Emailadressen uitfaseren en overstap maken naar Google Apps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:13
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een handje vol aan e-mailadressen die in de loop van tijd zijn ontstaan en gebruikt, de ene weer voor privé, de andere weer voor Windows 10 etc.

Nu heb ik in totaal 4 e-mailadressen waar ik er na 1 toe wil.

Overzicht:
@outlook.com
@hotmail.com
@home.nl
@gmail.com

Deze wil ik allemaal gaan uitfaseren, verwijderen en niet meer gebruiken en overstappen naar een eigen domein met google apps. Hier wil ik dan centraal kunnen mailen provider onafhankelijk. Het eigen domein heb ik al vastgelegd bij Transip.

Nu is mijn vraag: Zelf dacht ik dat het handig was om allereerst van alle afzonderlijke mailboxen een pst bestand maken om deze vervolgens in google apps te laden, vervolgens een forwarding instellen naar @mijndomein.nl in Google Apps. Vervolgens per website waar een account geldig is het e-mailadres wijzigen naar het nieuwe, dit een maand ongeveer aanhouden en dan vervolgens alle overige verwijderen.

Wat vinden jullie hiervan? Of zie ik nog ergens iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@hotmai.com = eigenlijk al sinds de overname van hotmail door Microsoft in 1998 een alias van @oulook.com. @home.nl leeft alleen als je bij Ziggo/UPC je internet abo hebt lopen....

Gmail=Google ..... En wat je van Google vind moet je zélf weten maar ik héb er persoonlijk niets mee ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja een maand is nogal kort imho. hou ze een jaar aan denk ik dan. Niet forwarden maar pop3 fetchen met je gmail

als je de email beheerders als imap verbind in je mail client kun je het zo van de een naar de ander kopieren zonder gekut met pst

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Zoals Fish ook al zegt, gewoon via IMAP verbinden waar mogelijk, en lekker verslepen in je favoriete mail client. Zo ben ik al een aantal keer van provider veranderd (op hetzelfde domein). Let wel dat niet alle mail clients het leuk vinden om dit te doen. Ik heb zelf goede ervaringen met Mail.app van Apple, maar dan moet je dat wel hebben. Andere mailprogramma's zouden geen probleem moeten zijn, maar er is maar één manier om daarachter te komen.

Zorg wel dat je een backup van je mail hebt voor het geval dát er iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Om mail uit te wisselen tussen verschillende accounts, of om zoals jij wilt van verschillende accounts de mail samenvoegen in één account, kan je Mailstore Home gebruiken. Gratis voor thuisgebruik. Je zou per oud account een forward kunnen instellen naar je nieuwe account. Hier maak je een regel dat ontvangen mail geadresseerd aan domein home.nl etc. in mapje komt. Zo kan je nog een aantal weken / maanden bewaken wat ervan die accounts binnen komt. Je kunt dan een wijziging van e-mailadres doorgeven, opheffen of negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Voordat je de daadwerkelijke overstap naar Google Apps maakt, probeer eens een tijdje Office 365. Het zou zonde zijn als je nu naar Google Apps overstapt, om straks weer over te stappen op Office 365 omdat dat beter werkt.

Wij beheren zowel Google Apps als Office 365, maar we hebben nog nooit een Office 365 naar Google Apps migratie gedaan. Wel heel vaak andersom, omdat Office 365 voor eindgebruikers veel beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Trommelrem schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:28:
Voordat je de daadwerkelijke overstap naar Google Apps maakt, probeer eens een tijdje Office 365. Het zou zonde zijn als je nu naar Google Apps overstapt, om straks weer over te stappen op Office 365 omdat dat beter werkt.

Wij beheren zowel Google Apps als Office 365, maar we hebben nog nooit een Office 365 naar Google Apps migratie gedaan. Wel heel vaak andersom, omdat Office 365 voor eindgebruikers veel beter werkt.
Niet alleen voor de "eind-gebruikers". Je wil niet weten hoeveel ellende je je zelf op de hals haalt als er ook gewerkt wordt met bijv. AS400 / SAP / Oracle systemen waardoor je vaak alsnog een "Full-Blown" MS-Office installatie náást je Google Apps gebruik mag gaan installeren op de werkplekken.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 17-02-2017 21:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:34
mijn advies is hierin altijd. Heb je Office nodig => Office 365.
Wil je een goede webclient => Google Apps.

Ik gebruik beide. Googles web interface is superieur aan die van Office 365. De web interface van OWS vind ik persoonlijk waardeloos en absoluut niet gebruikers vriendelijk, agenda loopt gewoon flink achter, email is onlogisch, contact personen is redelijk. Het gebruik van OneDrive vs G-Drive is eigenlijk ook niet te vergelijken. G-drive loopt hier flink op voorop en werkt een stuk beter.

Het enige grote positieve van Office 365 is de uitstekende integratie met MS Office en overige applicaties die afhankelijk zijn van MS Office . Dat is voor mij de enige redenen om Office 365 te kiezen.

Anders zou ik iedereen Google Apps adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan 5 accounts poppen (misschien meer met de betaalde versie van apps, die van mij is nog gratis en bestaat niet meer voor nieuwe accounts). Dus je hoeft niet te forwarden.

Je zou ze via imap in Google Apps kunnen zetten, maar als het echt om heel veel mails gaat dan kun je beter een tooltje gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:04
Ik zou niet naar Google apps gaan, gebruik het zelf al 10 jaar maar erger me steeds meer. Vooral omdat Google apps gewoon niet goed werkt met meerdere domain aliassen. Zoeken werkt ruk, werkt alleen op hele woorden. (Zoeken op belasting vind bijvoorbeeld niet belastingdienst)

Verder is je Google Apps account meteen ook een Google account waardoor je met andere diensten weer in de problemen komt.

Ben zelf nu bezig om te kijken of ik alles zelf kan hosten

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 18-02-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet een autoreply op je oude email adressen waarin je de mutatie van je email adres meldt. Op die manier informeer je degenen die je mailen op de oude adressen dat deze op termijn komt te vervallen en je overgaat naar een nieuw email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Zou die oude email adressen lekker houden en forwarden naar je nieuwe email. Verwijderen is sowieso een slecht idee, je zult maar net dat ene mailtje op dat ene account nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GrooV schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:30:
Ik zou niet naar Google apps gaan, gebruik het zelf al 10 jaar maar erger me steeds meer. Vooral omdat Google apps gewoon niet goed werkt met meerdere domain aliassen. Zoeken werkt ruk, werkt alleen op hele woorden. (Zoeken op belasting vind bijvoorbeeld niet belastingdienst)

Verder is je Google Apps account meteen ook een Google account waardoor je met andere diensten weer in de problemen komt.

Ben zelf nu bezig om te kijken of ik alles zelf kan hosten
Ik herken die problemen niet echt. Alleen bij mail versturen zie je altijd het hoofddomein, maar ik dacht dat dit ook alleen in de gratis versie (die je niet meer kan aanvragen) van apps was.

Mijn Apps account is mijn Google account voor andere diensten en op Android, dat is ook geen probleem verder. Mijn oude gmail-account staat nog als POP3 account in mijn Apps, maar dat kan intussen ook wel weg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:13
Bedankt voor jullie input, dan zat ik inderdaad toch op de goede weg. Ik gebruik MacOS met IOS, dus qua office maakt het mij vrij weinig uit. Ik heb momenteel de agenda in Gmail hangen en die bevalt me goed! Dus ik denk dat ik met jullie input wel een duidelijkheid heb gekregen dat ik op het goede pad zat. Thanks!
Pagina: 1