Windows 10 Update KB3213986 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQprof
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-09 15:19
Beste Tweaker,

Ik heb al een maand lang een probleem met het updaten van de cumulative update KB3213986. Elke keer waneer ik de computer (na het downloaden van de update) opstart krijg ik een melding dat er iets fout gegaan is. Op deze foutmeldingsscherm staat ook aangegeven dat ik windows.com/stopcode kan voor een oplossing. Het informatie op deze website is echter niet helpvol.

Ook heb ik op het internet verschillende websites bezocht waarin dit probleem staat aangegeven. Maar ik heb helaas nog geen oplossing gevonden.

Naast dit viel het me ook op dat deze update heel erg langzaam gedownload wordt. Bij 10% staat de progressiebalk stil, maar na vijf minuten is het downloaden opeens klaar.

Dus heeft iemand hierop een oplossing, ik hoor graag wat jullie weten.

Ik weet niet of jullie hieraan iets zullen hebben, maar dit is mijn windows 10 versie.
- Windows 10 Pro Education
- Versie 1607

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb niet direct een oplossing voor je probleem maar ik los mijn Windows update issues altijd op met: http://download.wsusoffline.net/ even je OS selecteren, downloaden en dan in het mapje 'client' updates laten uitvoeren, kost soms een paar uur, maar Windows update werkt daarna weer 'degelijk'.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Kijk even hier of je wat aan heb.
Zie vooral punt 4.

http://www.partition-tool...o-install-with-error.html

[ Voor 49% gewijzigd door r44 op 18-02-2017 15:37 ]

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-10 10:49
Misschien kun je beter de opvolger KB3216755 handmatig downloaden en installeren
"Deze update vervangt de voorgaande update KB3213986. "
Dat heeft ook op een van mijn Win10 implementaties het KB3213986-probleem opgelost.
Daarna was alles up-to-date.

Downloaden: (kies 64 of 32 bits versie)
https://www.catalog.updat...m/Search.aspx?q=kb3216755

Info:
https://support.microsoft...ndows-10-update-kb3216755

[ Voor 24% gewijzigd door TanteBeth op 18-02-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 20:06

ckr

Ik heb hetzelfde probleem op mijn laptop, er wordt geprobeerd de update te instaleren maar na een paar keer herstarten loopt het proces vast en staat de laptop 'bricked' op 71% voltooid. Vervolgens een harde reset via de power knop en de oude versie (1511) wordt hersteld.

Meermalen automatisch en via hierboven genoemde methodes geprobeerd maar nog geen succes.

Wat wellicht niet helpt is dat ik een Samsung laptop heb met zowel gpu in de processor als een extra AMD-gpu. Met deze laptop eigenlijk nooit grote problemen gehad, wel destijds de upgrade gedaan van Windows 8 naar Windows 10, duurde even voordat dat echt stabiel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-10 10:49
Probleem is vooralsnog onverklaarbaar. Ik heb op één en dezelfde PC 2x Win10 geinstalleerd op 2 verschillende partities, een grote en een kleine partitie. Op de grote partitie geen probleem met KB3213986 maar op de kleine partitie hetzelfde probleem als TS: telkens installatie mislukt.

MS heeft op 26-1-2017 al een oplossing aangeboden in de vorm van KB3216755. Vooralsnog alleen via de update catalogus. Als je aldaar kijkt bij KB3213986 staat daar bij tabblad Details pakket ook: Deze update is vervangen door de volgende updates:Cumulatieve update Windows 10 Version 1607 voor x64-systemen (KB3216755)

Als afgelopen dinsdag de nieuwe februari updates niet waren tegengehouden, had deze oplossing er zeker bijgezeten.

Nu kun je het oplossen door de genoemde correctie/vervanger van KB3213986 handmatig te downloaden en te installeren door deze download gewoon te dubbelklikken. Voor links zie mijn eerdere bijdrage 2 entries hoger.

[ Voor 16% gewijzigd door TanteBeth op 19-02-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQprof
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-09 15:19
@TanteBeth

Ik heb geprobeerd om de windows update KB3216755 te installeren. Maar het heeft hetzelfde resultaat als KB3213986.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-03 06:41

chf

Als het enige troost is, ik heb quasi het volledige voorbije weekend gespendeerd om identiek hetzelfde probleem trachten op te lossen op de laptop van mijn zus.
Geen enkele van de mogelijke "oplossingen" werkt.
Windows Update gereset, DISM /ScanHealth en SFC /scannow geven beide aan dat alles ok is, manuele install van zowel KB3213986 als KB3216755 falen...

Ik heb het gehad met Windows 10. Op Home Ed. is het niet mogelijk automatische Windows Updates uit te schakelen en het is ook niet mogelijk om selectief bepaalde updates te blokkeren.
Allemaal goed en wel, maar dan verwacht ik wel dat updates werken of dat Windows Update op zijn minst slim genoeg is om uit zichzelf een update opzij te parkeren die mislukt (of desnoods pas opzij zet na 2 failures).
Nu blijft WU dezelfde update downloaden en installeren iedere keer de laptop wordt afgesloten.
1 uur om te installeren en 1 uur om de installatie ongedaan te maken. Pure waanzin!

Troubleshooten is quasi onmogelijk vanwege een Windows Update log corruption bug waardoor er honderden "No Format Information found" lijnen in de log staan (https://social.technet.mi...ate?forum=win10itprosetup).

Mijn echtgenote wil binnenkort een laptop kopen. Keuze was tot nu toe gevallen op een Dell XPS 15... Het zal echter een MacBook worden.

Trouwens, de "oplossing" die ik heb toegepast zodat m'n zus op zijn minst op haar laptop kan werken is om de Windows Update service uit te schakelen. Zeker niet ideaal omdat nu ook Windows Defender niet kan updaten. Nood breekt wet...

PS: een volledige reinstall van de laptop met alle apps opnieuw te installeren begin ik niet aan... ik ga niet al die tijd spenderen aan een crappy CU...

Hopelijk vind iemand een echte oplossing of neemt MS zijn verantwoordelijkheid om het probleem ten gronde aan te pakken.
Met alle telemetry-services in Windows 10 zal MS toch wel zien/weten hoeveel installatie-failures er zijn?

Groeten,
Charles
Pagina: 1