Op zoek naar (IP)camera voor gebruik in hotelkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibaultG4U
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-01-2021
Hey,

Binnen een 2-tal weken vertrek ik op internationale stage. Ik ga dan 15 weken verblijven in een hotelkamer.
Ik had graag een beveiligingscamera in mijn kamer geplaatst zodat ik op onderzoek kan gaan als er zaken verdwijnen uit mijn hotelkamer.

Ik dacht in eerste instantie aan een IP-camera, maar het hotel werkt met een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee gasten zich kunnen aanmelden op het netwerk. Ik vermoed dat het daarom niet mogelijk zijn om een IP-camera aan te melden op het netwerk.

In principe ben ik dus op zoek naar een camera die offline kan werken. Als hij beweging detecteert, begint hij met opnemen naar een SD-kaartje. Eventueel zou ik ook gebruik kunnen maken van een Raspberry Pi, webcam en WebcamXP, maar ik had graag eerst even gehoord of er een dedicated apparaat bestaat met dit doel.

Thx!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ThibaultG4U schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:20:
Hey,

Binnen een 2-tal weken vertrek ik op internationale stage. Ik ga dan 15 weken verblijven in een hotelkamer.
Ik had graag een beveiligingscamera in mijn kamer geplaatst zodat ik op onderzoek kan gaan als er zaken verdwijnen uit mijn hotelkamer.

Ik dacht in eerste instantie aan een IP-camera, maar het hotel werkt met een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee gasten zich kunnen aanmelden op het netwerk. Ik vermoed dat het daarom niet mogelijk zijn om een IP-camera aan te melden op het netwerk.

In principe ben ik dus op zoek naar een camera die offline kan werken. Als hij beweging detecteert, begint hij met opnemen naar een SD-kaartje. Eventueel zou ik ook gebruik kunnen maken van een Raspberry Pi, webcam en WebcamXP, maar ik had graag eerst even gehoord of er een dedicated apparaat bestaat met dit doel.

Thx!
Je zoekt dus eigenlijk gewoon een "Dashcam" waarvan er al sinds járen meerdere varianten zijn?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:17

Nobby

Nuts!

Nannycam, verborgen camera's in teddyberen etc. Google maar eens.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zo'n beetje elke IP camera heeft tegenwoordig wel een SD card slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibaultG4U
Ik ben wel op zoek naar een systeem waarmee ik ook eenvoudig kan zien als er iets gebeurd is. Idealiter zou ik dus een tijdlijn hebben waarop alle noemenswaardige momenten (waarop iets gedetecteerd werd) zijn aangeduid zodat ik niet de hele opname moet bekijken. Ik vermoed dat de Nannycam van @Nobby en de dashcam van @wimmel_1 deze functionaliteit niet aanbieden.
Megamind schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:23:
Zo'n beetje elke IP camera heeft tegenwoordig wel een SD card slot.
Inderdaad, maar de vraag is een beetje of je elke IP-cam zomaar kan instellen zonder dat hij verbinding heeft met het internet. En zou de IP-camera ook nog steeds bereikbaar zijn lokaal, dus via zijn IP-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:58
Reken erop dat je niet meer welkom bent in het hotel zodra bekend is dat je dit doet.
Makkelijker is om ervoor te zorgen dat er niets kan worden gejat.

In welk land is je stage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Blijft de vraag: Wát ga je met een IP (Internet Protocol) camera willen bereiken als je géén IP connectie hebt? Dan blijft er van je IP camera niets meer over dan dát wat een Dashcam bijvoorbeeld al doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibaultG4U
jeroen3 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:41:
Reken erop dat je niet meer welkom bent in het hotel zodra bekend is dat je dit doet.
Makkelijker is om ervoor te zorgen dat er niets kan worden gejat.

