Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gpu voedingskabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dylanwerre
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn vraag:

Ik heb recent een nieuw systeem in elkaar gestoken( i5-7600, 16gb ddr4,..) maar ik heb dus mijn vorige videokaart behouden in deze build(gtx750ti)

Ik heb van een vriend een voeding gekregen die hij niet meer nodig had, was maar 2 maand in gebruik( pricewatch: Sharkoon Rush Power M SHA-R600M )
maar hij had enkel nog 1 molex kabel en de 2*4 pin cpu voedingskabel..

Ik had graag een rx480 gekocht maar heb hiervoor een 6+2 pin pcie voedingskabel nodig en ik heb al zitten zoeken overal op internet maar vindt niet echt de correcte kabel die ik zoek..

Kan iemand me hierbij verder helpen? dat ik niks mis bestel of een kabel die slecht kan zijn voor mijn systeem..

Relevante software en hardware die ik gebruik
radeon rx480
sharkoon rush power r600m

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
niks

Vriendelijke groet :)

Beste antwoord (via dylanwerre op 20-02-2017 11:54)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat is zeker een goede voeding, ook tien jaar garantie en zou overigens ook prima nog langer mee moeten kunnen. Ook een upgrade naar een high-end videokaart met overklokken van de CPU en/of videokaart is geen probleem.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je krijgt een voeding die niet eens compleet is mbt kabels? Waarom dan niet gewoon zelf een nieuwe voeding kopen die wel alle aansluitingen heeft die je nodig hebt? Een goede voeding kost ook niet zoveel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Tip: lees de topic start even globaal door: Voeding advies en informatie topic - Deel 33.
Sharkoon is geen hoogvlieger en is ook al tweedehands, het is ook al een wat ouder model, hoe oud is die zelf?

Het lijkt me verstandig om juiste een degelijke, nieuwe en betrouwbare voeding aan te schaffen.

offtopic:
Hero of Time was me te snel, pun intended.

[ Voor 7% gewijzigd door True op 18-02-2017 14:50 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

De Rush Powers waren juist wel goed met louter Japanse condensators. Het probleem is om aan een passende kabel met de juiste pin lay-out te komen. Een nieuwe goede voeding lijkt mij de makkelijkste oplossing en hoeft niet meer dan €60 te kosten.

• dylanwerre
bedankt voor de snelle reacties!

ik ben een student en heb ook geen heel groot budget dus daarom gebruik ik deze voeding ipv een nieuwe aan te schaffen.

ik heb er al over zitten nadenken even door te sparen voor een nieuwe voeding, maar welke koop ik dan best?

mvg

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Een CX450M is een hele goeie, iets goedkoper moet ook prima werken met een VS450: categorie: Voedingen

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• dylanwerre
ik heb idd net ook zitten kijken naar de cx450m, maar bij de reviews staat dat de cpu connector kabel wat kort is en ik heb een corsair 750d case, zal dit geen probleem vormen?

Verwijderd

Als je €150 op een behuizing stuk kan slaan dan zal een fatsoenlijke voeding aanschaffen geen probleem moeten zijn. Neem een echt goede voeding als de Bitfenix Whisper. Een Corsair VS450 is iig geen goede keuze.

• dylanwerre
goed punt, normaal zal een 450watt volstaan?

• -The_Mask-
  • Niet online
dylanwerre schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:34:
goed punt, normaal zal een 450watt volstaan?
Alleen als het een kwaliteitsvoeding is, dan kan die zelfs twee RX 480's aan. Een slechte 450W voeding is dan echter weer niet vertrouwd met één RX 480. Ligt er dus maar net aan of je iets goeds koopt of niet.

AMD Nieuwsdiscussie

• dylanwerre
Een cx450m van corsair zou dus zeker goed zijn?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

De voeding van TS is modulair en krachtig genoeg, hij heeft enkel de juiste kabel nodig om de videokaart van prik te voorzien.
Laten we daar even naar zoeken ipv nieuwe PSU te adviseren ;)

is dit wat: PCIE male-to-male voedingskabel?
pricewatch: Silverstone SST-PP06B-2PCIE70

disclaimer: ik ga er vanuit dat dit soort kabels universeel zijn voor elke modulaire voeding en niet merk-specifiek.

[ Voor 46% gewijzigd door JJ Le Funk op 18-02-2017 19:46 ]

d:)b :henk d:)b

• -The_Mask-
  • Niet online
MrJayMan schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:02:

disclaimer: ik ga er vanuit dat dit soort kabels universeel zijn voor elke modulaire voeding en niet merk-specifiek.
Dat is nog nooit zo geweest, kabels van andere voedingen gebruiken is vragen om een defecte videokaart omdat de pin-out zelden gelijk is.

AMD Nieuwsdiscussie

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-10 18:07

Simii

[u]bold[/u]

-The_Mask- schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:50:
[...]

Dat is nog nooit zo geweest, kabels van andere voedingen gebruiken is vragen om een defecte videokaart omdat de pin-out zelden gelijk is.
Dit dus, hoe vervelend het ook is :/
Kijk maar naar cablekits, deze zijn enkel voor specifieke series. Helaas nooit universeel.

TS moet dus de originele kabels hebben óf de pinlayout. Helaas is beide bij B-voedingen moeilijk te vinden / krijgen.

Een goede voeding halen is nog niet zo'n slecht idee, echter was dat de vraag (nog) niet :p

Om je eventueel verder te helpen;
Vraag op V&A of iemand een zelfde voeding heeft liggen met óf kabels over (waarschijnlijk niet) óf die je de pinlayout wilt sturen.
Hopelijk kun je zo dan verder :)

cursief

• dylanwerre
Allemaal zeer bedankt voor de respons :) ik heb wat rondgekeken en opgezocht en ik zal normaal voor deze voeding gaan: pricewatch: Corsair RM550x

Alle opmerkingen zijn zeker welkom

Acties:
  • Beste antwoord

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is zeker een goede voeding, ook tien jaar garantie en zou overigens ook prima nog langer mee moeten kunnen. Ook een upgrade naar een high-end videokaart met overklokken van de CPU en/of videokaart is geen probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1