Notificatie na moderatie van forum post

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Notificatie krijgen als een mod je forum post aanpast.

Volgens mij heeft dit niet een hele uitgebreide uitleg nodig.

Een voorbeeld

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50214125

Dit bericht is geëdit door een mod, ik had geen idee dat dit is gebeurd, vandaag wou ik er opvolging aangeven, en toen kwam ik er achter.

Het gaat mij verder niet over deze specifieke forumpost, dit is puur ter voorbeeld.

[ Voor 0% gewijzigd door inbedrijf op 18-02-2017 13:22 . Reden: foutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik ken nog een mooi voorbeeld :) : Iemand die de modbreak met verwijzing naar de wijzig-knop heeft gemist en gewoon doorgaat met meerdere berichten achter elkaar plaatsen.

De reden van de modbreak terzijde, een notificatie voor een modbreak zou wel erg handig zijn ja. Sommige topics gaan zo hard dat je een heel eind moet terugscrollen/-bladeren om te zien of en wat er gemodbreaked is. Vaak valt het gewoon niet op...

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 18-02-2017 13:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar het is ook niet altijd noodzakelijk. Stel er wordt een linkje verwijdert omdat het tegen het beleid gaat, of de hele post wordt leeggehaald gevolgd door een PM, dan heeft een notificatie geen nut.

In het voorbeeld van Raven zie ik eerder dat de mod in kwestie een reactie eronder plaatst, in het topic, met de melding over de knop danwel een PM hierover.

Nog mooier: wat als een moderator mede-auteur is van een groot topic. Moet dan elke andere mede-auteur een bericht krijgen hierover als er iets is aangepast door hem/haar?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 12:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit verzoek is recent ook gedaan. :Notificatie als iemand anders jouw post wijzigt :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:36:
In het voorbeeld van Raven zie ik eerder dat de mod in kwestie een reactie eronder plaatst, in het topic, met de melding over de knop danwel een PM hierover.
In mijn voorbeeld werd een van de berichten aangepast, geen apart bericht.
Hero of Time schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:36:
Nog mooier: wat als een moderator mede-auteur is van een groot topic. Moet dan elke andere mede-auteur een bericht krijgen hierover als er iets is aangepast door hem/haar?
Kan er in zo'n geval geen check gemaakt worden of de mod die het bericht aanpast ook (mede)auteur van de startpost is? Waarbij die check dan alleen voor de startpost en evt het bericht daarna ook (i.v.m. lengte startpost) gedaan wordt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Raven schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:59:
[...]

In mijn voorbeeld werd een van de berichten aangepast, geen apart bericht.
Jij had het specifiek over iemand aanspreken die meerdere berichten na elkaar post door zijn laatste te bewerken en daar de waarschuwing in te zetten. Dat is niet gebruikelijk voor crew om te doen. Of we melden 't in het topic of nog liever spreken de persoon direct aan. Oftewel, het komt niet voor en mocht het wel gebeuren dan is het een foutje.
[...]

Kan er in zo'n geval geen check gemaakt worden of de mod die het bericht aanpast ook (mede)auteur van de startpost is? Waarbij die check dan alleen voor de startpost en evt het bericht daarna ook (i.v.m. lengte startpost) gedaan wordt?
Zou kunnen, maar moet er echt extra complexiteit komen met die functie?

Hoe dan ook, het is al eerder gevraagd en er is daar aangegeven dat het op de achtergrond wordt besproken. Want wij vinden het ook wel zo handig, niet alleen gebruikers.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:16:
[...]

Jij had het specifiek over iemand aanspreken die meerdere berichten na elkaar post door zijn laatste te bewerken en daar de waarschuwing in te zetten. Dat is niet gebruikelijk voor crew om te doen. Of we melden 't in het topic of nog liever spreken de persoon direct aan. Oftewel, het komt niet voor en mocht het wel gebeuren dan is het een foutje.
Zie Tweak glasvezel-topic ;)
Hero of Time schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:16:
[...]

Zou kunnen, maar moet er echt extra complexiteit komen met die functie?

Hoe dan ook, het is al eerder gevraagd en er is daar aangegeven dat het op de achtergrond wordt besproken. Want wij vinden het ook wel zo handig, niet alleen gebruikers.
Tsja, er zijn uitzonderingen, daar zal dan wel rekening mee gehouden moeten worden denk ik dan :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Dit topic had ik niet gevonden.... excuus daarvoor, dit topic dekt voor mij de lading. Dus hier mag een slotje op. _/-\o_
Pagina: 1