Toon posts:

Krakend geluid hkts 16/171S reciever

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sinds 2 weken heb ik een harman kardon set aangeschaft (hkts16 + 171S reciever) en sinds 3 dagen geleden wou ik muziek afspelen via bluetooth en kwam er krakend geluid uit me speakers boven een bepaald geluids niveau

Als ik de reciever op 0db zet en me telefoongeluid op standje 1 t/m 4 zet is er nog niks aan de hand maar daarboven begint het te kraken en word steeds harder, heb al met verschillende telefoons verbinding gemaakt maar is op ieder toestel het zelfde probleem

Maar het rare is als ik de reciever op -30db zet en me tv vollaan is er geen gekraak aanwezig of via de xbox etc dus enkel met bluetooth verbinding..

Kan iemand mij please helpen want denk eraan om het hele zooitje terug te sturen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 01:05:
Als ik de reciever op 0db zet en me telefoongeluid op standje 1 t/m 4 zet is er nog niks aan de hand maar daarboven begint het te kraken en word steeds harder, heb al met verschillende telefoons verbinding gemaakt maar is op ieder toestel het zelfde probleem
"standje 1 t/m 4" zegt weinig zonder schaal. Gaat deze tot 5 of 100?
Maar het rare is als ik de reciever op -30db zet en me tv vollaan is er geen gekraak aanwezig of via de xbox etc dus enkel met bluetooth verbinding..
-30db klinkt dan ook niet heel spannend. Wat als je het volume opschroeft met de tv als bron?
Kan iemand mij please helpen want denk eraan om het hele zooitje terug te sturen
1. Probeer eerst even met relevante vergelijkingen te komen. Een via hdmi aangesloten Xbox icm een -30db setting vergelijken met een Bluetooth stream op een compleet ander volume is imho beyond appels met peren. Eerder niveautje Olifant versus snijplank.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
standje 1 t/m 4" zegt weinig zonder schaal. Gaat deze tot 5 of 100?

Telefoon geluid gaat gewoon tot 10

-30db klinkt dan ook niet heel spannend. Wat als je het volume opschroeft met de tv als bron?

Niks aan de hand, ik kan reciever ook +1db en tv vollaan en hoor ik nog steeds niks geen gekraak

1. Probeer eerst even met relevante vergelijkingen te komen. Een via hdmi aangesloten Xbox icm een -30db setting vergelijken met een Bluetooth stream op een compleet ander volume is imho beyond appels met peren. Eerder niveautje Olifant versus snijplank.

Wat ik bedoelde is dat als ik de tv op -30db of +1db of wat dan ook doe en me tv/xbox vollaan zet er niks aan de hand is maar ik moet geen -30db of lager proberen via bluetooth want dan kraakt het als een malle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 01:37:
standje 1 t/m 4" zegt weinig zonder schaal. Gaat deze tot 5 of 100?

Telefoon geluid gaat gewoon tot 10

Niks aan de hand, ik kan reciever ook +1db en tv vollaan en hoor ik nog steeds niks geen gekraak

Wat ik bedoelde is dat als ik de tv op -30db of +1db of wat dan ook doe en me tv/xbox vollaan zet er niks aan de hand is maar ik moet geen -30db of lager proberen via bluetooth want dan kraakt het als een malle
Probeer eens de versterking of volledig door de telefoon te regelen of volledig door de reciever. Dus telefoon op standje 10 en de receiver op laag niveau en vice versa.
Ontkracht overigens nog steeds niet mijn Olifant/snijplank-theorie. Sowieso is draad versus draadloos per definitie een oneerlijke vergelijking. Daarnaast is de manier van overdracht totaal verschillend. BT b.v. gooit er een deftige compressie over terwijl jouw Xbox het oorspronkelijke digitale audio signaal onbewerkt doorstuurt en de receiver laat doen waar hij voor gemaakt is. Dit in tegenstelling tot jouw telefoon waar je een inferieur geluidschipje al een significant stukje versterking laat verzorgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Switchie op 18-02-2017 02:45 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Komt er op neer dat bluetooth eigenlijk niet in staat om het zelfde te produceren als kabelverbinding
En dat ik als ik hard muziek wilt luisteren dat beter via een aux kabel moet doen ?

Wat dat te gaat ben ik ook wel echt een onderdeurtje in dit soort zaken want veel verstand heb k er niet van