Toon posts:

Welke laptop beste voor grafische opleiding?!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik wil in september gaan beginnen met een grafische opleiding DTP (uiteindelijk Mediavormgeven). Ik had een packerd bell notebook, klein wit dingetje waar je niks mee kan en die nu ook kapot is. Ik ben verschillende sites en forums afgegaan maar echt een duidelijk antwoord op de vraag 'wat is de beste laptop voor grafisch gebruik' is nog steeds niet duidelijk, vandaar deze topic. 8)7

Wat ga je met je laptop doen?
Voor de opleiding ga ik software gebruiken als Adobe InDesign, Illustrator en Photoshop, daarnaast Cinema 4D, Muse en Dreamweaver. Foto- en videobewerking is dus wel een prè, ook hobbymatig gezien. Verder tekstverwerken, bloggen, emailen, eventueel muziek en films downloaden. Gamen ga ik hoogswaarschijnlijk niet doen.

Wat is je budget?
Ik dacht zelf aan 1500,- euro dat je daar wel een goede laptop met broodnodige specificaties voor kan krijgen. Zou het nog max uit kunnen breiden naar 2000,- maar echt niet meer dan dat.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Misschien naar school/stage maar niet perse.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het enige wat mij verteld is tot dusver is dat de Aplle Macbook Pro retina een hoop aankan en lang meegaat. Ik heb zelf altijd Packard Bell gehad wat ik echt vreselijk vond. Iknwil wel een laptop die over 3 of 4 jaar nog net zo goed en snel draait als bij aankoop zonder 60 keer te moeten herstellen tussendoor.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen met deze keuze. Mijn dank is zeer groot _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Dell XPS 15. Gebruik hem zelf ook op de opleiding interactieve vormgeving en is een zeer fijne laptop om mee te werken. Heb zelf de wat duurdere Full HD versie, met 16GB ram en 512GB SSD. Als student zijnde is het ook nog mogelijk om 10% korting te krijgen, door te mailen naar Dell (vanaf studentenmail is het makkelijkst).

[ Voor 53% gewijzigd door Adipose op 18-02-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-08 12:52
Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik ken mensen die zweren bij Apple's Mac OS voor Graphics Design, en ik moet wel eerlijk zijn dat Apple Producten over het algemeen de waarde langer behouden dan Windows laptops. Ook is het Mac OS over het algemeen minder storingsgevoelig en zul je het dus niet eens in de zoveel tijd te hoeven fresh-installen zoals je bij Windows wel eens kan hebben.

Echter, zoals @TeQview ook al benoemde is de Dell XPS 15 zeker een aanrader voor jou. Heb de laptop zelf ook, en ondanks dat deze laptop problemen heeft (geen product is perfect, lees het Dell XPS 15 ervaringentopic maar) is het een beest van een machine. Ook voor Photoshop. (Al moet ik wel zeggen, de laptop is zo nieuw dat zelfs Photoshop en andere programma's moeite hebben met de ondersteuning, maar dit is wel op te lossen en uiteindelijk gaan de kinderziektes er vanzelf uit)

Aangezien jij een budget hebt tot maximaal 2000 zou ik inderdaad voor de studentenkorting gaan (studentenpas vanaf studentenmail in het Engels naar Dell_EMEA_VIP@dell.com ) van 10%, maar Dell heeft momenteel ook €100,- korting op alle XPS laptops. (De studentenkorting en de huidige korting stapelen niet trouwens, en de studentenkortingscode kan je soms pas na een paar dagen binnenkrijgen).

Ik zou trouwens dan voor de variant gaan met het 4K-scherm. Aangezien je een grafische opleiding doet zal je profijt hebben van de kleuraccuratie (100% Adobe RGB). Ook heeft dit scherm een 4K-resolutie waardoor je meer detail kan zien in gemaakt materiaal. Het paneel heeft ook een touch-screen trouwens.