In welk land is je stage?
Nederland dus niet meteen super exotisch, maar hotelkamers staan nu eenmaal niet bekend om hun sterke beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibaultG4U
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:43:
Blijft de vraag: Wát ga je met een IP (Internet Protocol) camera willen bereiken als je géén IP connectie hebt? Dan blijft er van je IP camera niets meer over dan dát wat een Dashcam bijvoorbeeld al doet ;)
Misschien kan ik via ethernet gaan en dan kan ik lokaal de web interface van de IP-camera raadplegen, maar dan is het natuurlijk wel allemaal wat minder subtiel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ThibaultG4U schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:46:
[...]

Misschien kan ik via ethernet gaan en dan kan ik lokaal de web interface van de IP-camera raadplegen, maar dan is het natuurlijk wel allemaal wat minder subtiel :')
En welk protocol ga je dan over ethernet gebruiken? TCP/IP gaat niet werken..... Oftewel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibaultG4U
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:47:
[...]

En welk protocol ga je dan over ethernet gebruiken? TCP/IP gaat niet werken..... Oftewel ;)
Als ik de IP-cam via ethernet verbind met een switch alsook mijn computer, dan kan ik toch naar het IP-adres van de camera surfen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ThibaultG4U schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:50:
[...]

Als ik de IP-cam via ethernet verbind met een switch alsook mijn computer, dan kan ik toch naar het IP-adres van de camera surfen of niet?
Eeuh... Ja? Je wil dus een eigen "netwerkje" opzetten in dat hotel. Hoe wil je dat netwerkje vervolgens naar buiten gaan hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibaultG4U
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:52:
[...]

Eeuh... Ja? Je wil dus een eigen "netwerkje" opzetten in dat hotel. Hoe wil je dat netwerkje vervolgens naar buiten gaan hosten?
Hoeft niet meteen naar buiten hoor. De bedoeling is gewoon dat - als ik in mijn hotelkamer kom 's avonds - ik even naar de web interface kan surfen en checken of er opnames zijn gemaakt de afgelopen dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ThibaultG4U schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:53:
[...]

Hoeft niet meteen naar buiten hoor. De bedoeling is gewoon dat - als ik in mijn hotelkamer kom 's avonds - ik even naar de web interface kan surfen en checken of er opnames zijn gemaakt de afgelopen dag.
Dus je wil dát wat een simpele nanny/dashcam al kan opnieuw gaan uitvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ThibaultG4U schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:53:
[...]

1. Vraag me af of het überhaupt toegestaan is binnen de wettelijke kaders
2. Zo nee, dan heb je wellicht bewijs maar is deze waarschijnlijk ook direct waardeloos als wettig bewijs
3. Checken van beelden doe je toch alleen zodra je het gevoel hebt dat er wat mis is? In dat geval toch een kleine moeite om even een sd-kaartje naar je laptop te prutsen?
Een complete ip setup is uiteraard tweaker-waardig maar waarom kosten en moeite stoppen in iets waar een simpeler alternatief voor is?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibaultG4U
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:56:
[...]

Dus je wil dát wat een simpele nanny/dashcam al kan opnieuw gaan uitvinden?
Neemt zo'n nannycam/dashcam niet gewoon constant op in één grote file? Daar kan je toch niet in een timeline en handige interface gaan scrollen naar noemenswaardige activiteiten in de opname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibaultG4U
Switchie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:58:
[...]

1. Vraag me af of het überhaupt toegestaan is binnen de wettelijke kaders
2. Zo nee, dan heb je wellicht bewijs maar is deze waarschijnlijk ook direct waardeloos als wettig bewijs
3. Checken van beelden doe je toch alleen zodra je het gevoel hebt dat er wat mis is? In dat geval toch een kleine moeite om even een sd-kaartje naar je laptop te prutsen?
Een complete ip setup is uiteraard tweaker-waardig maar waarom kosten en moeite stoppen in iets waar een simpeler alternatief voor is?
Wat is dat simpeler alternatief precies dan dat je voorstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ThibaultG4U schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:00:
[...]

Wat is dat simpeler alternatief precies dan dat je voorstelt?
Gewoon een modelletje met lokale opslag in de vorm van een sd kaartje.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThibaultG4U
Switchie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:03:
[...]

