Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-10 17:48
Is waarschijnlijk niet in de goeie sectie, maar vond niet direct een goeie plek, dus feel free to move

Ik heb via mijn werk de mogelijkheid om een 34 inch curved aan te kopen, meer bepaald de 34UC88-B voor een goeie korting. Issue is of ik niet weet of mijn systeem de performance wel zal trekken zonder kwaliteitsverlies, momenteel zit ik op een gewone benq van 24inch.

Mijn dxdiag:

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 2/18/2017, 10:54:27
Machine name: ----
Machine Id: {44E63ED1-6F2D-483A-83BE-97B7DE4CE2EC}
Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 14393) (14393.rs1_release.161220-1747)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: MSI
System Model: MS-7817
BIOS: V4.3
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8120MB RAM
Page File: 3156MB used, 13155MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 12
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
Miracast: Available, with HDCP
Microsoft Graphics Hybrid: Not Supported
DxDiag Version: 10.00.14393.0000 64bit Unicode

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce GTX 970
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce GTX 970
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Type: Full Device
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_13C2&SUBSYS_31601462&REV_A1
Device Status: 0180200A [DN_DRIVER_LOADED|DN_STARTED|DN_DISABLEABLE|DN_NT_ENUMERATOR|DN_NT_DRIVER]
Device Problem Code: No Problem
Driver Problem Code: Unknown
Display Memory: 8119 MB
Dedicated Memory: 4059 MB
Shared Memory: 4060 MB
Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: BenQ RL2455
Monitor Model: BenQ RL2455

-Iets anders dat me recent is opgevallen: tijdens WD2 kreeg ik een melding dat er niet genoeg geheugen was voor een stabiele prestatie (nieuw sinds de 13gig update daar), wat vreemd is daar ik een tijdje geleden er een lat heb laten bijsteken voor een totaal van 16GB.

Nu zie ik effectief in de dxdiag:

Available OS Memory: 8120MB RAM

Is er iets misgelopen bij de installatie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:59
Wat wil je er mee gaan doen? Wat voor componenten gebruik je, merk, type etc? Hoeveel latjes geheugen heb je nu in totaal, in welke sloten zitten die?

Kortom, iets meer informatie zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
- Gaat het scherm een significante negatieve impact hebben op performance met mijn huidige setup
- Is het normaal dat mijn dxdiag dit toont wanneer ik 16GB heb

Meer informatie dan wat er in de OP staat heb je echt niet nodig hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:20:
- Gaat het scherm een significante negatieve impact hebben op performance met mijn huidige setup
Kan.
- Is het normaal dat mijn dxdiag dit toont wanneer ik 16GB heb
Hangt er een beetje vanaf wat de BIOS zegt, als die ook 8GB zegt heb je of een probleem met het geheugen zelf (of je bent opgelicht :/), een limiet van 8GB zit er iig niet in Windows, 4GB wel maar dat is met je 64 bit OS geen probleem.
Tja, toch wel... Het scherm zelf zal wel aan gaan, misschien verbruikt het iets meer stroom maar verder zal het allemaal passen en zal je prima ermee kunnen internetten. Wil je echter specifieke programma's of games draaien dan hangt het volledig op wat je draait... Enige wat je TS over de GPU zegt is welke het is en welk scherm je wil aansluiten, de rest van je TS gaat over dxdiag 8GB ram...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik ga geen groter scherm kopen om gewoon tv op te kijken.... ik denk ook dat de meesten hier een pc hebben om op te gamen, en ik vermeld watch dogs 2, dus wat denk je zelf dat ik ermee ga doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Tja als je wil dat wij je helpen mag je best wel wat eigen inzet tonen door in 1 of 2 zinnetjes dat te vertellen, het is geen helpdesk ;)
Maar ja, uiteraard gaat een hogere resolutie zwaarder zijn voor je systeem, settings wat lager of lagere resolutie en je kan weer door met dezelfde FPS.
Anders zal je even bij een paar andere topics hier op GoT kunnen kijken, daar zie je welke GPU's ze aanraden in wat voor situatie.

Edit: Nvm, als je niet de moeite wil nemen om je vraag te stellen hoef je ook geen antwoord te verwachten :+

[ Voor 11% gewijzigd door RGAT op 18-02-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Maar de vraag is niet welke gpu ik wil of zou moeten hebben, de vraag is hoe doenbaar mijn huidige setup is moest ik dat scherm in gebruik nemen. En sorry, het antwoord "kan", ben ik niets mee, moest je dat nog niet door hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 15:20
AntiChrist7 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:17:
Maar de vraag is niet welke gpu ik wil of zou moeten hebben, de vraag is hoe doenbaar mijn huidige setup is moest ik dat scherm in gebruik nemen. En sorry, het antwoord "kan", ben ik niets mee, moest je dat nog niet door hebben
Lekker constructief....

Zoals RGAT zegt, het KAN doenbaar zijn. Maar je moet wel aangeven wat je dan wilt draaien en wat voor jou acceptabel is. We hebben geen glazen bol.
Bijv: Half-Life 2 gaat perfect draaien op 3440x1440, Max settings @60fps. Witcher 3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
De antwoorden "kan" en "neem een betere gpu" zijn ook allesbehalve constructief. Als je naar de dokter gaat en je zegt "ik denk dat ik de griep heb", hoop je ook op een beter antwoord dan "kan".

