Videokaart 960 of 1060 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Corrine1985
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-10-2023
Systeem: Acer origineel moederbord 2010 ( Acer Inc 1p1m6-ar rev 1 02a)
Voeding: 720 watt
Processor: Intel core i3-2120 3.3ghz
Videokaart : gtx 950 of gtx 1060

Videokaart wilt niet werken in de computer terwijl hij wel in de andere werkt. Hij start op , fans draaien even en stoppen vervolgens.. dan een beep vanuit de computer ( geen handleiding erbij en ook niet op.internet te vinden) en scherm blijft op Acer staan en gaat niet verder... videokaart is niet kapot... voeding is voldoende en geen enkele andere ( hogere videokaart) 960 of de 1060 blijven hetzelfde aangeven. Videokaart 960 en 1060 werken beide in een andere computer, voeding in de andere computer is nog minder... dus daar kan het niet aan liggen. Alles van de computer draait en start op alleen de videokaart stopt zodra het scherm aanspringt en op Acer blijft staan. Vervolgens geeft hij alleen maar om de zoveel tijd 1 beep.

Computer werkt alleen met de videokaart die we in 2010 hebben gekocht ( zaak heeft de comp geupgrade) weet niet welke videokaart dit precies is... maar is echt een oude versie. Op de fan staat gigabyte , ik kan hier wel een foto van maken.

We hebben alle kabels ook nagekeken, bios alles gedaan...

Beste antwoord (via Corrine1985 op 18-02-2017 20:16)

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

Corrine1985 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:42:
Bios update niet gedaan ivm dat ik niet de verkeerde update wil doen.. . Weet je miss welke update ik kan pakken? Pcie connector zit goed.... heeft minder dan 20 pins..voeding is tp-730 atx power suppley. Ik ben dan inderdaad bang dat het een hardware lock is.. maar dan moet ik een nieuwe moederbord kopen toch?
Deze voeding?
pricewatch: Techsolo TP-730
Zoja, weggooien die zooi voordat ie je pc laat ontploffen.. zet er een cx450m in ofzo.
Met een HW lock moet je idd een moederbord kopen.
Heb net even je mobo opgezocht, moederbord is inderdaad hardwarelocked. Helaas, nieuw mobo is in dit geval de enige oplossing.

Alle reacties

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Corrine1985 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:21:
Systeem: Acer origineel moederbord 2010 ( Acer Inc 1p1m6-ar rev 1 02a)
Voeding: 720 watt
Processor: Intel core i3-2120 3.3ghz
Videokaart : gtx 950 of gtx 1060

Videokaart wilt niet werken in de computer terwijl hij wel in de andere werkt. Hij start op , fans draaien even en stoppen vervolgens.. dan een beep vanuit de computer ( geen handleiding erbij en ook niet op.internet te vinden) en scherm blijft op Acer staan en gaat niet verder... videokaart is niet kapot... voeding is voldoende en geen enkele andere ( hogere videokaart) 960 of de 1060 blijven hetzelfde aangeven. Videokaart 960 en 1060 werken beide in een andere computer, voeding in de andere computer is nog minder... dus daar kan het niet aan liggen. Alles van de computer draait en start op alleen de videokaart stopt zodra het scherm aanspringt en op Acer blijft staan. Vervolgens geeft hij alleen maar om de zoveel tijd 1 beep.

Computer werkt alleen met de videokaart die we in 2010 hebben gekocht ( zaak heeft de comp geupgrade) weet niet welke videokaart dit precies is... maar is echt een oude versie. Op de fan staat gigabyte , ik kan hier wel een foto van maken.