Gewoon een modelletje met lokale opslag in de vorm van een sd kaartje.
Een IP-cam dus? Weet je toevallig of je zo'n IP-cam überhaupt wel kan opzetten zonder een internetverbinding? Hoe kan ik dan precies aan de web interface om de camera in te stellen, waarschijnlijk moet dit alsnog via een lokaal netwerkje gebeuren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ThibaultG4U schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:05:
[...]

Een IP-cam dus? Weet je toevallig of je zo'n IP-cam überhaupt wel kan opzetten zonder een internetverbinding? Hoe kan ik dan precies aan de web interface om de camera in te stellen, waarschijnlijk moet dit alsnog via een lokaal netwerkje gebeuren dan?
Nee, geen ip-cam. Vanwaar je fascinatie om deze camera aan het www te hangen?

Als je dermate wantrouwend bent dat je letterlijk 24/7 je hotelkamer in de gaten wilt houden, zou ik überhaupt niet in een hotel gaan zitten. Stuk beter voor je bloeddruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 09:28
Stop alles gewoon in jouw reiskoffer en doe deze gewoon op slot met een hangslot? Neem de belangrijkste spullen zoals geld en documenten met jouw mee in een tas. Daarnaast is jouw stage gewoon in Nederland en als je bij een beetje 'redelijk' hotel overnacht dan hoef jij je echt geen zorgen over te maken. Daarnaast moet de hotel ook haar naam een beetje hoog houden, dus negatieve publiciteit zullen ze niet uit gaan lokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ThibaultG4U schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:20:
ThibaultG4U schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:43:
[...]
Nederland dus niet meteen super exotisch
:? 8)7

Maar goed. Maakt het allemaal wel wat makkelijker aangezien ik de Nederlandse wet nog ietwat ken.
In ieder geval goed genoeg om te weten dat jouw plannen niet bepaald zijn toegestaan. Je vraagt ons dus eigenlijk om jou te helpen bij een strafbaar feit.

Nou vinden we het achterliggende (technische) vraagstuk wel interessant dus -de rest door de vingers gezien- willen we qua technologische (on)mogelijkheden best een beetje met je sparren. Verwacht echter niet dat we gaan lopen spoonfeeden. Zeker niet gezien de context hiervan. Zou je dus adviseren, op zijn minst zelf je huiswerk te doen. Vragen over opname mogelijkheden zijn prima te Googlen.

In short: dat we, gezien jouw intenties, überhaupt reageren mag je imho koesteren. Ga ons dan aub niet "vervelen" met vragen waarop je zelf (met enige inspanning) het antwoord ook kunt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

offtopic:
Van België naar Nederland. Is dat niet internationaal?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-10 05:12

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Switchie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:31:
[...]

[...]

[...]

:? 8)7

Maar goed. Maakt het allemaal wel wat makkelijker aangezien ik de Nederlandse wet nog ietwat ken.
In ieder geval goed genoeg om te weten dat jouw plannen niet bepaald zijn toegestaan. Je vraagt ons dus eigenlijk om jou te helpen bij een strafbaar feit.
Ik vind het dan wel weer interessant. In welk opzicht zou hij de wet overtreden ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

8088 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 02:53:
[...]

offtopic:
Van België naar Nederland. Is dat niet internationaal?
Woonplaats staat niet vermeld op het profiel en aangezien het gross van de bezoekers uit NL komt was dat voor mij de meest voor de hand liggende aanname. Kan er uiteraard ook naast zitten zoals nu wellicht het geval. Excuses daarvoor :>

Blijf het overigens wel "grappig" vinden dat TS een uitstapje van 50km omschrijft als internationaal. Theoretisch wellicht juist maar wel een tikkeltje pretentieus. Sowieso heeft dit "feit" geen enkele correlatie met zijn vraag. Maar nogmaals excuses dat ik het grappig vond dat ts het expliciet vermeld terwijl het 0.0 meerwaarde heeft voor zijn vraag maar wel "patserig" overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:52:
[...]