Ik wil gewoon weten of ik een redelijke performance ga hebben. Dat houdt in midhoge settings zoals ik ze nu hanteer. En nee, het is niet om games van 10 jaar geleden te spelen, dat kan je toch zelf ook bedenken

EDIT: weet je wat, vergeet het maar. Dat is al de derde keer hier dat ik op een gewone vraag geen normaal, to the point antwoord kan krijgen. Ik ga wel naar reddit of toms hardware

[ Voor 18% gewijzigd door AntiChrist7 op 18-02-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Wat voor antwoord wil je dan? Je stelt een halve vraag 'kan dit?' Ja kan wat?
Als je vraag is of game X op bepaalde resolutie en settings kan werken met 'genoeg' FPS dan had je dat simpelweg kunnen googlen (vandaar eigen inzet), ik neem aan dat je zelf al het minimale wel gedaan hebt en dus dat antwoord al hebt gevonden, dan blijft er weinig over om te beantwoorden.
Helemaal als je de rest niet wil beantwoorden (zo vroeg ik wat je BIOS over je geheugen zei en is er zat keren uitgelegd dat we meer info nodig hebben.)
Oftewel: wat is nu je exacte vraag en neem even de (twee?) minuten de tijd om m goed en geheel op te schrijven, of geef ons een adresje voor glazen bollen ;)
We willen best helpen (daarom zitten we hier) maar dan moet je ook ons helpen jou te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Voor de tweede keer dan:

Gaat het scherm een significante negatieve impact hebben op performance met mijn huidige setup?

Enja ik heb gegoogled, maar verrassend genoeg, kom ik niet zoveel resultaten tegen die specifiek mijn setup vermelden. Dat het meer resources vraagt, dat weet ik zelf ook, de vraag is wat ik ervan ga merken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
I give up... Moet haast wel een troll zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:59
RGAT schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:17:
Ongelofelijk, ik geef het ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Snap het wel dat een aantal het opgeven, denk echter niet dat de TS helemaal snapt wat nu van hem gevraagd word.
Men wil weten of je gaat gamen op dit scherm, zo ja op welke resolutie? HD, 4K etc. Dan rest de vraag, uit elke componenten bestaat je pc, welke gpu, welke RAM en hoeveel, welke CPU etc. Kortom er ontbreekt wat informatie.
Is dat bekend en is vervolgens bekend welke games er gespeeld gaan worden, welke programma's je gaat gebruiken dan kan er waarschijnlijk wat nuttigers gezegd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
RGAT schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:17:
__xeno__ schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Ongelofelijk, ik geef het ook op.
Dank jullie voor jullie compleet nutteloze input. Schijtantwoorden geven als "kan" en "half life 2 ga je goed kunnen draaien" en dan verbaasd zijn dat ik er niet blij mee ben. Kan je je afvragen wie de troll hier is.
Maar zoals gezegd, niet de eerste keer hier. Begrijpend lezen stond duidelijk niet in het curriculum

@Mrjraider : het meeste van mijn specs vind je al terug in mijn dxdiag in post 1. Ik wil niet opscheppen, maar er zijn er veel die hun specs pas op pagina 2 geven bij problemen.
En ok , misschien geef ik niet alles, maar dat is omdat ik uitga van gezond verstand. Als ik dit scherm neem is het niet om te gamen op 1920x1080 zoals ik ervoor al deed, of gams uit 2005 te spelen, maar om het maximum eruit te halen. Is dat een wereldschokkende onthulling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:37
Waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op een paar simpele vragen? Jij bent diegene die hulp zoekt, als men dan vraagt voor welke toepassing(en) je de pc gebruikt, dan kan je daar toch gewoon antwoord op geven? Als je alleen maar wat zit te browsen of Minecraft zit te spelen, dan zul je weinig verschil merken.

Maar ook hier geldt weer de vraag aan jou: wat zijn jouw verwachtingen? Wil je met die setup, alle nieuwe games (zoals Witcher 3) op 60+FPS spelen, of vind je 30 tot 40FPS ook al genoeg? Of speel je games die minder veeleisend zijn, zoals Doom of World of Warcraft? Indien je geen antwoord wilt geven op dergelijke vragen, dan kan niemand jou een degelijk antwoord geven en dan krijg je, niet geheel verwonderlijk, reacties zoals hierboven dat men het wel goed vindt en dat je het dan maar zelf moet uitzoeken.

edit: en tevens, je kunt op Google niets vinden? Als je "gtx 970 3440x1440" ingeeft, kom je een waslijst met forum topics, reviews en benchmarks tegen die zeer hoogstwaarschijnlijk meer dan genoeg informatie geven over hoe een setup met een GTX970 op die resolutie zal gaan presteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Moi_in_actie op 18-02-2017 17:04 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:54

br00ky

Moderator Harde Waren
AntiChrist7 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:48:
EDIT: weet je wat, vergeet het maar. Dat is al de derde keer hier dat ik op een gewone vraag geen normaal, to the point antwoord kan krijgen. Ik ga wel naar reddit of toms hardware
Okay, dan gaat die dicht. Je zult het toch echt jezelf moeten aantrekken want je openingspost is alles behalve volledig, alsmede wat je precies verwacht. Ja je geeft een hele lijst (vooral irrelevante) specs, maar wat je zelf gevonden hebt ontbreekt volledig. Er staan genoeg benchmarks van je videokaart (wat de belangrijkste determinant voor prestaties in games is) in je resolutie. Die heb je binnen een paar minuten bij elkaar gegoogled.

Zinsnedes als;
AntiChrist7 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:20:
AntiChrist7 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:17:
[...]moest je dat nog niet door hebben
AntiChrist7 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:49:
[...[Dank jullie voor jullie compleet nutteloze input. Schijtantwoorden geven als "kan" en "half life 2 ga je goed kunnen draaien" en dan verbaasd zijn dat ik er niet blij mee ben. Kan je je afvragen wie de troll hier is.
Maar zoals gezegd, niet de eerste keer hier. Begrijpend lezen stond duidelijk niet in het curriculum
maken niet dat men nog te trappelen staat je te helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.