Uiteindelijk ligt de keuze bij jou. Apple is een lange tijd de industriestandaard geweest in het grafische gebied (en dat is voor een reden) maar Windows laptops komen steeds meer in de buurt met mooiere displays, performance en bovenalles, de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Apple was inderdaad de standaard, echter heeft adobe gezorgd dat hun producten net zo goed op windows draaien als ze op OSX deden. Er is geen verschil meer en in sommige gevallen is Windows zelfs in het voordeel.

Maar voor die prijs kun je inderdaad een perfecte 15" Xps kopen. 15" is zeker een must als je grafisch werk doet. De 15" MBP is ietsje hoger geprijsd dan 2k helaas.

De Xps gaat zeker voldoen voor je opleiding en kan ook een aantal jaar voort. Windows10 is ook zeer stabiel/goed en heb nog geen enkele keer hoeven te herinstalleren. Nu gebruik ik lightroom enkel als hobbyist ik ben meer van de netwerken maar dat werkt heerlijk op windows.

Het is je eigen keuze maar ik zou toch zeker een 15" Xps nemen :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Kiragi schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:02:
Ik zou trouwens dan voor de variant gaan met het 4K-scherm. Aangezien je een grafische opleiding doet zal je profijt hebben van de kleuraccuratie (100% Adobe RGB). Ook heeft dit scherm een 4K-resolutie waardoor je meer detail kan zien in gemaakt materiaal. Het paneel heeft ook een touch-screen trouwens.
4k had ik zelf toendertijd ook over nagedacht. Mijn school heeft alleen erg grote ramen wat een hinderlijke reflectie veroorzaakte. Daardoor kan ik soms gewoon niets meer zien. Denk daar dus ook goed over na, touch screen is glanzend, zonder toch screen is mat en heeft een net iets minder goede kleurweergave. Eventueel houd je dan nog wel geld over voor een colorimeter, zoals bij voorbeeld de i1 Display Pro.

• Kiragi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-08 12:52
TeQview schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:36:
[...]

4k had ik zelf toendertijd ook over nagedacht. Mijn school heeft alleen erg grote ramen wat een hinderlijke reflectie veroorzaakte. Daardoor kan ik soms gewoon niets meer zien. Denk daar dus ook goed over na, touch screen is glanzend, zonder toch screen is mat en heeft een net iets minder goede kleurweergave. Eventueel houd je dan nog wel geld over voor een colorimeter, zoals bij voorbeeld de i1 Display Pro.
Het is ongeveer 73% Adobe RGB vs 97-100% Adobe RGB. Een aanzienlijk verschil vind ik. Een matte scherm protector kost ongeveer 20 euro, maar goed, dan raak je wel wat van die Adobe RGB saturatie kwijt (want een mat scherm is toch minder goed in het laten zien van kleuren IMO.) Het is uiteindelijk wat TS wil, beide schermen zijn opzich goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:39:
Dag tweakers,

Ik wil in september gaan beginnen met een grafische opleiding DTP (uiteindelijk Mediavormgeven). Ik had een packerd bell notebook, klein wit dingetje waar je niks mee kan en die nu ook kapot is. Ik ben verschillende sites en forums afgegaan maar echt een duidelijk antwoord op de vraag 'wat is de beste laptop voor grafisch gebruik' is nog steeds niet duidelijk, vandaar deze topic. 8)7

Wat ga je met je laptop doen?
Voor de opleiding ga ik software gebruiken als Adobe InDesign, Illustrator en Photoshop, daarnaast Cinema 4D, Muse en Dreamweaver. Foto- en videobewerking is dus wel een prè, ook hobbymatig gezien. Verder tekstverwerken, bloggen, emailen, eventueel muziek en films downloaden. Gamen ga ik hoogswaarschijnlijk niet doen.