Dat kan wel volgens mij. Je hebt 'tools' die verkeer over poort 80 'tunnelen'. Dus als jij een applicatie specifiek op een bepaalde poort hebben wilt wat normaal gesproken dicht staat, kan je dat laten tunnelen over 80. Maar ik weet niet zeker of het van buitenaf wel bereikbaar is zo over poort 80 :P

Maar wat een gedoe. Neem een verborgen camera met beeldregistratie die opneemt bij 'beweging'. Klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gri77ie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 03:08:
[...]

Ik vind het dan wel weer interessant. In welk opzicht zou hij de wet overtreden ?
Dergelijke opname-praktijken dienen duidelijk vermeldt te worden. Ik lees nergens dat TS netjes een aankondingssticker op de deur gaat plakken.

Maar nog los van het wettelijke. Mijn morele kompas zegt zachtsgezegd dat er een relatief zwaar middel wordt ingezet terwijl hier 0.0 directe aanleiding voor is. Wat mij betreft dus een absolute nono

[ Voor 22% gewijzigd door Switchie op 18-02-2017 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Switchie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 03:35:
[...]

Dergelijke opname-praktijken dienen duidelijk vermeldt te worden. Ik lees nergens dat TS netjes een aankondingssticker op de deur gaat plakken.
In welke opzicht moet dat vermeldt worden ? Een hotelkamer voor langere tijd bewonen wordt gewoon gezien als woning. In je eigen woning mag je camera's ophangen. Daar hoef je geen enkel bordje voor op te hangen of aan te kondigen. Dat het personeel dan gefilmd wordt is wel een dingetje en zit je in een spagaat. Echter TS is geen werknemer/gever van het hotel.

Verder zijn er uitspraken over beeldopnames die niet legaal gemaakt zijn die gebruikt zijn als bewijsvoering. Hierin zijn diverse uitspraken van de hoge raad die als jurisprudentie gelden op dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:20

g0tanks

Moderator CSA
Bij internationale stage waarbij je op een hotelkamer verblijft denk ik in eerste instantie aan een of ander relatief goedkoop Aziatisch land. :') Voor Nederland lijkt me dit vrij overdreven en ook een beetje gek om voor een stage bijna vier maanden in een hotelkamer te blijven. Wat dat betreft was het waarschijnlijker een stuk goedkoper geweest om ergens een kamer te (onder)huren.

Alternatieve oplossing: neem een goede koffer mee die op slot kan en doe daar al je waardevolle spullen in als je de hotelkamer verlaat.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gri77ie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 03:43:
[...]

In welke opzicht moet dat vermeldt worden ? Een hotelkamer voor langere tijd bewonen wordt gewoon gezien als woning. In je eigen woning mag je camera's ophangen. Daar hoef je geen enkel bordje voor op te hangen of aan te kondigen.
https://www.security.nl/p...a's+rond+huis+ophangen%3F
Burgers mogen hun huis en tuin beveiligen met camera's, maar ook hier geldt het uitgangspunt dat de aanwezigheid hiervan in beginsel kenbaar moet zijn. Gasten en andere bezoekers die impliciet dan wel expliciet met toestemming van de rechthebbende de woonomgeving betreden mogen erop vertrouwen dat hun persoonlijke levenssfeer niet kan worden aangetast door het heimelijk vervaardigen van afbeeldingen

[ Voor 31% gewijzigd door Switchie op 18-02-2017 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

g0tanks schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 03:48:
Bij internationale stage waarbij je op een hotelkamer verblijft denk ik in eerste instantie aan een of ander relatief goedkoop Aziatisch land. :') Voor Nederland lijkt me dit vrij overdreven en ook een beetje gek om voor een stage bijna vier maanden in een hotelkamer te blijven. Wat dat betreft was het waarschijnlijker een stuk goedkoper geweest om ergens een kamer te (onder)huren.

