Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven358
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-01-2018
Ik heb nu al een aantal jaar. een harman kardon avr347. en heb sinds vorig jaar ook een sony bravia 4k/3d televisie ( het precieze nummer weet ik hier zo 1,2,3 niet van.).

Nu begin me steeds meer af te vragen of mijn harman kardon geen hoge tonen kan laten horen. als ik mijn televisie mute, dan heb ik harman nog aan staan en dan word het geluid ineens heel dof omdat er (Bijna) geen hoge tonen meer zijn. als ik het geluid dan weer aanzet dan lijkt het net of de muziek weer helemaal tot leven komt.

ik heb al op google gezocht in de hand leiding gekeken maar ik kan er niet wijs uit worden.
Dus ik hoop dat iemand van het forum mij kan helpen.

Waarschijnlijk een instelling?
lijkt me sterk dat een surround van over de 1000 euro geen hoge tonen kan laten horen.

b.v.d

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:46
Ik zou eerst eens proberen een andere bron aan te sluiten, bijvoorbeeld een telefoon met muziek. Daaruit kan je concluderen of het iets algemeens van de harmon kardon is, of dat het iets te maken heeft met de input. Je zou zelfs daarna een andere speaker aan kunnen sluiten om ook dat uit te sluiten.

Mogelijk dat de harmon kardon de TV als Center speaker gebruikt ofzo? (al zou ik dat wel vreemd vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Die Harmon Kardon waar je het over hebt is alleen een receiver/versterker. Welke speakerset heb je er bij? 2.1? 5.1? 7.1?

Begin eens met troubleshooten/te onderzoeken.
Komt er wel uit al je speakers geluid?
Heb je de frontspeaker wel aangesloten?
Dingen uitsluiten dus. Zoals hierboven gezegd, andere ingangen, is het dan ook zo?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Het klinkt raar dat als je de tv mute je alleen maar een dof geluid uit je HK hoort. Hoe heb je de boel aangesloten op elkaar? je zou verwachten dat het geluid van de tv geen impact heeft op het overall geluidsbeeld, aangezien je HK (als het goed is) het geluid verzorgd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven358
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-01-2018
Ik heb een 5.1 surround. met sub de voorste 3 speakers werken (tenminste er komt geluid uit.) de achterste 2 speakers (die werken ook.) en de sub geeft ook geluid. ik heb de appletv als audio bron gebruikt en dat geeft hetzelfde effect. (Beide wel via de optical audio cable.) ik zal dalijk eens proberen via "av-in" proberen misschien geeft dat betere resultaten.