Toon posts:

Hue constant stroom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha allen,

Ik heb enige tijd geleden in vier kamers hue spots laten plaatsen na een verbouwing.. Daarnaast hebben deze kamers een grote lamp die ik los van hue wilde bedienen. De bediening geschied via een ouderwetse dubbele wandschakelaar waarmee helaas zowel de hue als de grote lamp uitgezet kunnen worden.

Niet over nagedacht, en voor de monteur was het het eerste hue systeem, dat er op de hue constant stroom moet staan en het systeem nu dus eigenlijk niet te gebruiken is (zeker niet met een vingervlug kind dat gek is op knoppen). In eerste instantie ben ik op zoek gegaan naar een wandschakelaar links/rechts met een blinde kant maar dat is nog niet zo makkelijk te vinden.

Hebben jullie een andere oplossing/idee waar ik mee verder kan? De spotjes verzamelen momenteel stof.

Dank alvast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:00
Gewoon een normale (enkele) wandschakelaar plaatsen en de schakeldraad naar de Hue spots achter de schakelaar doorverbinden met de fasedraad?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

job

Ik zou de schakeldraad (zwart) nooit doorverbinden met de fase (bruin).
De hue aansluiten op een fasedraad is de enige nette en veilige oplossing.

Kijk eens in het plafondpunt, grote kans dat alles daar gewoon aanwezig is (zwart,blauw,geel/groen & bruin). Zit daar geen bruin, dan laat je die er bij trekken.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 18-02-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:36
job schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:30:
Ik zou de schakeldraad (zwart) nooit doorverbinden met de fase (bruin).
De hue aansluiten op een fasedraad is de enige nette en veilige oplossing.

Kijk eens in het plafondpunt, grote kans dat alles daar gewoon aanwezig is (zwart,blauw,geel/groen & bruin). Zit daar geen bruin, dan laat je die er bij trekken.
Waarom niet de schakeldraad gebruiken?
Dat is toch veel gemakkelijker dan een hele nieuwe draad trekken. En de schakeldraad is ook gewoon gemaakt om onder spanning te staan. Zeker als er maar max 50 watt achter hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:52
Het is inderdaad makkelijker. Waarom denk je dat er verschillende kleuren draad worden gebruikt? Alleen maar zwarte draad gebruiken is toch veel makkelijker? En goedkoper! Win win!

Dat is sarcastisch bedoelt maar dat had je vast al wel door.

Voor de veiligheid wil je het niet. Ook al weet je het zelf. Het kan maar zo zijn dat er ooit iemand aan komt die het niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Xander schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:29:
Gewoon een normale (enkele) wandschakelaar plaatsen en de schakeldraad naar de Hue spots achter de schakelaar doorverbinden met de fasedraad?
Inderdaad, met een lasverbinding dan wel, geen kroonsteen oid he? Het is gewoon veilig, op een lampendraad kan stroom staan, dat weet iedereen die iets met elektriciteit doet. Maar je zou hem anders ook bruin kunnen labelen mocht je er slecht van slapen. :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Is het probleem nu dat je een dubbele schakelaar hebt, waarvan de ene kant de grote lamp en de andere kant de Hue schakelt en dat er mensen uit automatisme beide knoppen schakelen?
Of zitten ze echt samen geschakeld?

In het eerste geval is het bijzonder doeltreffend om de Hue-kant van de schakelaar aan te zetten en vervolgens de schakelaar met een plakbandje vast te plakken aan de achterplaat. Zie je nagenoeg niks van en voorkomt per ongeluk schakelen.

(ik had in mijn vorige huis iets vergelijkbaars met de buitenlamp nadat ik daar een bewegingssensor op had gezet)
Pagina: 1