Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper2003
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-06-2017
Mijn vraag
Kan een switch 2 of meer apparaten tegelijkertijd voeden met Internet?

Relevante software en hardware die ik gebruik
2 pc's naast elkaar

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ff lekker ergens anders spelen

[ Voor 82% gewijzigd door Koffie op 19-02-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 23:01
Ik snap je vraagstelling niet helemaal goed.
Het idee van een switch is het koppelen van meerdere apparaten op laag 2.

Wanneer je een default gateway naar het internet in dat segment heb. Kan je alle aangesloten apparaten voorzien van die default gateway en dus voorzien van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 16:48
Hangt af van de switch. Sommige kunnen op alle poorten voeden tot een bepaald wattage. Sommige kunnen maar op enkele poorten voeding leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een switch kun je zien als een netwerk verdeeldoos, net zoals een verlengdoos voor je stroom. Als je zorgt dat er een router aan zit (modem / adsl / kabel) die ip adressen uitdeelt (DHCP) of je daar zelf voor zorgt kun je via NAT met alle op de switch aangesloten apparatuur internet op normaal gesproken. Maar het kan zijn dat ook ik je vraag niet goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een switch is een knooppunt in je netwerk, of, zoals je het noemt, je "internetverbinding". Het verdeelt één aansluiting over meerdere computers of apparaten die internet nodig hebben.

Om een voorbeeld te geven:
Afbeeldingslocatie: http://www.proactiveitservices.com.au/blog/wp-content/uploads/2011/03/network-switch.gif

Hier zie je dat na het modem, waarmee je verbinding maakt met het internet, de switch komt. De switch zorgt er voor dat alle computers in huis die met een kabel aangesloten zijn ook echt internet kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

sypie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:41:
Een switch is een knooppunt in je netwerk, of, zoals je het noemt, je "internetverbinding". Het verdeelt één aansluiting over meerdere computers of apparaten die internet nodig hebben.

Om een voorbeeld te geven:
[afbeelding]

Hier zie je dat na het modem, waarmee je verbinding maakt met het internet, de switch komt. De switch zorgt er voor dat alle computers in huis die met een kabel aangesloten zijn ook echt internet kunnen krijgen.
Wat alleen werkt als het modem een router heeft ingebouwd, of een router is geïnstalleerd op één van de aangesloten machines, wat niet altijd vanzelfsprekend is.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 18-02-2017 11:43 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De switch is een soort "splitter". Om veel apparaten aan één apparaat te verbinden (meestal de router). net als een 3 of 4 voudige snoerstekker. Ook een "splitter". Meer dan dat doet het niet (de L3 switches buiten gelaten).

Dus terugkomend op jouw vraag: Ja, dat kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat de TS op zoek is naar een router. Wat voor apparaat zorgt nu voor Internet (merk, type, provider)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

kasper2003 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:16:
Mijn vraag
Kan een switch 2 of meer apparaten tegelijkertijd voeden met Internet?

Relevante software en hardware die ik gebruik
2 pc's naast elkaar

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
We verwachten naast een basiskennis van het onderwerp ook eigen inzet. Heel eerlijk gezegd mis ik beide in je topic.
Zoals al aangegeven is een switch niet heel meer dan een apparaat om van 1 stopcontact (netwerkaansluiting) meerdere stopcontacten (meerdere netwerkaansluitingen) te maken.
Of je daarmee kunt internetten hangt er vanaf of je switch (stopcontact) aangesloten is op een apparaat wat uberhaupt internet kan delen (een router -> je groepenkast voor stroom).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.