[bug] Topictitel in meldingen gaat mis op – karakter.

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-11 15:00

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik kreeg een vraag of ik het topic van een thread kon aanpassen omdat de – als een ? in de meldingen naar boven komt.

Volgens mij is dat een bug en zal het wellicht op andere karakters ook misgaan.

Ging specifiek over dit topic:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties – Deel 1

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34

crisp

Devver

Pixelated

Waarom dan niet een gewoon koppelteken gebruiken?

Intentionally left blank

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Dat is een optie, maar de – is ook wel een net streepje.

Proef ik hieruit dat he niet gefixed gaat worden?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 21:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het teken mag in principe niet gebruikt worden voor een nickname. Ik zou ook niet weten hoe ik dat teken op een normale manier uit m'n toetsenbord moet krijgen, alleen dat Office het 'corrigeert' als je 'een - woord' typt. Het lijkt mij daarom redelijk logisch dat het ook niet zou passen in een topictitel.

Reden dat er een ? komt heeft denk te maken met de verschillende character encodings die gebruikt worden. Daar is al wat aan aangepast zodat bepaalde tekens beter worden weergegeven (zoals in emails e.d.), maar iets als dit heeft een veel grotere impact.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34

crisp

Devver

Pixelated

Uiteindelijk is dit probleem wel op te lossen, met een overstap op UTF-8. Dat zit in de pijplijn, maar niet op korte termijn. De meest simpele oplossing op korte termijn is dus om zo min mogelijk 'exotische' karakters te gebruiken, of een mislukte conversie voor lief te nemen. Aangezien we op termijn dus sowieso willen overstappen op unicode loont het de moeite niet om dit soort dingen nog proberen op te lossen...

Intentionally left blank

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Duidelijk, dan doe ik een titlechange en komt dit vanzelf een keer goed.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:26

_David_

FP ProMod

llama llama duck

crisp schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:39:
Uiteindelijk is dit probleem wel op te lossen, met een overstap op UTF-8. Dat zit in de pijplijn, maar niet op korte termijn. De meest simpele oplossing op korte termijn is dus om zo min mogelijk 'exotische' karakters te gebruiken, of een mislukte conversie voor lief te nemen. Aangezien we op termijn dus sowieso willen overstappen op unicode loont het de moeite niet om dit soort dingen nog proberen op te lossen...
offtopic:
Ik zou graag een uitgebreide .plan/review over de uitvoering hiervan zien, erg interessant! :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Pagina: 1