Wat is je budget?
Ik dacht zelf aan 1500,- euro dat je daar wel een goede laptop met broodnodige specificaties voor kan krijgen. Zou het nog max uit kunnen breiden naar 2000,- maar echt niet meer dan dat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het enige wat mij verteld is tot dusver is dat de Aplle Macbook Pro retina een hoop aankan en lang meegaat. Ik heb zelf altijd Packard Bell gehad wat ik echt vreselijk vond. Iknwil wel een laptop die over 3 of 4 jaar nog net zo goed en snel draait als bij aankoop zonder 60 keer te moeten herstellen tussendoor.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen met deze keuze. Mijn dank is zeer groot _/-\o_
Gewoon voor een Apple gaan. Die is het meest geschikt voor hetgeen jij wilt doen met een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@Verwijderd Dat is dus niet meer waar en blijft vooral in stand door de mensen die al lang in de branche werken. Die hebben in de tijd Apple gekocht omdat die effectief beter waren toen. Die hebben er hun carrière mee gemaakt en werken dus al zo lang ermee dat ze het OS goed kennen etc. Nu, in deze tijd maakt het niks meer uit of je windows of MacOs draait. Ja 'final cut' is een programma van Apple dus als je daar les in krijgt moet je wel een Mac hebben. Buiten dat voor Adobe moet je gewoon kiezen wat je zelf het lekkerste OS vind. Werk je altijd al met Windows, gebruik lekker windows. Is dat Mac, doe dan mac.

Hier is een linkje naar een pdf van Adobe zelf met een overzicht. Het kan best al wat ouder zijn omdat ze kwa laptops niet echt veel hebben staan. Zbooks, zouden daar voor de Elitebooks komen, zeker in het hogere klasse wat je ook voor een MBP 15" nieuw zou betalen. Dan heb je meer laptop met de Lenovo/zbook omdat je daar zélf je ram/SSD nog kunt aanpassen> verhogen. Dat kun je niet met de Apple. oké ssd zou kunnen maar RAM niet.

Al met al moet je dus niet kijken naar Windows/macOs in dit opzicht. Echter wel naar welk budget heb ik en wat is het beste wat ik daarvoor kan krijgen.

Dan is die Dell best interessant door het scherm en de overige specs.

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel_Elessar op 24-02-2017 14:47 . Reden: aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel_Elessar schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:38:
@Verwijderd Dat is dus niet meer waar en blijft vooral in stand door de mensen die al lang in de branche werken. Die hebben in de tijd Apple gekocht omdat die effectief beter waren toen. Die hebben er hun carrière mee gemaakt en werken dus al zo lang ermee dat ze het OS goed kennen etc. Nu, in deze tijd maakt het niks meer uit of je windows of MacOs draait. Ja 'final cut' is een programma van Apple dus als je daar les in krijgt moet je wel een Mac hebben. Buiten dat voor Adobe moet je gewoon kiezen wat je zelf het lekkerste OS vind. Werk je altijd al met Windows, gebruik lekker windows. Is dat Mac, doe dan mac.

Hier is een linkje naar een pdf van Adobe zelf met een overzicht. Het kan best al wat ouder zijn omdat ze kwa laptops niet echt veel hebben staan. Zbooks, zouden daar voor de Elitebooks komen, zeker in het hogere klasse wat je ook voor een MBP 15" nieuw zou betalen. Dan heb je meer laptop met de Lenovo/zbook omdat je daar zélf je ram/SSD nog kunt aanpassen> verhogen. Dat kun je niet met de Apple. oké ssd zou kunnen maar RAM niet.

Al met al moet je dus niet kijken naar Windows/macOs in dit opzicht. Echter wel naar welk budget heb ik en wat is het beste wat ik daarvoor kan krijgen.

Dan is die Dell best interessant door het scherm en de overige specs.
De Broadcom 3x3 wireless kaart is echter bagger, en moet je dus vervangen voor een Intel:

http://www.windowscentral.com/upgrade-wifi-dell-xps-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Tsja, je hebt altijd wel ergens een minpunt. de wifi hoor ik inderdaad sms wat problemen over. Maar over het algemeen is het best oké. En als dat het énige is dan ja kun je naar een andere laptop kijken. Maar je kunt ook zien of je er last van gaat hebben als je hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel_Elessar schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:20:
Tsja, je hebt altijd wel ergens een minpunt. de wifi hoor ik inderdaad sms wat problemen over. Maar over het algemeen is het best oké. En als dat het énige is dan ja kun je naar een andere laptop kijken. Maar je kunt ook zien of je er last van gaat hebben als je hem gebruikt.
De ellende is echter wel dat de WIFI één van de meest cruciale hardware is in een laptop.

