtwoord in kan tikken. en dat is iets wat ik ook met windows 10 graag wil.
ik heb maar 1 account en er komen er ook geen meerdere bij. als het met windows 10 onmogelijk is om niet direct het inlogscherm te tonen na het starten, dan zij het zo. dan houdt het op. wat ik overigens grote flauwekul zou vinden, want waarom kan het wel met windows 7?
is het lock screen iets van windows 10? want als ik mijn oude laptop met windows 7 aanzet, dan krijg ik meteen het inlogscherm te zien. ik hoef helemaal geen ctrl+alt+del in te tikken of een willekeurige toets voordat ik een wachtwoord in kan tikken. en dat is iets wat ik ook met windows 10 graag wil.
ik heb maar 1 account en er komen er ook geen meerdere bij. als het met windows 10 onmogelijk is om niet direct het inlogscherm te tonen na het starten, dan zij het zo. dan houdt het op. wat ik overigens grote flauwekul zou vinden, want waarom kan het wel met windows 7?
In Windows 7 is er ook de mogelijkheid om Ctrl+Alt+Del te vereisen. Als je een domain joint, staat dat standaard ook aan.jazzvb schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:18:
[...] is het lock screen iets van windows 10? want als ik mijn oude laptop met windows 7 aanzet, dan krijg ik meteen het inlogscherm te zien. [...]
In Windows 10 is dat vervangen door die afbeelding die je weg moet schuiven of 'typen'. Misschien heb je hier wat aan. Dit is ook een belangrijke alinea:
In fact, after the Windows 10 Anniversary Update, Microsoft has doubled down on the lock screen -- a registry hack that previously worked to disable the lock screen no longer works, and the Group Policy Editor in Pro versions of Windows 10 also no longer allows you to get rid of the lock screen.
In other words, the lock screen is here to stay...forever.
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 19-02-2017 13:29 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Is het als je een pin nr instelt, volgens mij kan je dan gelijk typen, zodra de pin goed is logt hij in.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Nope.mell33 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:37:
Is het als je een pin nr instelt, volgens mij kan je dan gelijk typen, zodra de pin goed is logt hij in.
Waardeloos dat eerste scherm. Okay, Enter en je kan tikken maar gaat om principe.
Nickname does not reflect reality
met een tablet is het wel handig, dat je niet per ongeluk get zaakje lokt
maar serieus je ramt één key in en je bent er. niet echt schokkend
maar serieus je ramt één key in en je bent er. niet echt schokkend
Evanescent, die opmerking over het lock screen had ik gelezen. zelfs op de pagina waar je naartoe linkt, staat dat halverwege vermeld.
met andere woorden, het lijkt tot op heden onmogelijk.
Fish, het is maar 1 toets, maar waarom zou je die moeten intikken? voordat je je koelkast open doet, hoef je toch ook niet eerst een knop in te drukken? ok ok, beetje raar voorbeeld, maar dekt wel de lading : )
met andere woorden, het lijkt tot op heden onmogelijk.
Fish, het is maar 1 toets, maar waarom zou je die moeten intikken? voordat je je koelkast open doet, hoef je toch ook niet eerst een knop in te drukken? ok ok, beetje raar voorbeeld, maar dekt wel de lading : )
This een veiligheid tegen inlogpogingen, je doet ook eerst je scherm aan van je tel. Dus this ook daarnee te vergelijken.
En de koelkast vergelijking gaat ook op want alles wat er ligt is ook weer verpakt. Haha
En de koelkast vergelijking gaat ook op want alles wat er ligt is ook weer verpakt. Haha
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Voor Windows 10 versie 1607 werken alle genoemde reg-hacks ALLEEN met de Enterprise versie.
Je hebt er tot op heden 2310 aanslagen aan verspeeld in dit topic. daar kun je ongeveer 6x per dag mee inloggen een jaar lang. En dan hen ik al je uitzoektijd en denktijd nog geeneens meegerekendjazzvb schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:59:
ik zou mijn moeite ergens anders in steken
Ik weet alleen de manier dat je geen wachtwoord hoeft op te geven, werkt niet op de manier hoe jij het wilt, het is een beveiliging van windows. Als je tijd wilt besparen:

Pincode opvoeren
Wil je ook van je wachtwoord af:
Start: netplzwiz

Vink je deze uit done:

Pincode opvoeren
Wil je ook van je wachtwoord af:
Start: netplzwiz

Vink je deze uit done:
Johann Sebastian Bach
dag allemaal,
ik kom hier nog even op terug. sinds de laatste update van windows hoef ik niet meer het lockscherm weg te klikken. ik kan nu direct mijn wachtwoord intikken na het opstarten. ben ik natuurlijk heel blij mee!
ik weet niet welke instellingen hier voor zorgen. maar als iemand dit ook wil, kunnen we de instellingen met elkaar vergelijken.
groet,
jazz
ik kom hier nog even op terug. sinds de laatste update van windows hoef ik niet meer het lockscherm weg te klikken. ik kan nu direct mijn wachtwoord intikken na het opstarten. ben ik natuurlijk heel blij mee!
ik weet niet welke instellingen hier voor zorgen. maar als iemand dit ook wil, kunnen we de instellingen met elkaar vergelijken.
groet,
jazz
Pagina: 1