Alternatieve oplossing: neem een goede koffer mee die op slot kan en doe daar al je waardevolle spullen in als je de hotelkamer verlaat.
Je hebt sinds een paar jaar in de grote steden een hotelketen specifiek voor studenten. Student hotel heet die, en je kan dan complete semesters een kamer huren. Prijs is dan vrij gunstig en vergelijkbaar met het normaal huren van een kamer. Ik vermoed dan ook dat de TS in een iets soortgelijks gaat zitten.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Ik neem aan dat je het stuk goed gelezen hebt ? Dit gaat met name rond de woning. Met gedeeltelijk toezicht in het publieke domein. Oftewel voor een ieder toegankelijk. Daar zitten inderdaad voorwaarden aan.

IN je eigen woning mag je gewoon camera's hangen.

https://autoriteitpersoon...toezicht-en-rond-woningen

Als jij een kamer huurt dan wordt dat beschouwd als je woning.

[ Voor 9% gewijzigd door Gri77ie op 18-02-2017 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gri77ie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 03:55:
[...]

Ik neem aan dat je het stuk goed gelezen hebt ? Dit gaat met name rond de woning. Met gedeeltelijk toezicht in het publieke domein. Oftewel voor een ieder toegankelijk. Daar zitten inderdaad voorwaarden aan.

IN je eigen woning mag je gewoon camera's hangen.

https://autoriteitpersoon...toezicht-en-rond-woningen

Als jij een kamer huurt dan wordt dat beschouwd als je woning.
Heb het zeker goed gelezen. Jij ook?
De link die jezelf aanhaalt geeft overigens ook aan dat er regels gelden. Dat ze vervolgens verzuimen deze te benoemen is jammer maar neemt niet dat ze er wel degelijk zijn.
Burgers mogen hun huis en tuin beveiligen met camera's, maar ook hier geldt het uitgangspunt dat de aanwezigheid hiervan in beginsel kenbaar moet zijn. Gasten en andere bezoekers die impliciet dan wel expliciet met toestemming van de rechthebbende de woonomgeving betreden mogen erop vertrouwen dat hun persoonlijke levenssfeer niet kan worden aangetast door het heimelijk vervaardigen van afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Switchie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 04:19:
[...]

Heb het zeker goed gelezen. Jij ook?
De link die jezelf aanhaalt geeft overigens ook aan dat er regels gelden. Dat ze vervolgens verzuimen deze te benoemen is jammer maar neemt niet dat ze er wel degelijk zijn.

[...]
Hetgeen jij aanhaalt is niet gebaseerd op wetgeving maar op een uitspraak van een minister bij de invoering van deze beleidsregels. (edit)

Artikel 139f
Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft:

1°. hij die, gebruik makende van een technisch hulpmiddel waarvan de aanwezigheid niet op duidelijke wijze kenbaar is gemaakt, opzettelijk en wederrechtelijk van een persoon, aanwezig in een woning of op een andere niet voor het publiek toegankelijke plaats, een afbeelding vervaardigt;
2°. hij die de beschikking heeft over een afbeelding welke, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, door of ten gevolge van een onder 1° strafbaar gestelde handeling is verkregen.
Artikel 139g
Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die een afbeelding, als bedoeld in het vorige artikel, onder 2°, openbaar maakt.

Hierbij de artikelen die het strafbaar stellen als je het niet kenbaar maakt. @Switchie Daarin haal ik dus bakzeil. Ook ik heb wel eens ongelijk >:) >:)

Maak je het kenbaar middels een sticker of bordje in je kamer (die voor een ieder te zien is als je binnen stapt). Is het kennelijk geen probleem meer omdat je dan niet heimelijk bezig bent.

Daarbij.... zijn de beelden misschien illegaal opgenomen dan nog mag je ze gebruiken als bewijsvoering. Waardoor deze regels eigenlijk al een wassen neus zijn bij het opstellen daarvan. Want het mag niet maar als u ze toch hebt gemaakt gebruiken we ze wel.... :) :)

[ Voor 43% gewijzigd door Gri77ie op 18-02-2017 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gri77ie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 04:26:
[...]

