Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc t.b.v. ultrawide

Pagina: 1
Acties:

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59
Het wordt tijd om eens uit m'n lurk modus te komen en de hulp van Tweakers in te schakelen. Na ruim vijf jaar wordt het tijd om m'n huidige pc aan de kant te schuiven, zeker nu hij wat hardware issues begint te vertonen. Ja, het is helaas een 2de gen I5, ja, die met de bugs in de chipset. Destijds niet meer kunnen/mogen ruilen. Daarnaast schiet 'n GTX770 natuurlijk ernstig tekort om een ultrawide fatsoenlijk aan te sturen. Afijn, laten we de vragen uit de template eens beantwoorden:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor te gamen. Spellen welke op dit moment in m'n speelroulatie zitten zijn Diablo III, World of Warcraft, Skyrim, Fallout 4, Witcher 3, Pillars of Eternity en Elite Dangerous. Sowieso geen pure shooters, eerder RPG's. Buiten dat het standaard huis, tuin en keuken gebruik, hooguit sporadisch nog wat video converteer werk (Handbrake / Adobe Premiere), maar ook als dat wat langer zou duren, niet erg.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua kosten wil ik ergens rond de €1800,- á €1900,- blijven. Beslist niet meer.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur als keyboard en muis gaan van het huidige systeem mee over. Daarnaast gaan het scherm en één SSD ook over.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung S34E790C Zilver, Zwart€ 759,-€ 759,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,30€ 163,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 922,30

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 241,35€ 241,35
1MSI B250 Gaming Pro Carbon€ 134,-€ 134,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 715,-€ 715,-
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 98,95€ 98,95
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 122,-€ 122,-
1NZXT Kraken X62€ 159,90€ 159,90
1G.Skill Ripjaws V F4-2400C15D-16GVR€ 123,30€ 123,30
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,30€ 163,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.852,75

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot nog toe zeer goede ervaringen met MSI en helemaal weg van de looks van NZXT (:9~). Daarnaast liefst een build op basis van Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem staat behoorlijk in het zicht op de kamer waarbij de accessoires verder in de kamer ook zwart/rood zijn qua kleur accenten. Die lijn wil ik dan ook in het systeem doortrekken. Daarnaast liefst nog redelijk wat performance op 3840x1440, al heb ik er geen moeite mee om bij de triple AAA titels over een poosje af en toe een grafisch schuifje wat lager te moeten zetten. Dan verwacht ik ook nog wel een vraag waarom in hemelsnaam een waterkoeler (willeswaar AIO) zonder te gaan overklokken. Maar persoonlijk vindt ik een kast met window/inkijk waarbij vrijwel al het zicht weer wordt ontnomen door een gigantisch blok met dito ventilator niet mooi (smaken verschillen).

Ga je overklokken?
Nee, nog nooit mee bezig gehouden dus verwacht niet dat daar verandering in gaat komen.

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk voornamelijk een laatste check. Het is alweer een jaartje of vijf geleden dat ik m'n huidige systeem heb samengesteld en in elkaar heb gezet met hooguit een videokaart upgrade tussendoor dus ik ben wat roestig op hardware gebied. Huidige componentenlijst is voornamelijk samengesteld op basis van andere topics de afgelopen weken en op looks van de componenten die van papier af goed bij elkaar lijken te passen. Daarnaast ben ik niet iemand die snel/vaak tussendoor componenten vervangt. Met de huidige keuzes hoop ik dus ook een poosje weer vooruit te kunnen.

tää on taas niin tätä

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 17:09
Ziet er prima uit, al vraag ik me af waar je 2 SSDs + een 3 TB HDD voor nodig hebt. 500GB SSD moet meer dan voldoende zijn voor alle toepassingen die snel dingen moeten kunnen laden; voor de meeste games is de snelheid van een HDD meer dan voldoende. 't zou je 150 euro schelen.
Verder tja wat kan ik zeggen, ik ben jaloers :P

edit; als je echt een looks-junkie bent zou ik eens kijken of je mooie braided kabels voor je PSU kan krijgen, dat zou het helemaal af maken :)

[ Voor 18% gewijzigd door aetios op 17-02-2017 15:09 ]

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 13:24
aeTIos schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:07:
Ziet er prima uit, al vraag ik me af waar je 2 SSDs + een 3 TB HDD voor nodig hebt. 500GB SSD moet meer dan voldoende zijn voor alle toepassingen die snel dingen moeten kunnen laden; voor de meeste games is de snelheid van een HDD meer dan voldoende. 't zou je 150 euro schelen.
Verder tja wat kan ik zeggen, ik ben jaloers :P

edit; als je echt een looks-junkie bent zou ik eens kijken of je mooie braided kabels voor je PSU kan krijgen, dat zou het helemaal af maken :)
Een paar games op je 500GB SSD en hij is alweer bijna vol tegenwoordig. Je wilt je SSD ook niet tot aan de nok vol gooien. Ik begrijp TS zijn standpunt wel. Daarnaast heeft een SSD wel degelijk invloed op een wat soepelere ervaring door snellere laadtijden.

@TS Ik neem aan dat je voor de zwarte look van die SSD bent gegaan? Zo niet, dan kun je de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB overwegen om een paar tientjes goedkoper uit te zijn met wat extra GBs, maar ik heb het idee dat je daar al van op de hoogte bent.

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59
Proteios schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:36:
[...]

Een paar games op je 500GB SSD en hij is alweer bijna vol tegenwoordig. Je wilt je SSD ook niet tot aan de nok vol gooien. Ik begrijp TS zijn standpunt wel. Daarnaast heeft een SSD wel degelijk invloed op een wat soepelere ervaring door snellere laadtijden.

@TS Ik neem aan dat je voor de zwarte look van die SSD bent gegaan? Zo niet, dan kun je de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB overwegen om een paar tientjes goedkoper uit te zijn met wat extra GBs, maar ik heb het idee dat je daar al van op de hoogte bent.
De huidige SSD is inderdaad zwart, wist eerlijk gezegd ook niet dat de evo's er in andere kleuren zijn. In elk geval met bestellen iets om rekening mee te houden. Qua hoeveelheid storage is de keuze inderdaad bewust. Op het moment draai ik met alleen die ene 500GB SSD waar zowel Windows (1ste partitie) op draait als een tweede partitie voor alle andere software en spellen. Daarlangs een 2TB schijf die inmiddels end-of-life is voor backup van bijvoorbeeld de gemodde Skyrim/Fallout installaties. Met name die twee snoepen inmiddels ook behoorlijk wat weg van de SSD. Huidige indeling/werkwijze voel ik me happy bij en zet ik dan het liefst ook voort in een volgend systeem.
aeTIos schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:07:
Niet aan gedacht inderdaad, neem ik zeker mee. Nog niet echt in verdiept hierin, zie wel vaker BitFenix in topics voorbij komen als het om de wat mooier geoogde kant en klare bekabeling gaat. Zal daar eens op gaan rondneuzen. Andere merken/tips hierin zijn meer dan welkom!

[ Voor 16% gewijzigd door Eranum op 17-02-2017 15:56 ]

tää on taas niin tätä

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
goeiemorgen we hebben een mooi systeem in de lijst. zowel qua looks als qua balance. ik zou even naar de cablemod webshop gaan en wat custom kabels halen voor je voeding om het thema af te maken.

not sure of watercooling veel gaat doen bij een non overclock processor maar het is wel mooi en stil

[ Voor 21% gewijzigd door youridv1 op 19-02-2017 12:21 ]