We hebben alle kabels ook nagekeken, bios alles gedaan...
Ahem.
Bios update gedaan? Meestal moet er een bios update worden gedaan op oude mobo's.
Welke voeding?
Vergeet je de pcie power connector niet?
Heeft je moederbord wel een 24 pin power connector (dus voor mobo zelf) of is dit 20 of minder pins?
Zit ie er goed in? (hou het zij paneel open, druk hem een kleinbeetje naar boven en houd hem zo terwijl je de pc start)

Daarnaast:
Moederbord kan een hardware lock hebben (prebuilts)
Vergeet niet dat je wss wordt gebottlenecked door je i3 als je m aan de gang krijgt :P

[ Voor 4% gewijzigd door UltiemePCNerd op 18-02-2017 19:30 ]

• Corrine1985
Bios update niet gedaan ivm dat ik niet de verkeerde update wil doen.. . Weet je miss welke update ik kan pakken? Pcie connector zit goed.... heeft minder dan 20 pins..voeding is tp-730 atx power suppley. Ik ben dan inderdaad bang dat het een hardware lock is.. maar dan moet ik een nieuwe moederbord kopen toch?

Acties:
  • Beste antwoord

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Deze voeding?
pricewatch: Techsolo TP-730
Zoja, weggooien die zooi voordat ie je pc laat ontploffen.. zet er een cx450m in ofzo.
Met een HW lock moet je idd een moederbord kopen.
Heb net even je mobo opgezocht, moederbord is inderdaad hardwarelocked. Helaas, nieuw mobo is in dit geval de enige oplossing.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

voeding is tp-730 atx power suppley. Ik ben dan inderdaad bang dat het een hardware lock is.. maar dan moet ik een nieuwe moederbord kopen toch?
Met een dergelijke voeding en kijkende naar het bouwjaar, zou ik oprecht ergens anders bang voor zijn.
Doe jezelf aub een plezier en sluit deze tikkende tijdbom niet aan op je prachtige gpu!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Corrine1985
Dus jullie advies.... nieuw moederbord en Voeding? Misschien ook nog tips welke moederbord en Voeding? Of waar moet ik rekening mee houden?

• Corrine1985
Dus jullie advies.... nieuw moederbord en Voeding? Misschien ook nog tips welke moederbord en Voeding? Of waar moet ik rekening mee houden? En ja dat is idd de voeding... exact die ja!

Oja en graag zo goedkoop mogelijk....( ik weet niks is goedkoop) aangezien het onze 2e computer is maar 2 boys in huis hetzelfde spel willen spelen... dus gaat zich echt om goed te game... welke voeding/ moederbord is voldoende om de gtx 960 aan te sluiten?

[ Voor 41% gewijzigd door Corrine1985 op 18-02-2017 20:11 ]

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Corrine1985 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:07:
Dus jullie advies.... nieuw moederbord en Voeding? Misschien ook nog tips welke moederbord en Voeding? Of waar moet ik rekening mee houden? En ja dat is idd de voeding... exact die ja!
pricewatch: Corsair CX450M
Over het moederbord, blijf je bij je i3 of ga je gelijk upgraden? (i5 of nieuwere gen)

• Corrine1985
UltiemePCNerd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:11:
[...]

Over het moederbord, blijf je bij je i3 of ga je gelijk upgraden? (i5 of nieuwere gen)
Ja wat vinden jullie het beste om te doen... upgraden is natuurlijk altijd beter....

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Corrine1985 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:14:
[...]

Ja wat vinden jullie het beste om te doen... upgraden is natuurlijk altijd beter....
Geef eens een budget, dan kunnen wij voor je kijken ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Corrine1985
UltiemePCNerd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:11:
[...]

Maar 450 watt is dat wel genoeg? Ik heb nu 730 watt...

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Corrine1985 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:22:
[...]

Ruimgenoeg.
Trouwens, die 730w voeding is van zo'n slechte kwaliteit, dat ie eigenlijk maar 400w levert.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Corrine1985 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:22:
[...]

Zeker... Meer dan genoeg. Sterker nog, denk dat een kwalitatieve 450w misschien zelfs meer kan leveren dan jouw huidige, onbetrouwbare 720w. Theorie en praktijk zijn zelden gelijk bij dit soort onderdelen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Corrine1985
nelizmastr schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:21:
[...]

Geef eens een budget, dan kunnen wij voor je kijken ;)
Nou ja vandaag had ik bijna een nieuwe videokaart gekocht voor 279... omdat de computerzaak zei dat de videokaart kapot was ( wat echt niet zo is) dus ja... 279 min 70 ongeveer voor de voeding... zeg Max 220? Maar het hoeft echt geen beste van de beste te worden... andere comp is ook al ver geupgrade is echt voor 2e pc.

