Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehooghe
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo, op aanraden en plaatsgebrek een NUC BOXNUC5i7RYH aangeschaft met 2x8 DDR3-L geheugen,
een SSD M.2 van 250GB en SATA 2.5" van 2T. Daarbij ook Windows10 op usb. Mijn (vriend) :-( laat mij nu stikken voor de installatie. Op You Tube al filmpjes gezien maar weet niet goed hoe en zit met twijfels. Ik zou win 10 op de SSD willen zetten en de rest ook de latere downloads op de drive. Moet er daarvoor in de bios iets worden aangepast zodat ik zelf aangeef op de welke of gaat het automatisch.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23
Zit alles ingebouwd? Zo ja, steek de usb stick in de NUC. Als je opstart, start dan de installatie van Windows 10? Zo nee, herstart en dan F10 op het toetsenbord een aantal keer indrukken. Als het goed is krijg je nu een menu waar je de usb stick kunt kiezen. Gebeurd dit niet, dan moet je in het bios de boot volgorde aanpassen.
Ik vertel dit op de gok omdat ik zelf (nog) geen NUC bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Wat Arunia hierboven vermeldt, klopt. Ik neem aan dat je een USB stick hebt die bootable is met Windows 10 installatiebestand erop? Zo ja, dan kun je die gewoon in de NUC steken en zou die vanzelf in de setup moeten komen, daarna wijst alles zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Lekkere vriend is dat....
Heeft het trouwens een reden dat je een NUC met een verouderde i7 processor gekocht hebt? Je kunt namelijk waarschijnlijk beter pricewatch: Intel NUC NUC7i5BNH met een i5 7260u kopen. Is zelfs iets goedkoper en zal een snellere interne gpu hebben en de cpu zou ook niet onderdoen voor een oudere i7. Moet je je ddr3l SODIMM geheugen wel omruilen voor DDR4 SODIMM.

Je zegt al een paar filmpjes gekeken te hebben. Maar waar twijfel je dan precies over? Als ik het goed begrijp, twijfel je over hoe je windows op de SSD krijgt en de programma's op je harde schijf. Windows is te installeren op je SSD door die te selecteren als er gevraagd wordt op welke schijf je windows installatie moet komen. (je kunt ook even de hdd loskoppelen, dan weet je zeker dat windows op de SSD komt). Als je vervolgens in windows 10 een programma installeert, moet je het pad waar windows het progamma installeert, aanpassen naar D, ipv C. (het is trouwens niet aan te raden om programma's op een hdd te zetten, omdat de SSD juist alles zo lekker snel laadt).

Als je teveel twijfelt, kun je natuurlijk ook naar <insert computerwinkel> waar ze windows installeren voor rond de 50 euro. Maar als je het mij vraagt, is 50 euro erg veel om windows te installeren.

[ Voor 24% gewijzigd door hoi1234 op 18-02-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23
hoi1234 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:06:
Lekkere vriend is dat....
Heeft het trouwens een reden dat je een NUC met een verouderde i7 processor gekocht hebt? Je kunt namelijk waarschijnlijk beter pricewatch: Intel NUC NUC7i5BNH met een i5 7260u kopen. Is zelfs iets goedkoper en zal een snellere interne gpu hebben en de cpu zou ook niet onderdoen voor een oudere i7. Moet je je ddr3l SODIMM geheugen wel omruilen voor DDR4 SODIMM.
Die is alleen nog steeds niet te krijgen.
Wacht zelf ook nog op dat model namelijk om als HTPC in te gaan zetten ivm HDMI 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehooghe
Hallo, de installatie is gelukt maar ik het nog een probleempje. In de bios staat 1: M2 sata samsung ssd waar windows op staat. 2: sata port 0 st2000lm, dit zal de hdd zijn en 3: lan:ibage. In windows is enkel
de ssd op C. te zien. Blijkbaar zit de hdd weggestoken en wordt niet gezien. Ik heb al van alles nagezien maar geen resultaat. Bij het opstarten is de numlock ook altijd uitgeschakeld. Graag wat info.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als de 2,5" HDD nieuw en ongebruikt is moet je hem eerst initialiseren vanuit Disk Management.

Windows toets+R (run), typ diskmgmt.msc.

Na initialisatie kan hij worden geformateerd en daarna kun je er een drive letter aan toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehooghe
HET WERKT. Aan allen bedankt voor de info. Na al die jaren met windows 7 is dit een hele boterham.

Mvg

Erik
Pagina: 1