Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw moederbord / cpu combination start niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens en meisjes,

Ik heb net een nieuw moederbord en cpu combinatie gekocht maar die start niet en ik vermoed dat het komt omdat de bios op mijn Asrock fatal1ty z170 mijn kaby lake processor (i5-7500) niet ondersteunt.
Mijn vraag is: is het de moeite waard een nieuwe chip met een bios upgrade te bestellen en te plaatsen of kan ik beter niet moeilijk doen en het moederbord retourneren en een z270 oid kopen die wel de cpu ondersteunt.

Ik beschik niet over een andere processor die ik zou kunnen installeren of andere middelen om de bios mee te updaten, vandaar dat ik het vraag.

Bovendien zou ik niet weten waar ik zon chip kan verkrijgen..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asrock fatal1ty z170 k4
Intel core i5-7500

Alle reacties

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Is die chip officieel gesupport? Gaat de boel anders wkoa? De update chip kun je ook terugsturen (wel lelijke oplossing), gaat hier op tweakers ook een chip rond speciaal voor dit doel. Scheelt de winkelier onterechte kosten imho.

Owner of http://scorpei.com/

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Als je van alle nieuwe features gebruik wil maken heb je en z270 bord nodig.
pricewatch: ASRock Fatal1ty Z270 Gaming K4 is de z270 versie.

Voor je huidige moederbord heb je een Bios update. De nieuwe cpus worden niet Out-of-the-box ondersteund.
Bij z270 is dit wel het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de site van de fabrikant wordt de cpu ondersteunt. Na wat rondzoeken vond ik dat bios versie 7.00 kaby lake ondersteunt. Ik heb echter 3.20..

Is het zo dat zelfs met een update dit moederbord minder goed werkt dan een z270? In dat geval kan ik nog gebruik maken van m'n retourtrecht..

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:43:
Volgens de site van de fabrikant wordt de cpu ondersteunt. Na wat rondzoeken vond ik dat bios versie 7.00 kaby lake ondersteunt. Ik heb echter 3.20..

Is het zo dat zelfs met een update dit moederbord minder goed werkt dan een z270? In dat geval kan ik nog gebruik maken van m'n retourtrecht..
Een BIOS update zorgt in dit geval alleen voor het herkennen van de nieuwe CPU lijn. Exclusieve features van Kaby Lake vind je alleen op de 200 serie chipsets.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Waarom eigenlijk een Z chipset voor overklokken met een cpu welke je niet kunt overklokken?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:41:
Waarom eigenlijk een Z chipset voor overklokken met een cpu welke je niet kunt overklokken?
Inderdaad, je zou kunnen overwegen hem te retourneren en een b250 chipset mobo te nemen @TS.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Scheelt ook weer duiten idd. Overstappen naar een K chip achteraf is ook vrij zinloos. Gewoon een beetje leuke B250 pakken en feest vieren :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-11 14:08
Deze mobo is zeker aan te raden :) Zelf ben ik erg tevreden icm een I5 7400 :)

pricewatch: Asus Prime B250-Plus

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een week of twee terug ging er op t.net een sletterige celeron de rondte met als enige levensdoel het upgraden van BIOSsen naar versies die Kaby Lake ondersteunen. Zoek even op "cellie" en "ronnie", de namen die dit ding gekregen heeft.

Edit: Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU

[ Voor 13% gewijzigd door TommyboyNL op 18-02-2017 01:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :)

Cellie en Ronnie XD

Heb inmiddels een z270 mobo besteld. Wellicht wat overkill voor m'n CPU zoals al benoemd werd maar hij geeft me flexibiliteit voor de toekomst.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Veel voorkomend probleem bij moederborden die al even op de markt zijn en nieuwe processoren (Vroeger kon je hiervoor nog naar de Paradigit waar ze dan voor € 15,00 even je BIOS wilde flashen op jou risico).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1