Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Moederbord weg geweest voor RMA, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• melvinjoosten
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 09:05
Mijn vraag
Mijn moederbord is een aantal dagen weggeweest i.v.m. RMA. Nu heeft de CPU er een paar uur ingezeten met de stock koeler er op. Natuurlijk voor RMA alleen het moederbord opgestuurd zonder CPU. Nu bleek dus dat de koelpasta al verspreid was en zit nu op zowel de CPU als op de koeler. Kan ik dit geheel zo weer op elkaar zetten of is het aan te raden om de boel schoon te maken met alcohol en vervolgens er zelf nieuwe koelpasta op te doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf nog niets geprobeerd omdat ik graag advies zou hebben van iemand die hier meer ervaring mee heeft. Daar vertrouw ik een Tweaker natuurlijk op. :)

Ik ben benieuwd, bedankt voor de moeite!

Edit: de PC is nooit aangeweest. (Door het moederbord haha)

melvinjoosten wijzigde deze reactie 17-02-2017 19:05 (3%)

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Nieuwe pasta er op is wel het beste. Zonder werkt ook maar de temps zullen hoger zijn.

• MrBreaker
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-07 13:16
Schoonmaken en nieuwe pasta.

You may enlighten me!

• melvinjoosten
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 09:05
quote:
PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:06:
Nieuwe pasta er op is wel het beste. Zonder werkt ook maar de temps zullen hoger zijn.
quote:
Thanks voor jullie advies!
Zijn er nog bepaalde merken die jullie zouden aanraden? Heb zo namelijk niets in huis.

• PilatuS
  • Niet online
quote:
melvinjoosten schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:12:
[...]
Zijn er nog bepaalde merken die jullie zouden aanraden? Heb zo namelijk niets in huis.
Het verschil tussen de beste en slechtste pasta is misschien 3 graden. Merk en type boeit dus vrijwel niets.

• SnowBigQ
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19-06 12:16
Zelf heb ik vorig jaar hier advies gevraagd over welke beste is. Mij is volgende geadviseerd om te gebruiken.

pricewatch: Arctic MX-4 Thermal Compound (4g)

• Mr-E
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17-06 22:30
Maakt weinig uit idd, helemaal voor normaal gebruik. Mocht je willen overclocken tot de max gaat elke graad wat meer invloed hebben....

Maar hier vind je leuk leesvoer :Y

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• ToFast
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 02:39
Altijd vervangen. Bij het loshalen en weer monteren zonder vernieuwing heb je grote kans op luchtbelletjes en dat zorgt voor hotspots, die zijn erger dan een algemeen verhoogde temperatuur (dat ook van toepassing is als je het niet vervangt).

Een rijstkorrel / strookje in het midden van de cpu en de koeler erop drukken en direct monteren is een van de betere manieren. Met een pasje zo dun mogelijk uitsmeren kan ook, maar grotere kans op (onzichtbare) luchtbelletjes of onevenredige spreiding. Dat een rijstkorrel vervolgens niet compleet de CPU heatspreader (IHS) bedekt door de druk is absoluut niet erg.

ToFast wijzigde deze reactie 18-02-2017 10:08 (10%)

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Ik zit een vergelijkbare situatie moet mijn moederbord vervangen met stock intel koeler, een paar vragen
1. Hoe haal ik het beste de pasta weg. Mag dat met wasbenzine?
2. Hoelang is een geopende tube paste houdbaar. Ik heb nog iets liggen van 3-4 jaar oud

Everything is better with Bluetooth

• PilatuS
  • Niet online
quote:
jeanj schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:12:
Ik zit een vergelijkbare situatie moet mijn moederbord vervangen met stock intel koeler, een paar vragen
1. Hoe haal ik het beste de pasta weg. Mag dat met wasbenzine?
2. Hoelang is een geopende tube paste houdbaar. Ik heb nog iets liggen van 3-4 jaar oud
Weg halen doe je het beste met alcohol. Flesje of doekje met 90% puur of meer. Houdbaar is het volgens mij heel erg lang. Ik gebruik nog steeds spul wat al minimaal 8 jaar oud is. De temps worden niet opeens 2 graden, en laat staan meer dan dat hoger als de pasta oud is.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True