Beveiligingscameraatje + local server voor opslag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik zoek een?
(Setje) Beveiligingscamera('s) voor buiten.
Mijn ouders willen een paar camera's om het huis, eentje boven de voordeur en eentje in/bij het tuinhuisje achterhuis.

Wat is je budget?
Geen idee, niet te duur. Ik denk dat een 150 euro per camera (dus grofweg 300-350 voor het pakket) wel redelijk toepasselijk is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het erf bekijken, en wanneer er beweging is dan ook opnemen. Dit is voornamelijk voor als we achter in de tuin zitten en er komt iemand voor het erf op, dat ze dan via een app op de (android) telefoon de camera kunnen bekijken.

Ze zijn niet zo huiverig over kabels trekken dus PoE gaat 'm niet worden, wel zijn er stopcontacten waar de camera in geprikt kan worden. Gezien men die er ook zo weer uit kan trekken, willen ze wel een of andere vorm van lokale opslag binnenshuis (denk aan een NAS, ik dacht aan een Raspberry Pi).

Specificaties:
- buitenshuis
- Stroom via stopcontact
- Bewegingsdetectie
- Microfoon en/of Luidspreker hoeft niet
- Lokale opslag mag, moet wel kunnen backuppen naar een lokale nas
- Iets van een android app

Mijn plan was om de camera's op te hangen, en dan een Raspberry pi in de meterkast te hangen met een externe harde schijf via USB eraan, waar de gegevens via een cron-job (elke 5 seconden?) of wellicht als de camera activeert, overgezet worden en gearchiveerd.
En dan kan ik altijd nog eens per week een backup versturen naar mijn (off-site) server, maar dat is niet in de scope van dit topic :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Van goedkoopst naar duurst:
pricewatch: Foscam FI9800P
pricewatch: Foscam FI9900P
pricewatch: Nest Cam Outdoor
(Of de vergelijker: https://tweakers.net/pric...are/466149;465884;666571/)

Vader had zelf ook deze voorbij zien komen: aanbiedingen.telegraaf.nl/waterproof-outdoor-ip-camera-140217.html
Hele leuke camera, en ook nog zwaar afgeprijsd, allees geen naam of merk ;(

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kan weinig informatie vinden waar ik denk dat ik iets mee kan, en er isook niet echt een forumhoekje waar dit besproken wordt, dus ik weet eigenlijk niet zo goed in hoeverre ik (absoluut niet) op de juiste weg zit...

Ik denk na over de woorden van het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Aangezien je geen kabels wilt trekken. Heb je überhaupt een beetje stabiel Wi-Fi bereik op de plekken waar je de camera's wilt plaatsen?

Ps. Nog even mijn 2 cents.
- je geeft aan op een erf te wonen wat suggereert dat je ergens buitenaf woont. Imho niet een locatie voor zogenoemde gelegenheidsdieven maar meer voor (goed voorbereide) boefjes met een specifiek doelwit. In dat geval hebben ze vaak hun huiswerk gedaan en allang gezien dat ze, met een simpele stekker-pull, de camera onklaar kunnen maken. Ergo, niet beste oplossing "tegen" inbraak oid
- Al zouden ze de camera's over het hoofd zien. Heb je hooguit beelden van een boefje dat over jouw erf loopt. Als hij vervolgens het huis leegrooft mag hij ongetwijfeld even uitleggen wat hij die avond bij jullie huis deed maar waterdicht bewijs zal het imho niet zijn.
En dan kan ik altijd nog eens per week een backup versturen naar mijn (off-site) server, maar dat is niet in de scope van dit topic :)
Hoewel misschien niet "in de scope" maar ben toch even benieuwd. Waarom beelden van de plaatselijke pakketbezorger willen archiveren? Zou me er überhaupt even in verdiepen wat hierin wordt gezegd in de wet. Denk namelijk niet dat je dit "legaal" mag doen.

[ Voor 80% gewijzigd door Switchie op 18-02-2017 01:00 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hoi Switchie, bedankt voor je twee centen :)

Boven de voordeur hebben we goed wifi-bereik, de tweede plek ietwat minder maar dat moet goedkomen, blijkbaar.

We wonen niet bepaald buitenaf, alleen hebben we een leuk stukje erf wat pa en ma willen bekijken. Plus, ik zeg niet dat het ermee samenhangt, maar er zit een asielzoekerscentrum in het dorp waar de bewoners van het dorp niet bepaald positief over zijn...

Klopt, met een simpele stekker-pull doet ie het niet meer, maar dan moet je eerst al een ladder mee hebben, aldus mijn vader. Hij heeft er niet zoveel verstand van en ik ben de IT'er in huis, dus mag ik op onderzoek, komt het op neer :P

Klopt, het off-site archiveren was slechts een hersenspinsel en dat zou best eens niet helemaal legaal zijn. Ik zal me daar eerst nog eens in verdiepen :)

Ik denk na over de woorden van het leven.