Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Monitor ophangen in bureau

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11 17:45

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Na jarenlang schuin naar beneden gestaard te hebben richting mijn scherm, heb ik besloten dat ik hem op wil hangen in mijn bureau. Momenteel heb ik een Samsung SyncMaster SA300 van 22-24", en volgens mij is het niet mogelijk met dit scherm. Althans, ik zie geen schroefgaten o.i.d. aan de achterkant waar ik dit zou verwachten, voor gebruik met een ophangbeugel.

Nu mijn vraag: is er een makkelijke oplossing voor de ophanging van dit soort monitoren, of moet ik eerst een andere monitor aanschaffen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 19-02-2017 10:39)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Tijdje terug bij iemand die dus ook 2 van die schermen had de achterkant van het scherm eraf gehaald, dun plaatje metaal met 4 gaten erin aan de binnenkant geplakt met lijm, gaten doorboord en dus eigenlijk gewoon 'Vesa ready' gemaakt.

Er zijn zat andere manieren die je kan toepassen om schermen op te hangen/monteren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Het lijkt alsof dit scherm inderdaad geen VESA mount heeft. Wil je hem per se ophangen is een verhoging ook goed? Die heb je immers in allerlei soorten en maten.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

LankHoar schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:28:
Nu mijn vraag: is er een makkelijke oplossing voor de ophanging van dit soort monitoren, of moet ik eerst een andere monitor aanschaffen?
Als je toch bereid bent de monitor als het ware af te schrijven. Constructiekit :)
Eventueel kun je ook kijken of je een paneel kunt losschroeven en hier met een paar boutjes een doe-het-zelf oplossing aan te bevestigen.

disclaimer: ben niet bekend met de bouwkwaliteit van het scherm dus geen garanties dat de constructie stevig genoeg is om met mijn oplossingen zijn eigen gewicht te kunnen dragen. Gezien het geringe gewicht verwacht ik niet al te veel problemen maar garantie tot aan de voordeur

Edit; de hieronder gegeven oplossing van Prutser is natuurlijk een veel betere en mooiere oplossing dan de prutsigere oplossingen die ik geef. Met een beetje tijd, geld en moeite kun je er inderdaad een mooie oplossing van maken. Ben wat dat betreft zelf af en toe een lompe boer met dit soort dingen. Kitten!!! Vast = vast :9

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 18-02-2017 19:59 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • Beste antwoord

• prutser001

prutser001

Tijdje terug bij iemand die dus ook 2 van die schermen had de achterkant van het scherm eraf gehaald, dun plaatje metaal met 4 gaten erin aan de binnenkant geplakt met lijm, gaten doorboord en dus eigenlijk gewoon 'Vesa ready' gemaakt.

Er zijn zat andere manieren die je kan toepassen om schermen op te hangen/monteren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:44:
Het lijkt alsof dit scherm inderdaad geen VESA mount heeft. Wil je hem per se ophangen is een verhoging ook goed? Die heb je immers in allerlei soorten en maten.
Momenteel staat hij op drie boeken, echter vind ik dat nog te laag. Ik heb er inderdaad ook aan gedacht een houten opzetje te maken o.i.d. om hem daar op te zetten. Toen dacht ik: waarom niet in 1x goed doen en netjes wegwerken in mijn bureau?
prutser001 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:52:

Hmm, klinkt best goed eigenlijk. Wat voor lijm gebruik je daarvoor? (@Switchie: "kit natuurlijk" :p)

Ik zit te zoeken in de PW naar een mount, maar weet zo niet bij welke categorie ik moet zoeken. Ik zat bij randapparatuur > overige, en zocht daar op "monitor", en kom dan eigenlijk maar 1 zo'n mount tegen. Waar kan ik beter zoeken?

• prutser001

prutser001

Volgens mij hebben we constructie kit gebruikt.

Voor monitor armen : http://www.ebay.nl/sch/i...._nkw=monitor+arm&_sacat=0

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-10 18:07

Simii

[u]bold[/u]

Ik zit te zoeken in de PW naar een mount, maar weet zo niet bij welke categorie ik moet zoeken. Ik zat bij randapparatuur > overige, en zocht daar op "monitor", en kom dan eigenlijk maar 1 zo'n mount tegen. Waar kan ik beter zoeken?
categorie: Muurbeugels
Staat onder tv en home cinema :)

Maar inderdaad openschroeven en zelf een vesa mount maken is denk ik het goedkoopste.
Even zorgen dat de schroefdraad goed is (dacht M4, maar weet ik even niet zeker)
Even snel checken dat niets in de weg zit intern en dat de schroef niet te diep gaat

Misschien wel leuk om van je voortgang een log bij te houden ofzo, misschien help je er nog iemand mee ;)

cursief

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Thanks, Simii. Ik zocht dus toch op de verkeerde plek :)

Nu zit ik te kijken naar die beugels, maar waar moet ik eigenlijk opletten? 100mm en 200mm ondersteuning lijkt me goed, met het oog op een volgende monitor. Maar verder? Ik heb nu deze drie geselecteerd, en wat is het verschil, los van de prijs?

En inderdaad, wanneer ik hiermee aan de slag ga, ga ik het zeker bijhouden in een blog/in deze thread :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Iemand die me kan vertellen wat het verscihl is tussen deze drie beugels? Waar kun je het beste op letten bij het uitzoeken van een beugel?

Wil hem graag bestellen, dan kan ik er komend weekend hopelijk mee aan de slag :)

Pagina: 1