Hetgeen jij aanhaalt is niet gebaseerd op wetgeving maar op een uitspraak van een minister bij de invoering van deze beleidsregels.

Daarbij.... zijn de beelden misschien illegaal opgenomen dan nog mag je ze gebruiken als bewijsvoering. Waardoor deze regels eigenlijk al een wassen neus zijn bij het opstellen daarvan. Want het mag niet maar als u ze toch hebt gemaakt gebruiken we ze wel.... :) :)
Binnenshuis filmen mag naar mijn weten zonder aankondiging, mits in privé sfeer. Het bezoek van een kamermeisje gaat imho aan deze definitie. Maar goed. Zoals wel vaker zijn wetten helaas vatbaar voor eigen interpretatie. Zullen we dus wellicht nooit uitkomen :)

Blijft wat mij betreft het morele vraagstuk nog wel overeind. Vind het alsnog een tamelijk zwaar en privacy-aantastend middel om zonder concrete aanleiding, bezoeken van kamermeisje e.d. live in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Switchie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 04:35:
[...]

Binnenshuis filmen mag naar mijn weten zonder aankondiging, mits in privé sfeer. Het bezoek van een kamermeisje gaat imho aan deze definitie. Maar goed. Zoals wel vaker zijn wetten helaas vatbaar voor eigen interpretatie. Zullen we dus wellicht nooit uitkomen :)

Blijft wat mij betreft het morele vraagstuk nog wel overeind. Vind het alsnog een tamelijk zwaar en privacy-aantastend middel om zonder concrete aanleiding, bezoeken van kamermeisje e.d. live in de gaten te houden.
Nou niet helemaal dus. Als jij willens en weten binnenshuis filmt dien je dit op enige wijze kenbaar te maken aan degenen die mogelijk gefilmd wordt. Maak je dit kenbaar dan is dit geen enkel probleem.
Daarbij ben ik het volledig met je eens of dat het moreel verwerpbaar is. Daarin zitten we wel op een lijn _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gri77ie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 04:39:
Daarin zitten we wel op een lijn _/-\o_
*;
Zie het al helemaal voor mij. Kamermeisje steelt een horloge en wordt op basis van gemaakte beelden veroordeeld tot een taakstraf van 40 uur. Vervolgens moet TS zelf voor 6 maand de bak in omdat hij onrechtmatig heeft gefilmd _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibaultG4U
Switchie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 03:14:
[...]

Woonplaats staat niet vermeld op het profiel en aangezien het gross van de bezoekers uit NL komt was dat voor mij de meest voor de hand liggende aanname. Kan er uiteraard ook naast zitten zoals nu wellicht het geval. Excuses daarvoor :>

Blijf het overigens wel "grappig" vinden dat TS een uitstapje van 50km omschrijft als internationaal. Theoretisch wellicht juist maar wel een tikkeltje pretentieus. Sowieso heeft dit "feit" geen enkele correlatie met zijn vraag. Maar nogmaals excuses dat ik het grappig vond dat ts het expliciet vermeld terwijl het 0.0 meerwaarde heeft voor zijn vraag maar wel "patserig" overkomt.
Ben dus van België op zo'n 350km van mijn stagebedrijf, het gaat ook via Erasmus dus het is nu eenmaal een internationale stage. Als het me pretentieus maakt om de theoretisch correcte term te gebruiken, dan is dat maar zo. Binnen Nederland zou ik het uiteraard geen internationale stage noemen.

Anyway, bedankt voor de info. Kan inderdaad wel zijn dat ik de wet overtreed door een camera te installeren in mijn hotelkamer, omwille van de privacy voor de kuisploeg bijvoorbeeld. In dat geval laat ik het installeren van een camera wel links liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Of het allemaal netjes is om een camera te installeren, is een ander vraagstuk... De technische oplossing is bijvoorbeeld een Foscam C1 camera. Die neemt op een geheugenkaartje op en werkt zonder internet prima, ook met bewegingsdetectie, etc... Een ander probleem dat je houdt... Het 'stelende' kamermeisje neemt waarschijnlijk, naast je laptop, onderbroeken en tablet ook je beveiligingscamera mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Wat je zoekt kan een "wild camera".
Die worden bijvoorbeeld in het bos verstopt voor tellingen en observaties van wilde dieren.
Die nemen op bij beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 20:09
Zoek eens op trchmoan mobius camera.

