• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 12:13
Ik wil graag de HDD in mijn mediaspeler (popcorn hour A300) kunnen bereiken via mijn PC.

Beide zijn via een ethernetkabel verbonden met de router.

Het lukt mij echter niet, ik zie de A300 wel bij mijn netwerk op de pc als beide aanstaan, maar ik kan hem niet openen.

Ook lukt het mij niet om de wired connection op de a300 werkende te krijgen, ik krijg dan in de setup bij obtain an IP adress de foutmelding 'unable to connect to your router, please make sure DHCP is on'.

DHCP staat volgens mijn instellingen aan, en de ethernetkabel werkt prima als ik hem bijvoorbeeld voor mijn SteamLink gebruik.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Waarschijnlijk een setting in de popcorn waarmee je de hdd kunt delen op het netwerk.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Rixos
Het is me gelukt, ik moest nog NMT apps installeren op de PCH.

Ik kan nu files transferren naar de hdd in de pch.

Enige probleem waar ik nu mee zit is dat mijn tv de hdd in de mediaspeler niet meer ziet via usb, dat deed ie eerst wel.

Ik zou dus graag een opslagmedium willen hebben waar ik via lan bestanden op kan zetten en ik ook kan gebruiken om o.a. 4k bestanden af te spelen op de mediaspeler van mijn t.v.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rixos schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:58:
Het is me gelukt, ik moest nog NMT apps installeren op de PCH.

Ik kan nu files transferren naar de hdd in de pch.

Enige probleem waar ik nu mee zit is dat mijn tv de hdd in de mediaspeler niet meer ziet via usb, dat deed ie eerst wel.

Ik zou dus graag een opslagmedium willen hebben waar ik via lan bestanden op kan zetten en ik ook kan gebruiken om o.a. 4k bestanden af te spelen op de mediaspeler van mijn t.v.
Je tv kan sowieso niet rechtstreeks Blu-rays oid afspelen vanaf USB. Dat is toch juist de reden waarom je een popcorn hebt draaien?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Rixos
Switchie schreef op zondag 19 februari 2017 @ 00:03:
[...]

Je tv kan sowieso niet rechtstreeks Blu-rays oid afspelen vanaf USB. Dat is toch juist de reden waarom je een popcorn hebt draaien?
Dat kan die wel, het is een ks7000 en die heeft een ingebouwde mediaspeler. 4k HDR bestanden afspelen via usb gaat allemaal prima. De mediaspeler had ik al jaren eerder aangeschaft.

[ Voor 6% gewijzigd door Rixos op 19-02-2017 10:25 ]