Weet je Daniel....Dell....Acer....ik ben niet kapot van deze merken, maar dat is persoonlijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:59

Sweatleek

404: Member Not Found

Is meschien clevo niet iets ?

(barbones laptop moet je allen zelf geheugen en opslag in prikken)
B.v : https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p640hk1

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sweatleek schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:30:
Is meschien clevo niet iets ?

(barbones laptop moet je allen zelf geheugen en opslag in prikken)
B.v : https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p640hk1
Clevo Barebones zijn echt bagger. Sorry dat ik het zo cru zeg, maar mijn vrouw heeft er 1 gehad van BTO. Na 3 jaar hield hij er spontaan mee op. :'(

Na onderzoek bleek dat het merkloze moederbord het begeven had. Tevens is de behuizing (scherm) gammel en van kunststof. Kortom; Clevo is kwalitatief ver ondermaats. Het enige voordeel is dat je zelf samen kunt stellen, maar je kunt het moederbord niet uitzoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@Verwijderd Ja, klopt, het is een belangrijk deel van je laptop. Ik ben alleen altijd iets kritischer en wil dan graag weten hoeveel laptops er zijn verkocht en hoeveel procent dat specifieke probleem heeft. Als ik je link volg valt het eigenlijk mee en zeggen ze dat het al een heel stuk beter is na de laatste patch. Ik heb persoonlijk best een goede ervaring met Dell, zeker hun zakelijke lijn zijn erg goed.

Ik werk graag met Apple maar toen ben ik af en toe op een lenovo thinkpad mobile workstation ging werken was ik verkocht. Ja de laptop was dikker dan de Apple maar daar kreeg je zoveel voor terug. Nu kocht ik dan voor mijzelf vorig jaar een Zbook 15" G3 er zitten nu 2 M.2 SSD's in en een SATA SSD. En een 32GB RAM Kost een beetje maar dan heb je ook wat :p

De dell XPS is een goed apparaat voor de prijs, zal je zeker niet teleur stellen :) De barebones kan je ook nog oppakken al heb ik daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel_Elessar schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:44:
@Verwijderd Ja, klopt, het is een belangrijk deel van je laptop. Ik ben alleen altijd iets kritischer en wil dan graag weten hoeveel laptops er zijn verkocht en hoeveel procent dat specifieke probleem heeft. Als ik je link volg valt het eigenlijk mee en zeggen ze dat het al een heel stuk beter is na de laatste patch. Ik heb persoonlijk best een goede ervaring met Dell, zeker hun zakelijke lijn zijn erg goed.

Ik werk graag met Apple maar toen ben ik af en toe op een lenovo thinkpad mobile workstation ging werken was ik verkocht. Ja de laptop was dikker dan de Apple maar daar kreeg je zoveel voor terug. Nu kocht ik dan voor mijzelf vorig jaar een Zbook 15" G3 er zitten nu 2 M.2 SSD's in en een SATA SSD. En een 32GB RAM Kost een beetje maar dan heb je ook wat :p

De dell XPS is een goed apparaat voor de prijs, zal je zeker niet teleur stellen :) De barebones kan je ook nog oppakken al heb ik daar geen ervaring mee.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de TS al een keuze heeft kunnen maken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:37
@Verwijderd is jullie vergeten. Typisch geval van ff registreren en gebruik maken van de community.

