Platenspeler kopen i.c.m. Heos1?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:53
Mijn vraag
Graag wil ik een platenspeler kopen in combinatie met een Heos 1.
Mijn budget is maximaal 200 euro - en hierbij heb ik ook een voorversterker nodig verwacht ik.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Heos 1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op Marktplaats - echter zou ik graag meer advies willen over wat een mooie set is _/-\o_

Beste antwoord (via MaStar op 18-02-2017 10:54)

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:11
Met jouw budget kun je denk ik het beste voor tweedehands platenspelers kijken. In de jaren '70 en '80 is ontzettend veel gemaakt waarvan de kwaliteit nu meestal nog beter is dan hedendaagse platenspelers. Dan heb je inderdaad ook een voorversterker nodig. Volgens mij is de Dynavox TC-750 een prima ding voor de prijs (30,- bij Conrad). Dan kun je het hele spul met een RCA - jack kabeltje aansluiten op je Heos.

Je kunt het qua prijs zo gek maken als je zelf wil, maar ik wil je wel afraden om een goedkope moderne platenspeler te kopen omdat die niet heel goed zijn voor de platen zelf. Als je reviews leest van voorversterkers, en op fora kijkt (hier het Vinyltopic, Vinylengine en Hifiengine voor informatie over apparatuur, SteveHoffman.tv voor informatie over platen) dan moet je een eind kunnen komen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:11
Met jouw budget kun je denk ik het beste voor tweedehands platenspelers kijken. In de jaren '70 en '80 is ontzettend veel gemaakt waarvan de kwaliteit nu meestal nog beter is dan hedendaagse platenspelers. Dan heb je inderdaad ook een voorversterker nodig. Volgens mij is de Dynavox TC-750 een prima ding voor de prijs (30,- bij Conrad). Dan kun je het hele spul met een RCA - jack kabeltje aansluiten op je Heos.

Je kunt het qua prijs zo gek maken als je zelf wil, maar ik wil je wel afraden om een goedkope moderne platenspeler te kopen omdat die niet heel goed zijn voor de platen zelf. Als je reviews leest van voorversterkers, en op fora kijkt (hier het Vinyltopic, Vinylengine en Hifiengine voor informatie over apparatuur, SteveHoffman.tv voor informatie over platen) dan moet je een eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
O88088 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:53:

Top. Zou dit een optie zijn in combinatie met die voorversterker?
V&A aangeboden: Pioneer PL-200 platenspeler

Of dit:
http://www.marktplaats.nl...-met-stanton-element.html

ben benieuwd :) Wat goede merken opties zijn voor dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:50

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus schopje naar CEA. Omdat er al gepost is zal ik het topic voor deze keer open laten, maar wat meer eigen inzet is voor de volgende keer aan te raden. Termen als 'gezocht op marktplaats' zijn wel erg makkelijk...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:02
Zou je i.p.v. steeds een linkje droppen ook willen uitleggen wat jouw opties zijn en waarom je deze wilt kiezen? Dat maakt de kans op een goed antwoord stukken groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
nachtnet schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:56:
Zou je i.p.v. steeds een linkje droppen ook willen uitleggen wat jouw opties zijn en waarom je deze wilt kiezen? Dat maakt de kans op een goed antwoord stukken groter.
Ik zou graag een aantal tips ontvangen omdat ik zelf niet zo goed weet waar op te kiezen.
Deze heb ik uitgekozen op basis van merk en mogelijkheid om voorversterker aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
nachtnet schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:56:
Voor mij is de belangrijkste eis dat ik de platenspeler kan aansluiten op mijn Heos systeem.

Kan iemand mij helpen wat bijvoorbeeld een mooi model is om mee te beginnen? ;)
Pagina: 1