Oplossing voor het afspelen van media

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rick.z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-01 13:03
Beste Tweakers,

Sinds gisteren is mijn harde schijf overleden waardoor ik dus al mijn files kwijt ben die op mijn HDD stonden.
Het betrof een simpele 2.5" HDD van seagate die werd gebruikt voor het afspelen van series en films.
Nu is mijn vraag eigenlijk of het beter is om simpelweg een andere HDD te zoeken (ik vind externe SSD's tegenwoordig nog steeds te prijzig) of dat het overstappen naar een NAS toch een betere oplossing is.
Ik wil eigenlijk niet heel veel meer dan 250 euro uitgeven. Misschien dat jullie een goede optie kunnen bedenken? ik heb geen idee waar ik precies op moet letten bij een NAS, behalve dat er genoeg ram en een goede processor in moet zitten.

TV: https://tweakers.net/pric...ia-kd-55x8505c-zwart.html
Router: https://tweakers.net/pric...sl-adsl-modem-router.html
Via ziggo een abbo met 150 down en 15 upload.

De HDD werkte altijd super verder, speelde x256 en 4K files prima af zonder stotteren. Hij was ook direct aangesloten op de tv zelf, dus ik hoefde alleen maar files van de computer naar de hdd te kopieren. (kleine moeite even afkoppelen en aankoppelen, zo gebeurt)

Hopelijk heb ik me een beetje aan de regels gehouden :P

[ Voor 10% gewijzigd door Rick.z op 17-02-2017 19:45 ]

Beste antwoord (via Rick.z op 17-02-2017 20:03)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rick.z schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:51:
Misschien ook wel handig als ik erbij zet dat de tv draait op Android Tv en ik Kodi gebruik om de files af te spelen 8)7
:)

XBMC (óf KODI, wat de nieuwe naam is van...) draait dus nog wél ergens, dat spul draait voor zover ik nu begrijp direct op je TV? Dan is het helaas van de bestanden op die HDD, nieuwe HDD en je spullen qua film/series opnieuw ergens downloaden. KODI speelt gewoon door.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 17-02-2017 19:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rick.z schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:41:
Beste Tweakers,

Sinds gisteren is mijn harde schijf overleden waardoor ik dus al mijn files kwijt ben die op mijn HDD stonden.
Het betrof een simpele 2.5" HDD van seagate die werd gebruikt voor het afspelen van series en films.
Nu is mijn vraag eigenlijk of het beter is om simpelweg een andere HDD te zoeken (ik vind externe SSD's tegenwoordig nog steeds te prijzig) of dat het overstappen naar een NAS toch een betere oplossing is.
Ik wil eigenlijk niet heel veel meer dan 250 euro uitgeven. Misschien dat jullie een goede optie kunnen bedenken? ik heb geen idee waar ik precies op moet letten bij een NAS, behalve dat er genoeg ram en een goede processor in moet zitten.

TV: https://tweakers.net/pric...ia-kd-55x8505c-zwart.html
Router: https://tweakers.net/pric...sl-adsl-modem-router.html
Via ziggo een abbo met 150 down en 15 upload.

De HDD werkte altijd super verder, speelde x256 en 4K files prima af zonder stotteren. Hij was ook direct aangesloten op de tv zelf, dus ik hoefde alleen maar files van de computer naar de hdd te kopieren. (kleine moeite even afkoppelen en aankoppelen, zo gebeurt)

Hopelijk heb ik me een beetje aan de regels gehouden :P

Een HDD alléén speelt NIKS af. Zo'n ding huisvest alleen de data (waaronder waarschijnlijk ook de "player en codecs" in jouw geval) welke het mogelijk maken óm bepaalde bestanden (óók data) af te kunnen spelen.

Waarschijnlijk had je een soort van mediaspelertje mét daarin "X"GB aan lokale opslag?

• Rick.z
Misschien ook wel handig als ik erbij zet dat de tv draait op Android Tv en ik Kodi gebruik om de files af te spelen 8)7

Acties:
  • Beste antwoord

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rick.z schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:51:

XBMC (óf KODI, wat de nieuwe naam is van...) draait dus nog wél ergens, dat spul draait voor zover ik nu begrijp direct op je TV? Dan is het helaas van de bestanden op die HDD, nieuwe HDD en je spullen qua film/series opnieuw ergens downloaden. KODI speelt gewoon door.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 17-02-2017 19:58 ]

• Rick.z
Dat is correct, de files stonden op de HDD die via usb op de tv was aangesloten. Dus het is dan eigenlijk beter om gewoon voor wat minder geld een nieuwe HDD te kopen en dan hetzelfde proces te gebruiken als hiervoor en opnieuw de bestanden downloaden, in plaats van bijvoorbeeld meer geld te investeren in een NAS.

[ Voor 14% gewijzigd door Rick.z op 17-02-2017 19:58 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rick.z schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:57:
Dat is correct, de files stonden op de HDD die via usb op de tv was aangesloten. Dus het is dan eigenlijk beter om gewoon voor wat minder geld een nieuwe HDD te kopen en dan hetzelfde proces te gebruiken als hiervoor en opnieuw de bestanden downloaden, in plaats van bijvoorbeeld meer geld te investeren in een NAS.
Als jij ergens voor €250,- (bedrag wat je zélf noemt in de TS) een NAS kunt samenstellen welke ook een béétje kwalitatief goed in elkaar gezet is én disks bevat... ;)

• Rick.z
Ik begrijp 'm :P
Pagina: 1