Mede Tweakers,
Ik ben aan het twijfelen of een GPU upgrade nu een meerwaarde zal geven of dat ik nog even moet wachten.
Kleine beetje achtergrond: Na jaren zonder pc gezeten te hebben, heb ik een paar jaar geleden weer een machine gebouwd met de bedoeling na 2-3 jaar upgrades te gaan doen om zo kosten te spreiden en toch goed bij te blijven. Het ene jaar GPU/+overige het andere jaar mobo/CPU.
Nu lees ik her en der over de AMD 480X, en die spreekt mij erg aan (prijs/kwaliteit).
Echter ben ik benieuwd of de rest van het systeem het bij gaat houden.
IK ben wel van mening dat deze kaart me voorlopig wel weer vooraan zet qua graphics (speel op 1080P, 1 monitor)
Dus nu zo als het hier hoort::
Ik zoek aankoop advies over een AMD 480 en wat er veder wellicht nodig is.
Ik speel eigenlijk alleen games (op 1080p), en af en toe wat recording voor youtube.
Type games is zeer gevarieerd, van alles eigenlijk: GTA V, Rocket league, planet coaster en the division.
Regelmatig ook Early acces games zoals: Subnautica, Astroneer en Divinity original sin 2.
Wat is je budget?
De MSI 480 X gaming zit tussen de 250 en 300 euro ongeveer, dat past prima in mijn budget.
Overige benodigdheden, het liefst zo min mogelijk, laten we zeggen max 100euro voor nu.
(zoals gezegd, volgend jaar CPU/mobo waarschijnlijk)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI, goede ervaringen met koeling, prestatie en geluid.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
*Kleine note, RAM is al uitgebreid naar 24GB (heb er 2x8 bij geprikt namelijk)
Ik ben heel benieuwd of ook mijn voeding het aan kan om de 480 te draaien.
Vermoed van wel want volgens mij is hij iets zuiniger dan mijn huidige kaart, maar hoe zit het met piekverbruiken?
Machine staat in de woonkamer, vandaar dat geluid belangrijk is voor me.
Wie kan mij helpen!
(hopelijk voldoet de post!)
Ik ben aan het twijfelen of een GPU upgrade nu een meerwaarde zal geven of dat ik nog even moet wachten.
Kleine beetje achtergrond: Na jaren zonder pc gezeten te hebben, heb ik een paar jaar geleden weer een machine gebouwd met de bedoeling na 2-3 jaar upgrades te gaan doen om zo kosten te spreiden en toch goed bij te blijven. Het ene jaar GPU/+overige het andere jaar mobo/CPU.
Nu lees ik her en der over de AMD 480X, en die spreekt mij erg aan (prijs/kwaliteit).
Echter ben ik benieuwd of de rest van het systeem het bij gaat houden.
IK ben wel van mening dat deze kaart me voorlopig wel weer vooraan zet qua graphics (speel op 1080P, 1 monitor)
Dus nu zo als het hier hoort::
Ik zoek aankoop advies over een AMD 480 en wat er veder wellicht nodig is.
Ik speel eigenlijk alleen games (op 1080p), en af en toe wat recording voor youtube.
Type games is zeer gevarieerd, van alles eigenlijk: GTA V, Rocket league, planet coaster en the division.
Regelmatig ook Early acces games zoals: Subnautica, Astroneer en Divinity original sin 2.
Wat is je budget?
De MSI 480 X gaming zit tussen de 250 en 300 euro ongeveer, dat past prima in mijn budget.
Overige benodigdheden, het liefst zo min mogelijk, laten we zeggen max 100euro voor nu.
(zoals gezegd, volgend jaar CPU/mobo waarschijnlijk)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI, goede ervaringen met koeling, prestatie en geluid.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4440 Boxed | € 204,80 | € 204,80 |
| 1 | Gigabyte GA-B85M-D3H | € 67,06 | € 67,06 |
| 1 | MSI Radeon R9 270 2GB GAMING | € 0,- | € 0,- |
| 1 | TP-Link TL-WN822N | € 15,17 | € 15,17 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 463,98 | |
*Kleine note, RAM is al uitgebreid naar 24GB (heb er 2x8 bij geprikt namelijk)
Ik ben heel benieuwd of ook mijn voeding het aan kan om de 480 te draaien.
Vermoed van wel want volgens mij is hij iets zuiniger dan mijn huidige kaart, maar hoe zit het met piekverbruiken?
Machine staat in de woonkamer, vandaar dat geluid belangrijk is voor me.
Wie kan mij helpen!
(hopelijk voldoet de post!)