[ Voor 4% gewijzigd door Devaqto op 24-02-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:44:
[...]
Clevo Barebones zijn echt bagger. Sorry dat ik het zo cru zeg, maar mijn vrouw heeft er 1 gehad van BTO. Na 3 jaar hield hij er spontaan mee op. :'(

Na onderzoek bleek dat het merkloze moederbord het begeven had. Tevens is de behuizing (scherm) gammel en van kunststof. Kortom; Clevo is kwalitatief ver ondermaats. Het enige voordeel is dat je zelf samen kunt stellen, maar je kunt het moederbord niet uitzoeken....
Gezien het feit dat hij er na 3 jaar mee ophield en je verleden tijd, klinkt het als een verouderd model? Wil niet zeggen dat het niet goed te praten valt, maar de P6X0 series als voorbeeld zijn van aluminium en als gevolg daarvan enorm solide.

De moederborden zijn overigens niet merkloos, maar de merken zoals men ze kent, levert eigenlijk geen moederborden, maar plakt er vaak 'hun' stickertje op :).

De huidige clevo's zijn echt van andere kwaliteit dan 5 jaar geleden, kijk maar eens bij de diverse reviews van BTO's en Clevo's op Tweakers, je zult zien dat ook daar een verbeterslag is geweest.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Daniel_Elessar schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:44:
Een jaar of 2 geleden nog eens INFO bij BTO opgevraagd, hun uitvalpercentage was overeenkomstig met de bij de consument bekende merken als DELL, HP, MSI, etc.

M.a.w, de Clevo is echt niet slechter dan een 'bekend' merk, maar daar komt bij kijken, dat als je even googled op ODM manufacturer, je zult zien dat veel van de 'bekende' merken eigenlijk allemaal uit dezelfde fabrieken komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laptopplus schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:01:
[...]

Een jaar of 2 geleden nog eens INFO bij BTO opgevraagd, hun uitvalpercentage was overeenkomstig met de bij de consument bekende merken als DELL, HP, MSI, etc.

M.a.w, de Clevo is echt niet slechter dan een 'bekend' merk, maar daar komt bij kijken, dat als je even googled op ODM manufacturer, je zult zien dat veel van de 'bekende' merken eigenlijk allemaal uit dezelfde fabrieken komen :).
Dank voor je toelichting. Edoch ben ik een tijd geleden bij de winkel van BTO geweest met een collega, die perse een BTO wilde, en de Clevo barebones zijn nog steeds van kunststof. Ook het scherm was daardoor nog steeds 'wiebelig'.

U geeft aan dat de moederborden niet merkloos zijn, maar vermeld niet om welk merk het dan wel gaat, en dat vind ik jammer. De huidige Clevo's zijn wellicht iets steviger geworden dan 3 jaar geleden...dat kan want die modellen veranderen natuurlijk ook. Als ik echter ook kijk naar het volgende:

X•BOOK 17CL79

Videokaart
1 x 17CL79: 17.3" mat Full HD IPS-scherm met GTX 1070 8GB en G-Sync

Processor
1 x Intel Core i7-7700K | quad-core | 8 Threads | max. 4.5GHz | 91 Watt

Geheugenslot 1
1 x 8GB DDR4L (2133MHz) Kingston HyperX geheugenmodule
Geheugenslot 2

SSD Slot 1 (M.2, SATA of PCI Express)
1 x 512GB, PCIe NVMe 3.0 x4 SSD, Samsung 960 PRO, 3500MB/s-2100MB/s

Wireless
1 x Bigfoot Killer Wireless-AC 1535 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.1

Prijs: €2748,00

Of ik betaal €50,00 meer voor een MSI laptop GT73VR 7RE-412NL, waar Windows al op geïnstalleerd zit, de nieuwste i7 7820 HQ processor + dat er een 1 TB 7200 rpm HDD bij zit en daarnaast een behuizing heeft van geborsteld aluminium, dan zult u met me eens zijn dat de Clevo in verhouding dus veel te duur is.

Voor een 'allrounder' zou Clevo een uitkomst kunnen zijn. De echte 'gamers' zullen eerder voor de MSI of Asus ROG kiezen omdat de prijzen niet ver uit elkaar liggen ten opzichte van Clevo, en een goede ROG of MSI dus zelfs nog wel iets goedkoper zou kunnen zijn dan een Clevo.

