Airport Extreme niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 14:11
Goedemiddag allen,

Vandaag ben ik bezig geweest met het netwerk bij mij thuis.
Ik kwam er achter dat mijn Airport Extreme niet zichtbaar is in de App van Apple.
Zowel op mijn iPhone 6 als op mijn macbook Pro 2011 komt hij niet naar voren wanneer ik de App open.

Hebben jullie misschien tips die ik kan doen?

Alvast bedankt.

T.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:34
Wat geeft het lampje van de extreme aan?
Hoe zit je netwerk nu inelkaar? Schetsje?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Thijs2012 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:00:
Goedemiddag allen,

Vandaag ben ik bezig geweest met het netwerk bij mij thuis.
Ik kwam er achter dat mijn Airport Extreme niet zichtbaar is in de App van Apple.
Zowel op mijn iPhone 6 als op mijn macbook Pro 2011 komt hij niet naar voren wanneer ik de App open.

Hebben jullie misschien tips die ik kan doen?

Alvast bedankt.

T.
Hierbij is het belangrijk te weten hoe je het nu aangesloten hebt?

Belangrijk is in ieder geval om een kabel tussen je provider modem en de extreme te hebben. Op je modem steek je de kabel in 1 van de 4 beschikbare lan-poorten. Op de extreme sluit je de kabel aan op de wan-poort (die driehoekjes "in een cirkeltje").
Een airport wil nog wel eens gereset worden. Een harde reset is wellicht het beste begin: pen/paperclip in het reset gaatje terwijl de voedingskabel uitgeplugd is. Terwijl je de reset ingedrukt houdt, sluit je de voeding weer aan en houdt de reset ingedrukt tot je het ledje op de extreme snel ziet knipperen. Vervolgens loslaten en hij reset zichzelf.
Vervolgens zou hij in de Airport configuration utility zichtbaar moeten worden, linksboven onder "Andere WiFi-apparaten". Als je hem daar aanklikt zou je hem moeten kunnen configureren.

https://support.apple.com/nl-nl/airport

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 14:11
Hard reset deed inderdaad prima zijn ding! dank je!.
Wat mij betreft einde topic.