kleine (2in1?) laptop gezocht voor studie/onderweg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb op Tweakers even een account aangemaakt in de hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik begin komende maand met het schrijven van mijn scriptie waarvoor ik een laptop zoek die ik onderweg mee kan nemen. Ik zoek dus een laptop waarmee ik op internet artikelen kan openen (pdf bestanden) en waarmee ik in word kan typen. Daarnaast zoek ik een laptop met een lange batterij duur. Ik zal komende maanden vaak onderweg zijn en wil ik graag onderweg werk verrichten. Grootte liefst rond de 10 a 11 inch. Ik zal de laptop verder niet gebruiken voor media en games. Oja het liefst koop ik een laptop dat zo goedkoop mogelijk is. Een 2in1 laptop klinkt handig, aangezien je die makkelijk mee kan nemen.

Nu is mijn vraag aan jullie, waar moet ik opletten als ik er 1 aanschaf? Ik heb totaal geen verstand van de specificaties. Ik heb al op internet gekeken, maar de specificaties zeggen mij niets. Dus een kleine laptop met lange batterij duur, en waarmee ik pdf bestanden kan downloaden op internet, en word kan typen.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piekevanbeekum
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-08 12:58
welke games wil je er op spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb op basis van wat je aangeeft een selectie gemaakt in de Pricewatch. De processor is in jouw geval niet zo belangrijk want een beetje internetten en Word vraagt niet zoveel. Maximaal 11,6" en een maximaal gewicht va 1,5 kilogram, 4 Gb intern geheugen want je wil dat Windows een beetje soepel loopt, minimaal 64 Gb opslag want 32 icm Windows 10 is echt te krap ook al zeggen ze van niet. En het resultaat is dit lijstje Selectie Tweakers Pricewatch.
Er staat ten onrechte 1 Chromebook tussen want die heeft echt geen Windows maar verder kun je de beste specificaties kiezen voor je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:05:
Ik zal de laptop verder niet gebruiken voor media en games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piekevanbeekum
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-08 12:58
sorry verkeerd gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens kijken naar een Chromebook. Ideaal voor het doel waarvoor je een laptop zoekt. Lekker goedkoop en presteert prima. Omdat het een Chromebook is, voldoet 2 GB prima.

Ook makkelijk als je je scriptie in Google Docs invoert, omdat je die dan eenvoudig op elke PC kan openen en ook niet per ongeluk kwijt kan raken. Buiten de deur kan je evt. offline werken en zodra je verbinding maar met het internet word de laatste versie weer geüpload naar Google Drive.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@synoniem: Bedankt voor je selectie! Daar kan ik echt wat mee. Weet ik gelijk ook waar ik op moet letten! :)

@Norman77: Hmm een Chromebook, daar heb ik nog niet naar gekeken. Is dat veel goedkoper dan wat Synoniem mij adviseerde? Met Google Docs heb ik inderdaad weleens mee gewerkt met groepswerk, alleen qua layout verspringt dat altijd alles. Vet irritant haha. Maar stel dat ik toch voor Google Docs kies. Is deze niet toegankelijk via zo'n 2in1laptop/hybride laptop?

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Metaalhoofd Thx voor de link, is denk wel een goede ook.

Weten jullie trouwens van de genoemde laptops in dit topic, welke het langst mee zal gaan qua accuduur?

Trouwens mijn broer kwam aan met deze laptop: http://www.mediamarkt.nl/...00ha-fd0053t-1481433.html

Voldoet deze aan mijn wensen en wat is precies het verschil met de genoemde laptops van jullie?

Bedankt!!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:27:

Weten jullie trouwens van de genoemde laptops in dit topic, welke het langst mee zal gaan qua accuduur?

Trouwens mijn broer kwam aan met deze laptop: http://www.mediamarkt.nl/...00ha-fd0053t-1481433.html

Voldoet deze aan mijn wensen en wat is precies het verschil met de genoemde laptops van jullie?

Bedankt!!
Deze heeft maar 32 GB eMMC (flash) opslag en dat is voor Windows 10 echt te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:56

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik kocht onlangs een HP Pavilion x2 12 en kan die zeker aanraden! (is wel 12 inch dus iets groter dan wat je aangaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 19:29
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:27:

Bedankt!!
Die zou ik niet doen, ik zou minimaal 4GB werkgeheugen en 64GB opslag kopen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:58:
@synoniem: Bedankt voor je selectie! Daar kan ik echt wat mee. Weet ik gelijk ook waar ik op moet letten! :)

@Norman77: Hmm een Chromebook, daar heb ik nog niet naar gekeken. Is dat veel goedkoper dan wat Synoniem mij adviseerde? Met Google Docs heb ik inderdaad weleens mee gewerkt met groepswerk, alleen qua layout verspringt dat altijd alles. Vet irritant haha. Maar stel dat ik toch voor Google Docs kies. Is deze niet toegankelijk via zo'n 2in1laptop/hybride laptop?

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!
Er zijn van Acer inmiddels 2 modellen Chromebook 2-in-1 verkrijgbaar en andere merken zullen rap volgen.
Persoonlijk zou ik niet voor de opties van Synoniem gaan. Voor W10 heb je toch meer resources nodig om het lekker te laten werken. Als je de producten 1-op-1 vergelijkt zijn ze ongeveer even duur, maar als je eenzelfde gebruikservaring wil, dan is een W10 laptop duurder dan een Chromebook

Het verspringen van layouts in Docs herken ik gelukkig niet. Misschien is dat inmiddels verholpen.

Verwijderd

Als ik dit zo lees, denk ik dat deze laptop alles wel heeft wat je nodig hebt. Met daarbij 8GB Flash geheugen, dus lekker snel met opstarten.
https://shop.its-outlet.n...intgroen-green-nieuw.html
Pagina: 1