Voor ons geen Clevo meer in ieder geval, maar zoals gezegd is en blijven er altijd wel consumenten voor wie een Clevo voldoende zou kunnen zijn omdat zij geen echte hoge eisen stellen qua behuizing en/of merken qua 'vaste' en dus niet aan te passen hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:59

Sweatleek

404: Member Not Found

laptopplus schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:01:
[...]

Rep + voor het uitleggen en opkomen voor het product dat jullie verkopen. Heb nog nooit iemand van msi ,dell, hp, ect Maarrr waarom gaan jullie alles upvote waar jullie website invermelt wordt. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Sweatleek op 25-02-2017 00:17 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:37
Sweatleek schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:12:
[...]

Rep + voor het uitleggen en opkomen voor het product dat jullie verkopen. Heb nog nooit iemand van msi ,dell, hp, ect Maarrr waarom gaan jullie alles upvote waar jullie website invermelt wordt. :9
Clevo is niet van Laptopplus, ze zijn gewoon resellers, wat prima is. Ik vind het ook goed dat hij uitleg geeft en opkomt voor zijn producten. Grote merken zullen inderdaad niet hier komen en reageren, ook Clevo niet.

Clevo is prima, maar het is gewoonweg niet interessant als er tegenwoordig al goedkopere opties zijn met extra's zoals @Verwijderd vermeldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karizma schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:11:
[...]

Clevo is niet van Laptopplus, ze zijn gewoon resellers, wat prima is. Ik vind het ook goed dat hij uitleg geeft en opkomt voor zijn producten. Grote merken zullen inderdaad niet hier komen en reageren, ook Clevo niet.

Clevo is prima, maar het is gewoonweg niet interessant als er tegenwoordig al goedkopere opties zijn met extra's zoals @Verwijderd vermeldde.
@Karizma

Beste wel jammer eigenlijk als je nagaat dat Clevo ook (overjarige) barebones gebruikt of kopieert van grote merken zoals MSI en ook Origin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:44:
[...]
Dank voor je toelichting. Edoch ben ik een tijd geleden bij de winkel van BTO geweest met een collega, die perse een BTO wilde, en de Clevo barebones zijn nog steeds van kunststof. Ook het scherm was daardoor nog steeds 'wiebelig'.

U geeft aan dat de moederborden niet merkloos zijn, maar vermeld niet om welk merk het dan wel gaat, en dat vind ik jammer. De huidige Clevo's zijn wellicht iets steviger geworden dan 3 jaar geleden...dat kan want die modellen veranderen natuurlijk ook. Als ik echter ook kijk naar het volgende:

X•BOOK 17CL79

Videokaart
1 x 17CL79: 17.3" mat Full HD IPS-scherm met GTX 1070 8GB en G-Sync

Processor
1 x Intel Core i7-7700K | quad-core | 8 Threads | max. 4.5GHz | 91 Watt

Geheugenslot 1
Geheugenslot 2

SSD Slot 1 (M.2, SATA of PCI Express)
1 x 512GB, PCIe NVMe 3.0 x4 SSD, Samsung 960 PRO, 3500MB/s-2100MB/s

Wireless
1 x Bigfoot Killer Wireless-AC 1535 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.1

Prijs: €2748,00

Of ik betaal €50,00 meer voor een MSI laptop GT73VR 7RE-412NL, waar Windows al op geïnstalleerd zit, de nieuwste i7 7820 HQ processor + dat er een 1 TB 7200 rpm HDD bij zit en daarnaast een behuizing heeft van geborsteld aluminium, dan zult u met me eens zijn dat de Clevo in verhouding dus veel te duur is.

Voor een 'allrounder' zou Clevo een uitkomst kunnen zijn. De echte 'gamers' zullen eerder voor de MSI of Asus ROG kiezen omdat de prijzen niet ver uit elkaar liggen ten opzichte van Clevo, en een goede ROG of MSI dus zelfs nog wel iets goedkoper zou kunnen zijn dan een Clevo.

