"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
De meeste mensen hebben de fikker op secundair hangen. (ik ook)
Juist
waarschijnlijk is dje brander mode 4 en je hd is udma 66 of 100
als je dit bij elkaat hangt loop je hd op mode 4 en dat is zonde
Verwijderd
plus dat als je de HDD en je brander op 1 kanaal gooit (bv. primary) je systeem instabieler is dan als je je HDD op primary hebt en je brander op secondary!
(is een feit op mijn vaders computer!)
(is een feit op mijn vaders computer!)
Verwijderd
Tenzij je mobo ata 66 is dan maakt het geen malemoer uit, dan kan je hd zelfs slave staan......heheheOp dinsdag 03 juli 2001 16:08 schreef DE_Michiel het volgende:
waarschijnlijk is dje brander mode 4 en je hd is udma 66 of 100
ehm..is het goed om de cdbrander op dezelfde poort te zetten als de cd-lezer ?
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Meestal werken ze op identieke snelheid,dus dat zou moeten werken.
Heb zelf de brander sec master en een zip als slave erbij, dvd op primary master.
Had ook met kabellengte te maken hoor,
Maar het werkt prima.
Heb zelf de brander sec master en een zip als slave erbij, dvd op primary master.
Had ook met kabellengte te maken hoor,
Maar het werkt prima.
edit:
laat op de avond tikfouten
laat op de avond tikfouten
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
en moet ik mijn brander en lezer nou ook op DMA zetten ?? (brander = LiteOn 12x10x32 en lezer = LG52x)
hmm,volgens mij kun je dat alleen maar aanvinken als het apparaat het ook ondersteund. Of je kunt het aanvinken,maar als het na een reboot weer op PIO staat,kan ie het toch niet. correct me if I am wrong,het is al laat voor mij
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Altijd alles op DMA zettten, nou moet ik zeggen dat me dit niet lukte in W98.. als ik opnieuw opstartte stond het weer uit.
Heb nu Me draaien maar hierin blijft wel alles op DMA staan gelukkig. Dit heeft wel degelijk invloed op de doorvoersnelheid naar je brander.
Nog ff over het aansluiten bij je cd-rom...
Als je maar de beschikking hebt over 2 IDE-controllers is dat wel de beste oplossing, het on-the-fly branden met een beetje redelijke snelheid kan je echter wel vergeten.
Heb nu Me draaien maar hierin blijft wel alles op DMA staan gelukkig. Dit heeft wel degelijk invloed op de doorvoersnelheid naar je brander.
Nog ff over het aansluiten bij je cd-rom...
Als je maar de beschikking hebt over 2 IDE-controllers is dat wel de beste oplossing, het on-the-fly branden met een beetje redelijke snelheid kan je echter wel vergeten.
ehm...ik heb ze op dezelfde kabel zitten.en brand gewoon op 12 speed..heb er een 8mb buffer in..dus das genoeg 
ik heb totaal 2 UDMA66 en 2 UDMA33 poorten op mijn bordje (cubx) ..is toch beter om ze op 1 kabel te zetten dan dat elke CD-ROM 1 UDMA33 poort bezet ?
ik heb totaal 2 UDMA66 en 2 UDMA33 poorten op mijn bordje (cubx) ..is toch beter om ze op 1 kabel te zetten dan dat elke CD-ROM 1 UDMA33 poort bezet ?
Hey, als je toch 4 controllers hebt, alles als master !!! Dan heeft ieder apparaat zijn eigen bandbreedte, dit werkt het beste...
whitehouse ff off-topic vraagje :
ben pas bij mijn maat bezig geweest met een cubx bordje. Op het moment dat we een ATA-100 IBM schijf aan de UDMA66 controller hangen loopt het systeem voor geen meter meer. Ik bedoel dus echt gigantisch traag. Enige tips en/of ervaringen ???? icq114960533
whitehouse ff off-topic vraagje :
ben pas bij mijn maat bezig geweest met een cubx bordje. Op het moment dat we een ATA-100 IBM schijf aan de UDMA66 controller hangen loopt het systeem voor geen meter meer. Ik bedoel dus echt gigantisch traag. Enige tips en/of ervaringen ???? icq114960533
gewoon de brander en de cd-om speler op sec ide, als master en slave..of slave en master..
wat kan dan verklaren dat ik als ik NERO opstart, eerst 1 minuut hang (ehm..ikke niet..mijn pc
) ..en dan pas nero inkom ??
heb mijn systeem net opnieuw geformatteerd (was toch weer nodig) en heb het nog steeds..
heb mijn systeem net opnieuw geformatteerd (was toch weer nodig) en heb het nog steeds..
Pagina: 1