Dan heb je precies wat Jo nodig hebt T. Begint op te nemen zodra de deur open gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Switchie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 04:44:
[...]

*;

[...]

Zie het al helemaal voor mij. Kamermeisje steelt een horloge en wordt op basis van gemaakte beelden veroordeeld tot een taakstraf van 40 uur. Vervolgens moet TS zelf voor 6 maand de bak in omdat hij onrechtmatig heeft gefilmd _O- _O- _O-
Ja 6 maanden de bak in omdat je een crimineel hebt gefilmd _O- _O- _O-

Overigens zou ik zelf op mijn werk het niet op prijs stellen als ik stiekem gefilmd wordt, om het zwak uit te drukken, dus vind ik dat ook niet netjes om het zonder aanleiding te doen bij het kamermeisje. Maar overdrijven is ook een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Connect een doodgewone usb webcam aan een laptop. Installeer ispy (ispyconnect.com) op die laptop. Configureer ispy zodanig met bewegingsdetectie etc. En log met die laptop in op het netwerk van het hotel. Dan kun je alles wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:45
Internationale stage in een hotel in Nederland .. okay.. dat heeft echt een laag risico profiel. Hoeveel waardevolle spullen neem je dan mee? Een beetje hotel heeft een kluisje op de kamer daar kan alles in inclusief je laptop.

De oplossingen die hier worden aangedragen zijn interessant voor de tweaker, maar waar het op neer komt is dat het duurste wat gejat kan worden je camera / IPcam / ispy laptop / webcam zal zijn.

Dus wat je ook verzint, in jouw zeer risicovolle hotel waar natuurlijk alles gejat gaat worden is het eerste wat gejat wordt jouw camera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:09
Je moet gewoon een synology nas hebben. Die kan icm een ip cam precies doen wat jij hier wilt. Opnemen wanneer beweging word gedetecteerd. Syncen met een andere diskstation die thuis staat dan heb je de beelden zelfs wanneer je hele nas gejat zou worden.

Succes er mee.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
Tuurlijk en dan zie je dat de Bijbel naast je bed in eens is verplaatst :r :r

Denk jij o snel op de Cam kijken :)
Is je camera wel ineens verdwenen :(

En nu ?? :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

jdh009

FP ProMod
Als je een raspberry niet zo erg vind kun je zoiets overwegen:
http://www.pyimagesearch....rry-pi-python-and-opencv/

Als je het ergens inbouwd kun je het naar mijn mening best goed verbergen. Nadeel is wel dat je maar uit één hoek filmt en dus niet altijd alles goed op beeld kan krijgen. Denk daar dus goed over na bij het positioneren van de camera. Tevens moet je er op letten dat je dan het lampje van de camera uitzet. Anders valt het natuurlijk behoorlijk op dat de camera aan staat.

[ Voor 53% gewijzigd door jdh009 op 18-02-2017 15:36 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Sissors schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:13:
[...]
Ja 6 maanden de bak in omdat je een crimineel hebt gefilmd _O- _O- _O-
Nou ja, theoretisch gezien is dat de maximum straf. Dat deze in dit geval niet opgelegd zal worden snap ik zelf ook wel maar het blijft hoe dan ook ironisch.
Overigens zou ik zelf op mijn werk het niet op prijs stellen als ik stiekem gefilmd wordt, om het zwak uit te drukken, dus vind ik dat ook niet netjes om het zonder aanleiding te doen bij het kamermeisje. Maar overdrijven is ook een vak.
Wie overdrijft er dan? Je geeft zelf aan dat "niet op prijs stellen" zwak is uitgedrukt. Dan zitten we volgens mij toch behoorlijk op 1 lijn? :)