Voor ons geen Clevo meer in ieder geval, maar zoals gezegd is en blijven er altijd wel consumenten voor wie een Clevo voldoende zou kunnen zijn omdat zij geen echte hoge eisen stellen qua behuizing en/of merken qua 'vaste' en dus niet aan te passen hardware.
Je kiest ook wel even de duurst PCIe ssd? Pak 2x een 256Gb Intel 600P en je komt echt goedkoper uit met een BTO, maar laten we niet in detail treden.

Het voordeel van een BTO is dat je er ook alleen een enkele SSD PCIe in kan stoppen en geen 2x + een HDD en dus gewoon kan kopen wat je NODIG hebt, daar zit toch echt het verschil? BTO staat niet voor niets voor Build to Order, dus bestellen wat je nodig hebt, niet wat een fabrikant VINDT dat jij moet kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:51:
[...]
@Karizma

Beste wel jammer eigenlijk als je nagaat dat Clevo ook (overjarige) barebones gebruikt of kopieert van grote merken zoals MSI en ook Origin....
Bekijk even onze ODM link, Clevo kopieert echt niets, ze bedenken de samenstellingen op basis van beschikbare componenten, de merken geven het een eigen sausje, de wereld is niet zwart-wit, maar wit-zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laptopplus schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:32:
[...]

Je kiest ook wel even de duurst PCIe ssd? Pak 2x een 256Gb Intel 600P en je komt echt goedkoper uit met een BTO, maar laten we niet in detail treden.

Het voordeel van een BTO is dat je er ook alleen een enkele SSD PCIe in kan stoppen en geen 2x + een HDD en dus gewoon kan kopen wat je NODIG hebt, daar zit toch echt het verschil? BTO staat niet voor niets voor Build to Order, dus bestellen wat je nodig hebt, niet wat een fabrikant VINDT dat jij moet kopen :)
Ik begrijp wat je bedoelt, en inderdaad, de samenstelling die ik koos was het uiterste, maar daar zette ik ook het uiterste model van MSI tegenover, de laptop die ik dus zelf heb. Ik wil er slechts mee aangeven dat er altijd wel een Clevo naast een bepaald type laptop van MSI of Asus neergelegd kan worden, en de prijzen nagenoeg gelijk zijn.

Zoals gezegd is er echt wel een markt voor Clevo, alleen zal de echte gamer toch eerder kiezen voor de Asus ROG of MSI. Dat heeft niet alleen met het materiaal te maken, maar ook met de speakers, want de zogenaamde ONKYO speakers....die klinken echt erbarmelijk slecht. Het is dan ook niet voor niets dat BTO gratis oordopjes levert bij haar verkochte systemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:53
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:39:

Wellicht een heel domme vraag, maar waarom kijk je dan naar een laptop ? Zet gewoon voor de helft van het geld een fatsoenlijke desktop in elkaar.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 01:11:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt, en inderdaad, de samenstelling die ik koos was het uiterste, maar daar zette ik ook het uiterste model van MSI tegenover, de laptop die ik dus zelf heb. Ik wil er slechts mee aangeven dat er altijd wel een Clevo naast een bepaald type laptop van MSI of Asus neergelegd kan worden, en de prijzen nagenoeg gelijk zijn.

Zoals gezegd is er echt wel een markt voor Clevo, alleen zal de echte gamer toch eerder kiezen voor de Asus ROG of MSI. Dat heeft niet alleen met het materiaal te maken, maar ook met de speakers, want de zogenaamde ONKYO speakers....die klinken echt erbarmelijk slecht. Het is dan ook niet voor niets dat BTO gratis oordopjes levert bij haar verkochte systemen. ;)
En vice/versa? Voor elke MSI / ASUS Rog is er wel een geschikte Clevo? En dan nog is jouw BTO configuratie beter dan de MSI die je liet zien in jouw configuratie en dus duurder, maar eigenlijk, appels met appels vergeleken, echt goedkoper.

Qua audio is er ook echt vooruitgang geweest, je zou het eens moeten testen :).

PS. Die oordopjes ooit gebruikt? Wij niet, zegt ook wel iets toch? :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

laptopplus schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:02:
[...]

