Mijn eisen gegeven -> Welk Mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Ik moet mijn systeem upgraden wegens een tekort aan IDE-controllers.

Er moet een nieuw moederbord in. En waarschijnlijk ook een nieuwe processor (nu heb ik een Celeron 400, slot 1 dus.)

Mijn eisen:
- Ik wil minstens 3 IDE-controllers hebben.
- Mijn voorkeur gaat uit naar een Athlon Thunderbird processor. Deze eis is een beetje variabel; het mag ook een andere snelle processor worden.
- Er moeten veel (=zo veel mogelijk) PCI-sloten op zitten. Het liefst niet één isa.
- Van chipsets heb ik geen verstand, dus doe maar de beste.
- Verder alles standaard -> 1 AGP, 3>xDIMM, enz.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 13:42
Abit KT7-Raid
Asus A7V-Multiplier Switch (zonder sound)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
be6-2 of bf6 (met 6 pci slote) heeft de snelste chipset tot nu toe (BX) kun je alle intel processoren op zetten vanaf de p2, celly566@850 kan ik je aanraden

maar als je voor de thundervogel gaat moet je natuurlijk iets heel anders hebben.

• Apie!
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

[snake was me voor modus]
kijk de reviews 's na van de Asus A7V, Asus K7V en de Abit KT7-RAID

die van abit beetje slecht aan te komen geloof ik maar wel 6x pci....

[/snake was me voor modus]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Ik zou geen celly nemen, neem dan een duron. Stuk sneller.

Abit KT7 heeft 1 isa slot en dat wil je niet dus neem dan de Asus A7V.

Als je veel processor voor weinig geld wil: Duron.
Meer processor voor wat meer geld: Thunderbird.
Veel processor voor veel geld: P3
Weinig processor voor veel geld: Celeron
Weinig processor voor heel weinig geld: k6-2

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Kolky,

Als je een Thunderbird processor wilt, is op dit moment de Abit KT7-RAID de beste keus. Mooiste bord, goed over te klokken.

Daar zitten 2 IDE controllers op, dus goed voor 8 IDE devices. Ik ken geen bord met 3 IDE controllers onboard.
Dit is natuurlijk altijd op te lossen door er een IDe controller bij te prikken. Promise fasttrack of zo (Abit heeft er ook een geloof ik). Kijk anders ook ff op www.hardwareinfo.net

Daar staat een testje van de socket A mobo's van dit moment.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif Klote link zeg. Krijg hem niet direct naar de goede pagina Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Daar zitten 2 IDE controllers op, dus goed voor 8 IDE devices.
Huh? Er zitten toch maar 2 connectoren aan een IDE-kabel? Dus met 2 IDE controllers kun je toch maar 4 apparaten aansluiten?

• worsie
AH!

Is dat wat je wilt.
Sorry, communicatiestoornisje. Bij een IDE controller denk ik aan de controller zelf. De controller ondersteund beide IDE connectors -> de primary en de secondary connector -> twee devices per kabel. Dan heb je op 1 controller dus 4 devices.
De Abit KT7-RAID heeft twee controllers=4connectors en kan dus acht devices aansturen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Als het je alleen maar om de IDE connectoren gaat kan je ook een IDE controller er bij prikken in je huidige setup. Daar kan je ook gewoon 4 devices aanhangen.

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Oh, wacht even.. Dan is de keuze heel gemakkelijk!

Dan neem ik die Abit KT7-RAID!
En daar een mooie Thunderbird op...
Laten we zeggen een 900'tje...

Nu nog een leuke kast erbij..
En ik ben weer blij voor een jaartje Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:09
De Asus A7V heeft ook 2 controllers hoor (=4 aansluitingen=8 devices).
Ik ben zelf Asus-freak. Asus is over het algemeen rock-solid, rock-stable enzo... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Ik ben ook heel erg tevreden over mijn A7V.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Maar de A7V heeft een AMR- ipv een isa-slot.
Als ik moet kiezen tussen ISA en AMR, dan kies ik tòch voor ISA. ISA is toch wat meer standaard.

• worsie
FatalError, Ik ben zelf ook wel Asus fan, maar wees eerlijk, de KT7-RAID is net wat beter. ATA100 i.p.v. 66, RAID controller (in mijn ogen maakt dit het verschil), makkelijker overklokken omdat de multiplier settings vanuit je bios gedaan worden, en niet met dipswiches. Hoeft die kast tenminste niet elke keer open.

ISA is ook wel beter dan AMR ja, maar de RAID controller is toch wel een beter excuus.
Pagina: 1