• Corrine1985
UltiemePCNerd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:23:
[...]

Ruimgenoeg.
Trouwens, die 730w voeding is van zo'n slechte kwaliteit, dat ie eigenlijk maar 400w levert.
Echt erg! Ik wist echt niet dat die voeding zo slecht was pfff...

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Corrine1985 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:26:
[...]

Echt erg! Ik wist echt niet dat die voeding zo slecht was pfff...
Wat wil je met deze pc doen?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Corrine1985 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:24:
[...]

Nou ja vandaag had ik bijna een nieuwe videokaart gekocht voor 279... omdat de computerzaak zei dat de videokaart kapot was ( wat echt niet zo is) dus ja... 279 min 70 ongeveer voor de voeding... zeg Max 220? Maar het hoeft echt geen beste van de beste te worden... andere comp is ook al ver geupgrade is echt voor 2e pc.
Welke kaart wil je precies kopen? Controleer anders eerst voor de zekerheid of deze uberhaubt past in jouw kast. Een beetje deftige kaart kent al snel minstens net zo deftige afmetingen. Zou zonde zijn als je er thuis achterkomt dat het niet gaat passen :)

Zou sowieso de kaart even online bestellen. Scheelt je ten eerste in de kosten, ten tweede zou ik een zaakje die jou vertelt dat de kaart kapot is, sowieso geen omzet meer gunnen ;)
De voeding zal je +/- 50 euro kosten.

Ps. Wellicht ietwat offtopic. Maar met welke reden wil je een nieuwe kaart aanschaffen? Ongetwijfeld voor betere prestaties. Maar kun je deze ook kwantificeren?
Reden dat ik het vraag is;
1. Wellicht kan een goedkopere kaart ook volstaan voor je wensen
2. Afhankelijk van de game / grafische wensen kan het zijn dat de processor gaat bottlenecken of je b.v. qua geheugen gaat 'vastlopen'
Zonde natuurlijk om een deftige kaart te kopen die je niet ten volle kan benutten omdat de rest van het systeem niet wil meewerken :)

• Corrine1985
Switchie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:31:
[...]

Welke kaart wil je precies kopen? Controleer anders eerst voor de zekerheid of deze uberhaubt past in jouw kast. Een beetje deftige kaart kent al snel minstens net zo deftige afmetingen. Zou zonde zijn als je er thuis achterkomt dat het niet gaat passen :)

Zou sowieso de kaart even online bestellen. Scheelt je ten eerste in de kosten, ten tweede zou ik een zaakje die jou vertelt dat de kaart kapot is, sowieso geen omzet meer gunnen ;)
De voeding zal je +/- 50 euro kosten.

Ps. Wellicht ietwat offtopic. Maar met welke reden wil je een nieuwe kaart aanschaffen? Ongetwijfeld voor betere prestaties. Maar kun je deze ook kwantificeren?
Reden dat ik het vraag is;
1. Wellicht kan een goedkopere kaart ook volstaan voor je wensen
2. Afhankelijk van de game / grafische wensen kan het zijn dat de processor gaat bottlenecken of je b.v. qua geheugen gaat 'vastlopen'
Zonde natuurlijk om een deftige kaart te kopen die je niet ten volle kan benutten omdat de rest van het systeem niet wil meewerken :)
Nou nee ik heb de 1060 in de 1e comp en de 960 komt juist uit die computer. Dus heb deze nog liggen ( omdat ik eerst de zaak geloofde) wilde ik weer de 960 gaan kopen.. nee nu ga ik alleen de comp maken zodat de 960 in de computer kan en werkt dus passen doet hij zeker dat hebben we echt al meerdere maken geprobeerd maar start alleen niet ( vanwege de lock)

Maar processor moet hij ook vernieuwd worden dan? Hij zou er wel op moeten werken heb ik mij laten vertellen... niet op de beste kwaliteit maar zou wel moeten werken toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Corrine1985 op 18-02-2017 20:39 ]

• Corrine1985
Vooral gamen op hoog kwaliteit...
Pagina: 1