En vice/versa? Voor elke MSI / ASUS Rog is er wel een geschikte Clevo? En dan nog is jouw BTO configuratie beter dan de MSI die je liet zien in jouw configuratie en dus duurder, maar eigenlijk, appels met appels vergeleken, echt goedkoper.

Qua audio is er ook echt vooruitgang geweest, je zou het eens moeten testen :).

PS. Die oordopjes ooit gebruikt? Wij niet, zegt ook wel iets toch? :) :)
Inderdaad ook Vice Versa.

Weet je....een ieder maakt zijn afwegingen vanuit persoonlijke voorkeuren. Ik heb nu een slechte ervaring gehad met BTO, maar dat had evengoed ook met een MSI of Asus kunnen gebeuren. De BTO is beter qua configuratie, daar waar de MSI dan weer beschikt over de nieuwste i7 7820HK processor, en een behuizing van aluminium heeft. De prijzen van game computers zijn nagenoeg gelijk, en elk individu zal zijn of haar persoonlijke voorkeuren hebben.

Qua audio is er misschien vooruitgang geweest bij Clevo, maar weet je...de eerste indruk, die is gewoon het belangrijkste. Clevo heeft (destijds) bepaalde keuzes gemaakt, zoals ook een subwoofer plaatsen die totaal geen geluid produceerde. Dat soort dingen doen, dat vind ik gewoon niet slim. Maakt allemaal niet meer uit....maar het geeft wel aan dat consumenten andere prioriteiten stellen inzake laptops en dat is goed.

Voor de allround, kantoor of school gebruiker zou Clevo een uitkomst kunnen zijn, daar waar de 'gamers' misschien eerder zullen kiezen voor de Asus ROG, MSI of Dell Alienware. U prijst uw product als reseller aan en dat is begrijpelijk, maar op verschillende fora heb ik verschillende ervaringen gelezen m.b.t. Clevo/Sager. Dit is het laatste wat ik hierover kwijt wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie. Ik heb geen notificaties of iets gekregen dat er gereageerd was op dit topic dus ik dacht dat het ook niet was gedaan. Excuses dus.

Ik heb gekeken naar de Dell Xps 15. De prijs schrikt erg af maar ik weet dat je voor een goede Macbook Pro ook rond die prijs kom te zitten, dus ik laat dat even voor wat het is. Ik heb de review gelezen op deze site ook. Als ik het goed heb begrepen zag ik dat met programma's Photoshop CC en Lightroom een Apple wat sneller draait maar dat die programma's wel makkelijk draaien erop. Kwa accu vind ik wel dat hij niet echt lang meegaat. Stel ik zou hem mee naar school nemen tijdens een lange dag waarop ik hem constand nodig heb zou hij niet lang meegaan zonder tussendoor opladen. Ik zag ook staan dat deze laptop een touchscreen heeft wat voor mij echt een no-go is voor een laptop. Daarbij is de kleurweergave ook niet helemaal perfect wat ook best belangrijk is.

Uit de reacties die ik hier lees komt in ieder geval naar voren dat een 15 inch scherm het beste zou zijn. Ik had neergezet dat ik max. 2000 euro zou neerleggen voor een laptop, echter heb ik deze luxe niet momenteel. Klopt het ook dat een intel core i7 echt een must is of zou een i5 ook geschikt zijn?

Ik had zelf gekeken naar de Apple Macbook pro 13 MLL42N/A, omdat ik hier en daar las dat dat een goede laptop zou zijn, ook kwa budget (1699,- zoiets). Ik heb altijd goedkope laptops gehad, alles boven de 1000,- is erg duur maargoed. Wat ik wel hoor is dat Apple lastig zou zijn om mee te werken en dat veel apps en programma's erg veel geld kosten.

Wat ik me eigenlijk afvraag, voor de prijs van zo'n Macbook Pro, is er een laptop die net zo goed draait of misschien zelfs beter voor die prijs of lager?

Bedankt voor jullie reacties tot dusver!! Zal wat vaker kijken.
Pagina: 1