Als ts geen vertrouwen heeft in het personeel, dan moet hij niet voor een hotel kiezen.
Als ik een babysitter niet vertrouw, ga ik er niet mee in zee.
Wel in zee gaan om vervolgens het huis vol te hangen met spycams is een beetje de omgekeerde wereld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibaultG4U
Waarom denken we enkel maar aan het personeel van het hotel? Het is niet zo lastig om in een hotelkamer te geraken zonder sleutel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ThibaultG4U schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:41:
Waarom denken we enkel maar aan het personeel van het hotel? Het is niet zo lastig om in een hotelkamer te geraken zonder sleutel hoor.
1. De kans dat een medewerker iets meeneemt is significant groter dan een inbraak.
2. Wat je 'doelgroep' precies is, is niet relevant. Feit blijft dat je onaangekondigd onschuldig personeel aan het filmen bent.
3. Een hotel heeft zelf een prima camerasysteem om bij inbraak de dader te achterhalen. Hoef jij je echt geen zorgen om te maken.

Maar goed. Duidelijk dat wij qua ethisch besef mijlenver uit elkaar liggen. Doe dus vooral lekker waar je zin in hebt. Ga hier alleen niet je beklag doen als je een rechtszaak aan je broek hebt hangen. Het onrechtmatig verkregen bewijs mag dan wel toegestaan zijn. Door het in te zetten, bereid je direct je eigen veroordeling voor. Succes met je stage in ieder geval! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Switchie op 18-02-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibaultG4U
Switchie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:48:
[...]

1. De kans dat een medewerker iets meeneemt is significant groter dan een inbraak.
2. Wat je 'doelgroep' precies is, is niet relevant. Feit blijft dat je onaangekondigd onschuldig personeel aan het filmen bent.
3. Een hotel heeft zelf een prima camerasysteem om bij inbraak de dader te achterhalen. Hoef jij je echt geen zorgen om te maken.

Maar goed. Duidelijk dat wij qua ethisch besef mijlenver uit elkaar liggen. Doe dus vooral lekker waar je zin in hebt. Ga hier alleen niet je beklag doen als je een rechtszaak aan je broek hebt hangen. Het onrechtmatig verkregen bewijs mag dan wel toegestaan zijn. Door het in te zetten, bereid je direct je eigen veroordeling voor. Succes met je stage in ieder geval! :)
Het is duidelijk dat ik me wat te veel zorgen maak wat betreft mijn verblijf dus ik zal eerst eens een paar dagen/weken polsen hoe het eraan toe gaat in het hotel en dan kan ik alsnog beslissen om al dan niet een camera te zetten.

Sowieso bedankt voor de info en de succeswensen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ThibaultG4U schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:29:
[...]

Het is duidelijk dat ik me wat te veel zorgen maak wat betreft mijn verblijf dus ik zal eerst eens een paar dagen/weken polsen hoe het eraan toe gaat in het hotel en dan kan ik alsnog beslissen om al dan niet een camera te zetten.

Sowieso bedankt voor de info en de succeswensen!
Ik ga zeker niet beweren dat je je teveel zorgen maakt. Oke, zolang jij geen kostbare spullen laat slingeren is de kans statistisch gezien klein. Als jij er desondanks geen lekker gevoel bij hebt, is dat je goed recht. Als jouw oplossing er vervolgens voor kan zorgen dat jij met een beter gevoel het hotel verlaat, zou ik het gewoon lekker doen. De een laat 's nachts een lampje branden voor een veilig gevoel, een ander controleert dwanmatig 10 keer of de deur op slot zit en jij wilt graag een camera inzetten om een gevoel van veiligheid te creeeren. Niets mis mee.
Oke, de tegenargumenten zijn uitvoerig besproken dus hier ga ik je niet verder mee vervelen. Je kent de 'risico's' en als de voordelen voor jou opwegen tegen de mogelijke gevolgen dan respecteren we de keuze die je als volwassene maakt :)

Pagina: 1